Pet načina da povećate prodaju u pekarama

Obratite pažnju na impulsivnu kupovinu i uskoro će se osetiti značajan pomak u prodaji!

Već ste stekli ime praveći visokokvalitetne pekarske proizvode, zato se pobrinite da izlaganje i prezentacija vaših proizvoda odražavaju vašu strast. Kupci jedu očima, i ako vaša pekara nije privlačna, otići će drugde u potrazi za onim što traže. Ankete sprovedene među kupcima u pekarama širom sveta otkrivaju da su prezentacija proizvoda i izgled najkritičniji faktori prilikom odlučivanja o kupovini pekarskih proizvoda. Divni mirisi koji dopiru od sveže pečenih proizvoda zauzeli su drugo mesto, a zatim slede cena i korisnička usluga. Da li tražite načine da povećate prodaju? Razmislite o ovim pitanjima: Da li želite da proširite bazu kupaca i generišete više prihoda? Kako ćete se istaći u odnosu na konkurenciju u vašoj delatnosti? Da li znate šta čini vašu pekaru jedinstvenom? Koja je vaša specijalnost, zašto baš vaša pekara?Način na koji izlažete svoje proizvode i kako njima trgujete, kao
i čistoća vaše pekare i ljubaznost vašeg osoblja unaprediće svaki proizvod koji napravite. Predstavljamo vam pet najboljih načina da povećate prodaju u svojoj pekari tako što ćete poboljšati prezentaciju svojih proizvoda.

Pokažite svoje proizvode
Izlaganje vaših pekarskih proizvoda na umetnički i privlačan način definitivno će povećati prodaju u vašoj pekari. Privucite pažnju potencijalnih kupaca tako što ćete pokazati svoje proizvode. Što više izlažete proizvode na lep i jedinstven način, više kupaca ćete imati. Osmislite privlačne izloge da biste privukli potrošače koji prolaze ispred vaše radnje. Kako vaši pekarski proizvodi izgledaju kada kupci uđu u vašu prodavnicu ogroman je faktor kada je posredi održavanje rasta vašeg poslovanja. Veoma je važno koristiti dobro osvetljene vitrine za prikaz robe koje će prikazati ne samo vaša peciva – već i druge poslastice. Izaberite vitrine za prikaz robe koje će se uklopiti u vašu dekoraciju, dizajn i budžet, ali obratite pažnju, ponudite što bolji pogled na vaše primamljive kreacije. Pobrinite se da imate brojne dobro osvetljene velike vitrine na prednjoj strani vaše prodavnice ispunjene vašim najprimamljivijim tortama i pecivima i razmislite o dodavanju posebne vitrine za druge proizvode koje nudite. Na taj način, kupci imaju nekoliko opcija za izbor.

Koristite unakrsno trgovanje
Još jedan dokazan način za povećanje impulsivne prodaje i prodaje uopšte je kroz unakrsno trgovanje. To je moćna tehnika za postizanje prodaje i zadovoljstva kupaca. Reč je o savršenoj strategiji za kombinovanje komplementarnih proizvoda. Pametni menadžeri pekara često će prodavati sveže pekarske proizvode pored drugih proizvoda koji se često kupuju zajedno. Vrlo je lako ponuditi proizvode koji dopunjuju vaše pekarske proizvode. Pokušajte da prodajete kafu uz vaša peciva i krofne, stavljajući šlag i peciva pored svežih jagoda ili postavljajući sveže začine pored hleba sa začinima.

Koristite zabavne i šarene pokazivače i dodatke za trgovinu
Uvek koristite displeje koji su privlačni, informativni i olakšavaju kupovinu. Koristite ažurirane i brendirane znakove, banere i etikete kako biste istakli ime vaših proizvoda, karakteristike, sastojke i cenu. Možete pružiti i ideje za recepte ili savete za kuvanje svojim kupcima. Ne zaboravite, sve više kupaca čita deklaracije. Koristite pult, zidne displeje, korpe, kolica, stalke ili police kako biste prikazali svoje proizvode. Takođe, obratite pažnju na detalje vaše prezentacije, pobrinite se da su vaše vitrine za prikaz robe popunjene i grupišite slične proizvode zajedno.

Izaberite upečatljivo pakovanje
Pored izvrsnih pekarskih proizvoda, jedini način da kupci zapamte vašu pekaru jeste vaše pakovanje. Uvek koristite atraktivno, upečatljivo i bezbedno pakovanje. Takođe, razmislite o ponudi ekološkog pakovanja, što je odličan način da pokažete kupcima da vam je stalo do životne sredine. Za doslednost brenda, koristite šemu boja koja je centralna za imidž vašeg brenda i prilagodite kutije za pakovanje tako da se poklapaju sa bojama vaših ostalih proizvoda.

Koristite pravilnu osvetljenost
Osvetljenje koje koristite u vašoj pekari značajno će uticati na prodaju. Pravilno osvetljenje može poboljšati prodaju za 15 procenata. Ne može se koristiti isto osvetljenje za sve. Najpre, proverite koliko dnevne svetlosti imaju vaše prostorije za kupce. Ako imate velike prozore koji propuštaju prirodnu svetlost, izaberite odgovarajući sistem osvetljenja za unutrašnjost. Pokušajte da održite konzistentnost boja u celoj prodavnici. Udobno osvetljenje privući će kupce i skrenuti njihovu pažnju na izložene proizvode. Na kraju, kako biste sprečili zamor očiju i probleme sa vidom kod vaših zaposlenih zbog lošeg osvetljenja, važno je pronaći adekvatna podešavanja za osvetljenje.

Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 49, februar/mart 2024.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti