Više od pekare, manje od restorana
Od 2010.godine do danas broj Skroz dobrih pekara se udvostručio. Trenutno ih ima 34. Kako najavljuje direktor Žarko Stanojlović – “Naša pekara trenutno je najveći lanac u Srbiji po broju uslužnih kupaca tokom dana, a planiramo da u ovoj godini na teritoriji Srema otvorimo još 5 objekata.“
Skroz dobra pekara danas je već dobro poznati brend u Beogradu, a od skoro u Smederevu, Pančevu i Novom Sadu. Širok asortiman, stalne unakrsne promocije i ekspanzija, ono je što ih izdvaja. Ovaj brend nastao je u kompaniji Trgocentar, osnovanoj 1991.godine. S početka je postojala mala pekara za potrebe trgovinske radnje, da bi se krajem devedesetih otvorio prvi objekat za proizvodnju pekarskih proizvoda, a 2003. godine imali su već četiri pekare. Prekretnica u poslovanju bila je pekara u Bulevaru kralja Aleksandra koja se izdvajala svojim modernim dizajnom i ponudom. Od tada, počelo je širenje i brendiranje objekata koje je imalo veliki uticaj na prepoznatljivost i dalji razvoj. Ubrzo se javlja potreba za proširenjem proizvodnih kapaciteta, pa je izgrađen pogon na Karaburmi, u Beogradu. Otvaranjem modernog pogona, uvedene su nove linije za proizvodnju hleba i belog peciva i linija za fine pekarske proizvode, čime su postignuti značajni rezultati u produktivnosti i u samom kvalitetu proizvoda. Dnevni proizvodni kapacitet je 20 000kg pekarskih i poslastičarskih proizvoda, a trenutni obim proizvodnje je oko 13 000 kg, odnosno preko 50 000 proizvoda dnevno. Od 2014. godine implementirali su i HACCP standard u proizvodnji.
Od 2010. godine do danas broj Skroz dobrih pekara se udvostručio. Trenutno ih ima 34. Kako najavljuje direktor Žarko Stanojlović – “Naša pekara trenutno je najveći lanac u Srbiji po broju uslužnih kupaca tokom dana, a planiramo da u ovoj godini na teritoriji
Srema otvorimo još pet objekata.“ U pekarama redovno imaju akcije, stalno se prate potrebe i reakcije kupaca, na licu mesta u objektima i na društvenim mrežama. Jelena Jakovljević, direktorka marketinga kaže „Svaku akciju ispratimo. Ako nije ispunila očekivanje, ukidamo je, ali stalno pravimo nove. One koje su bile uspešne ponavljamo, jer želimo da kupcu ponudimo omiljene proizvode i po akcijskoj ceni. Na taj način dobijamo zajedno, i naši kupci i mi.“ Kako ističu, svakim artiklom se detaljno bave. Ideje za nove proizvode dobijaju sa svetskih sajmova koje obilaze, putem interneta i sa studijskih putovanja. Asortiman pekarskih proizvoda je širok, jer potrošačima žele da osveže ponudu, pa ukoliko se neki proizvod pokaže dobro prihvaćenim, njegova proizvodnja se nastavlja. Tako imaju razne vrste hlebova, od standardnog izbora finog peciva, do pita sa heljdom i paprikom, hrskavog đevreka sa slaninom, sendviče, pice i kolače. Uvode se i novi proizvodi koji imaju nesvakidašnje kombinacije ukusa kao što je Čili čiz kejk sa džemom od ljutih papričica. Kako ističe Jelena Jakovljević – „Naši dobavljači su renomirani domaći i inostrani proizvođači smeša i sirovina za pekarstvo, a zbog sve većih zahteva potrošača naš tim je stalno u potrazi za novim sirovinama i novim dobavljačima.” Od nedavno otvoren je prvi objekat Skroz dobra jela u Novom Beogradu i lokal koji je objedinio pekaru, piceriju i kuvana jela u Novom Sadu. Kako navodi Žarko Stanojlović – „ Novootvoreni objekat u Novom Sadu je više od pekare, a manje od restorana.“ Ovaj stil pekarebistroa sve je popularniji u svetu, jer u užurbanom životu u gradu vremena je sve manje, pa je tako dobro imati svoje mesto u kome ćete doručkovati, ručati kuvano jelo ili poneti ručak kući. Odabir je po principu samouslužnih restorana i na jednom mestu je sve, od peciva, jela do kolača. Kuvana jela se pripremaju u samim objektima, na licu mesta.
Danas brend Skroz Dobra Pekara angažuje za svoj rad oko 400 zaposlenih. Ovu kompaniju čini mlad tim i dobra atmosfera koja se iz direkcije prenosi i u same pekare. Ništa nije prepušteno slučaju. Sve je detaljno isplanirano, od izbora lokacije, preko uvođenja novih proizvoda, praćenja prodaje i interesovanja potrošača, do sprovođenja stalnih unakrsnih promocija i praćenja njihovog uspeha. Postoje kontrolori koji prate maloprodajne objekte i tako se na dnevnom nivou dobija pravi uvid u kompletan rad svakog objekta, od same efikasnosti do toga da li su potrošači zadovoljni proizvodima i uslugama. Stalno se ulaže se u edukaciju zaposlenih na svim nivoima, jer kako kažu to je ulaganje u njihov krajnji cilj a to je „Zadovoljstvo kupca, kompanije i zaposlenih“.
Piše: Irina Maksimović, Pekar & Poslastičar Broj 3, april/maj 2016 god.