10 razloga da imate svoj sajt

Koristiti internet je jedno, ali biti vidljiv na njemu je nešto sasvim drugo. Mnogo je načina na koje možete biti prisutni na internetu, ali ako je svrha prisustva poslovne prirode, jedini pravi način je da imate i svoj veb sajt.

1. Posao postaje globalno vidljiv

Zamislite unuka koji živi preko okeana i koji želi babi i dedi za godišnjicu braka da naruči tortu.
Odakle će je naručiti? Pa od neke poslastičarnice koja je, možda, dva bloka daleko od babe i dede, ali ima svoj sajt koji i unuk negde tamo daleko može da nađe i preko njega da naruči tu tortu. Potrošač je negde u blizini, ali kupac nije i njemu je sajt neophodan da bi uopšte došao do te torte i kupio je.

2. Dopirete i do korisnika do kojih inače ne biste doprli

Firmama internet pruža priliku da za njih, odnosno njihovu ponudu, saznaju i potencijalni kupci koji ne prolaze svakodnevno ispod njihovih prozora, ali zato svakodnevno na internetu traže slične usluge ili proizvode.
Kada nađu to što traže, kupcima neće biti teško da pređu dve ulice, ili dva bloka, ili par kilometara da bi došli do željenog proizvoda ili usluge. A vrlo često ne moraju nigde ni da idu, mogu da naruče šta im treba ako firma ima rešeno pitanje isporuke. U tom slučaju, potpuno je svejedno gde je firma, a gde njen kupac.

3. Šansa za veću zaradu

Kada imate svoj sajt, svi će vas pronaći mnogo lakše.
Tada je veća šansa da vas, pored potencijalnih kupaca, kontaktiraju i potencijalni partneri, i da tako napravite više poslovnih aranžmana i ostvarite veći profit.

4. Radi 24/7, 365 dana u godini, bez vikenda i praznika, čak i kada spavate

Radite od 9 do 17? Pa… i svi ostali, manje-više. Kada će oni moći da dođu i kupe nešto od vas?
S druge strane, sajt nema radno vreme. I ne vodi računa o vremenskim zonama (pogledajte tačku 1). U bilo koje doba dana i noći, posetilac vašeg sajta može da se informiše o vašoj firmi, vašim proizvodima i vašim uslugama, trenutnim akcijama i popustima, kao i cenama svega iz vaše ponude. Ako nemate plaćanje na sajtu, može da naruči robu, a ako imate, može odmah i da je kupi.

5. Izdvojite se od konkurencije

Ako vaša konkurencija nije na internetu, već ste u prednosti. Ako jeste, pružili ste šansu svom biznisu da pronađe svoje mesto pod suncem.
Predstavite svoju firmu i svoju ponudu na pravi način, objasnite zašto ste baš vi najbolji izbor za ono što neko traži (imate viši nivo usluge, bolje cene, veći izbor modela…) koristeći opise koje ljudi koriste dok pretražuju internet, pa će Vas Gugl naći u svojim pretragama, pokazati drugima i dovesti ih baš kod vas. A ko ne želi da mu kupac sam ušeta u prodavnicu?

6. I medij i prodavnica, u jednom

Sajt je jedinstveno mesto na kom možete da imate i novinski oglas i TV reklamu i izlog svoje prodavnice i samu „kasu“ na kojoj karticom mogu da se plate vaši proizvodi i usluge.

7. Multimedijalna komunikacija bez ograničenja

Osim informacija o firmi, na svoj sajt možete da postavite fotografije i opise svih svojih proizvoda, da objasnite kako se koji i kad koristi, da ispričate po jednu zanimljivu priču o svakom od njih, da istaknete svoje usluge…
Sve ono o čemu ste do sad komunicirali pomoću flajera i brošura, možete da komunicirate preko svog sajta, bez ikakvog ograničenja u prostoru. Pritom, sve je mnogo jeftinije, jer ne morate ništa da štampate. A ako fotografije i tekstovi nisu dovoljni, možete da postavite i svoje video materijale i da „u slici i reči“ pružite sve informacije.

8. Izgradnja kredibiliteta

Ako na sajt stavite sve relevantne informacije o firmi, potencijalni kupac neće biti u dilemi ko ste i šta ste.
Mnogo je lakše predstaviti se onlajn nego oflajn – možete predstaviti ceo svoj tim, pokazati koje sve sertifikate firma ima, ko su joj partneri i dosadašnji kupci, navesti reference, izjave svojih zadovoljnih korisnika… Naravno, ne zaboravite ni fizičku adresu, radno vreme, broj telefona i faksa, naročito adresu e-pošte.
Kada potencijalni korisnik ne može da pronađe kompaniju onlajn, često se, u današnje vreme, pita da li ona uopšte postoji, kakva je i da li može da joj veruje? Da li nešto krije, kad ne želi da se predstavi na internetu? Ljudi su danas skeptičniji nego ikada, ali su i mogućnosti za kvalitetno predstavljanje veće nego ikada.

9. Dvosmerna komunikacija sa kupcima

Interesuje vas, naravno, šta vaši korisnici misle o vašoj ponudi, voleli biste da ih pitate šta im se sviđa, a šta ne, šta bi mogli da unapredite, gde ste u odnosu na konkurenciju… Pa, pitajte ih!
Na svoj sajt možete da postavite šta god želite, pa i ankete. Osmislite neki koristan poklon iz vaše ponude, ili neke korisne informacije zapakovane u korektno dizajniran PDF i ponudite to kao nagradu svakom ko popuni anketu. Tako možete doći i do značajne količine mejl adresa preko kojih možete (uz njihovu dozvolu) da im se obratite i obavestite ih o specijalnim i promotivnim ponudama, novim proizvodima i uslugama…
Omogućite im i da komentarišu na sajtu, da mogu da pitaju šta žele, da se interesuju za određene modele ili karakteristike, uslove plaćanja, mogućnost isporuke… Iz toga možete da saznate šta ih interesuje a šta ne, pa da, shodno njihovim zahtevima i željama, prilagodite svoju ponudu.
Kupci mogu da ostave i negativne komentare, koji vam mogu biti vrlo korisni za dalji razvoj poslovanja. Imaćete priliku da odgovorite na kritiku, ispravite propust i zahvalite se na pomoći da budete još bolji. I tako se gradi kredibilitet dobre firme, jer pokazujete da brinete o svojim korisnicima i nakon pružanja usluga, a zadovoljan korisnik vam može napraviti najbolju reklamu.

10. Svoj ste na svome

Pogrešno je da, zarad uštede, budete prisutni samo na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, LinkedIn…), zaboravljajući pritom da su i one, u stvari, nečiji privatni sajtovi na kojima ste vi samo podstanari.
I da vlasnik takvog sajta u svakom trenutku može da vam uskrati gostoprimstvo. Svoj internet dom treba da gradite na svom sajtu, na svom internet domenu, gde ste sam svoj gazda (naziv internet domena je ono što definiše adresu sajta i direktno je vezan za vašu firmu i vaš posao).
Vaš sajt je vaš medij i vaša prodavnica, i odatle niko nikad ne može da vas izbaci. To je internet prostor u kom vi postavljate pravila, definišete strukturu, dizajn i postavljate sadržaj kakav vama odgovara. A kad već imate sajt na svom domenu, treba da imate i e-poštu (naziv internet domena definiše adresu e-pošte desno od znaka „@“).
Kad komunicirate sa svog domena, naziv vaše firme se uvek vidi u toj komunikaciji i učvršćuje poziciju vaše firme u svesti svih sa kojima komunicirate. Činjenica da se naziv vlastitog domena nalazi i u veb adresi i u adresi e-pošte govori o tome da ste ozbiljna firma

Piše: Predrag Milićević , rukovodilac Sektora marketinga i komunikacija
(Tekst je uz saglasnost autora preuzet sa web sajta https://www.domen.rs/)

Podeli

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti

Otvoren Mega Maxi

Novo iskustvo kupovine u hipermarketima Beograd, 30. jul 2020 – Nova oaza savremene kupovine u hipermarketu, Mega Maxi,...

Pročitaj