Zdravo – zdravije – ZDRAVLJE

Trendovi u pekarstvu i poslastičarstvu u 2021. godini

Ono što se pravi u ovoj godini, mora da ima ovaj prizvuk, ali naravno samo ukoliko je ukusno!

Sobzirom na sve velike promene koje su početkom 2020. godine zadesile ceo svet, možemo da pretpostavimo da će u skladu sa situacijom tokom narednih godina, verovatno naredne dve, i trendovi biti promenjivi. Linija koja je do pandemije išla stabilno, sada je prilično krivudava, pa se retko ko precizno izjašnjava o tome šta bi to moglo da bude inovativno tokom ove godine, a još manje o tome šta se može očekivati u 2022. godini. Ipak, već su prisutne promene oko kojih se skoro svi slažu, a koje će imati začajan uticaj na celokupnu industriju hrane, pa i na pekarstvo i poslastičarstvo. U ovom broju za vas smo istražili glavne trendove koje su predočili neki od najvećih igrača u pekarskoj, poslastičarskoj i konditorskoj industriji.

FMCG Gurus
Ukoliko gledamo globalno na industriju hrane, videćemo da se navike potrošača produbljuju u pravcu u kome je to krenulo pre nekoliko godina, ali sada se zbog brige o tome kako da pojačamo imunitet i ostanemo zdravi, sve prilično ubrzalo. Prema nedavno sprovedenom istraživanju jedne od vodećih svetskih kompanija koja se bavi istraživanjem ponašanja potrošača kada je u pitanju prehrambena industrija, FMCG Gurus, ovo su trendovi koji će po njima obeležiti 2021. godinu:

Proaktivni način života
80% ispitanika iz celog sveta složilo se da će zdrav način života biti od najveće važnosti u svakom pogledu, posebno kada je hrana u pitanju. Briga o jačanju imuniteta je sada samo pojačana, a sa zdravijom ishranom potrošači će nastaviti i nakon pandemije. Zato iz FMCG Gurus ističu proaktivan način života kao trend koji će uticati na mnoge promene u vezi sa ishranom i koji će trajati duže. Međutim, bez obzira na brigu o ishrani, potrošači će ipak želeti da se prepuste svojim željama, idealno bez osećaja krivice. To znači da proizvodi treba da imaju niži sadržaj šećera, a visok sadržaj probiotika, proteina, prirodnih sastojaka. Tražiće ono što je istaknuto kao „bolje za vas, a ne najbolje za vas”. Ovo je pet sastojaka za kojima će ispitanici tragati da bi pojačali svoje imunološko zdravlje: omega3, vitamin C, kalcijum, protein i probiotske kulture.

76% potrošača širom sveta sumnja da je slab imuni sistem podložniji tome da kasnije uzrokuje dugoročne zdravstvene probleme, dok 58% povezuje slab imuni sistem sa svakodnevnim zdravstvenim problemima.

Moć biljaka
Stres kao prateća posledica pandemije nije nimalo zanemarljiv faktor zdravstvenog stanja. Zbog toga su dobar san i dobro raspoloženje od velike važnosti. Postoji pregršt biljnih sastojaka koji imaju dokazan učinak na naše psihološko i zdravstveno stanje. Potrošači su globalno zainteresovani za proizvode koji poboljšavaju kvalitet sna (66%), njih 58% za proizvode koji mogu smanjiti nivo stresa i 63% za one koji nude prirodni energetski podsticaj. Dobro je poznato da su među biljkama koje pospešuju miran san kamilica, maslačak, lavanda, jasmin i ginseng.

Bezbedno i sigurno
Tokom protekle godine, ključno je bilo sačuvati zdravlje i izbeći rizik, bilo da je to finansijski ili zdravstveni. Pandemija je pokrenula recesiju, što se jasno vidi i u odgovoru potrošača u okviru celokupne prehrambene industrije, jer je 53% njih reklo da je u proteklih 12 meseci gledalo kako da smanji troškove za hranu i piće.

Zemlja je čistija
Potrošači su zabrinuti za svoju okolinu i zagađenja i budućnost planete. Zbog toga je održivost postao veoma važan faktor. To znači da bi brendovi trebalo da kao prioritet stave društvenu i korporativnu odgovornost kako bi pokazali i svoju etičku odgovornost, koju će potrošači više da cene.

Prirodnog porekla
Potrošači će tražiti autentičnost i marketing zasnovan na pričama kada su u pitanju proizvodi od prirodnih sastojaka. Transparentnost sastojaka u proizvodima, projednostavljene formulacije i liste sastojaka. Brendovi će morati da se fokusiraju na zanimljive i inovativne pristupe komunikaciji o transparentnosti kako bi uverili potrošače da donose pravu odluku o kupovini.

Najpre probajte, a onda razmislite
Da bi ublažili svoj svakodnevni stres, potrošači će sebe povremeno nagraditi onim što vole, iako to nije možda baš najzdravije. Okrenuće se nostalgičnim ili egzotičnim ukusima koji im bude nova iskustva.

Meni za mene
Prilagođavanje i personalizacija nude nova rešenja za potrošače koja odgovaraju njihovim specifičnim zdravstvenim potrebama. To uključuje savremenu tehnologiju koja u realnom vremenu pruža podatke o tome šta je telu potrebno, ali da pritom, upozoravaju, treba voditi računa o etici.

Jesti napolju ili u kući
Potrošači će i dalje zahtevati vrhunska iskustva iz udobnosti svojih domova. Zbog toga će brendovi, kao i trgovci na malo i kanali za dostavu morati da prošire svoje odgovore sve zahtevnijim kupcima. Tehnologija će igrati veliku ulogu, jer se većina potrošača oslanja na mobilne aplikacije prilikom e-kupovine i dostave hrane.

Podeli

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti