Kremasta eksplozija ukusa – bez kompromisa u kvalitetu

Neprestano razvijamo i testiramo nove ukuse, jer verujemo da gelato, pored užitka, treba da bude i doživljaj. Inovativni ukusi gelata su primer kako kvalitetne sirovine i kreativnost donose rezultate.

Nova omiljena adresa sladokusaca u Kragujevcu koja je donela ukuse pravog italijanskog sladoleda u staru srpsku prestonicu zove se Gelatus i kao što Kragujevčani već bez guglanja znaju, nalazi se u BIG Fashion centru u blizini food court-a. Reč je o prvoj kragujevačkoj lokaciji ovog brenda koji donosi autentični italijanski gelato rađen po tradicionalnoj recepturi i od sirovina najvišeg kvaliteta – direktno iz Italije.

„Koristimo isključivo sirovine italijanskog proizvođača sirovina za poslastičarstvo sa tradicijom dužom od jednog veka. Oni su sinonim za kvalitet, doslednost i posvećenost autentičnom italijanskom ukusu, što ga čini savršenim izborom za proizvodnju artizanskog gelata. Naša filozofija zasniva se na tome da gelato pravimo onako kako se pravi u najboljim gelaterijama Italije – bez kompromisa u kvalitetu i uz puno poštovanje zanatske tradicije”, kaže Nemanja Faladžić, menadžer Gelatus-a.

Savršen balans ukusa i teksture, preko 40 različitih ukusa Faladžić objašnjava da se ovaj „srpski” gelato priprema prema italijanskim standardima, što znači da se koristi punomasno mleko, bez dodatka veštačkih boja, aroma ili aditiva. Fokus je upravo na prirodnim sastojcima i savršenom balansu ukusa i teksture. Takođe, posebnu pažnju posvećuju sorbetima koji se izrađuju na bazi vode i domaćeg sezonskog voća, što ih čini idealnim izborom za vegane i one koji poste. Njihov cilj nije, kako kažu, da zadovolje samo trendove, već da ponude kvalitetan proizvod prilagođen različitim ukusima i navikama potrošača.

Započeli su svoje poslovanje sa pažljivo odabranom selekcijom klasičnih i inovativnih ukusa, a danas u ponudi imaju preko 40 različitih ukusa, podeljenih u četiri osnovne kategorije: kremaste mlečne note koje donose toplinu i nostalgiju; bogate čokoladne tonove za one koji traže dubinu i raskoš ukusa; osvežavajuće voćne sorbete napravljene od domaćeg voća i autentične kombinacije koje spajaju tradiciju i maštu – poput rikote sa kandiranom pomorandžom ili bele čokolade sa borovnicama. „Neprestano razvijamo i testiramo nove ukuse, jer verujemo da gelato, pored užitka, treba da bude i doživljaj”, kaže Nemanja Faladžić.

Uz očekivane favorite poput vanile, čokolade, straćatele, jagode i maline, njihovi kupci posebno izdvajaju pistacchio di bronte – autentični sicilijanski pistać koji gotovo niko drugi ne nudi na našem tržištu. Takođe se ističu: pistacchio mediterraneo, bela čokolada sa pistaćima, rikota & kandirana pomorandža, mango-marakuja, 70% tamna čokolada, maskarpone malina, slana karamela, limeta sa bosiljkom i dr. Ovi ukusi su primer kako kvalitetne sirovine i kreativnost donose rezultate. Svi njihovi sorbeti se prave isključivo od domaćeg sezonskog voća, sa pažljivim odabirom svakog sastojka.

Time, kako naglašavaju, ne samo da podržavaju lokalne proizvođače, već osiguravaju maksimalnu svežinu, bogatstvo ukusa i autentičnost. Njihovi sladoledi se poslužuju u više varijanti: vafl korneti različitih veličina, elegantne čašice za konzumaciju na licu mesta, takođe u više dimenzija (S, M, L i XL), pakovanja za poneti od 350 g, 500 g i 1 kg. Posebno vode računa o brendiranju ambalaže jer veruju da vrhunski proizvod mora biti upakovan sa istom pažnjom kao što je i napravljen. Njihova ambalaža doprinosi prepoznatljivosti brenda ne samo na domaćem tržištu, već i šire. Bez kvalitetne i profesionalne opreme, nema ni vrhunskog gelata. Od pasterizatora i turbinatora, preko šok komore, pa sve do vitrina koje održavaju idealnu temperaturu i teksturu – svaki deo opreme ima ključnu ulogu u očuvanju ukusa, higijene i konzistencije proizvoda.

Usluga keteringa ovog brenda izuzetno je tražena
U ponudi imaju uslugu keteringa, koja je izuzetno tražena – bilo da je reč o rođendanima, korporativnim događajima ili venčanjima. Njihov gelato je, kako kažu, često upravo onaj wow element koji čini proslavu posebnijom i drugačijom. Gelatus je dostupan za poručivanje putem Wolt aplikacije.

Tako omogućavaju uživanje u vrhunskom sladoledu i onima koji ne mogu da dođu do njih, ali ne žele da se odreknu kvaliteta. Kada je reč o planovima za budućnost, eventualnom proširenju ponude kolačima, palačinkama iz Gelatusa odgovaraju: „Gelatus je isključivo brend gelata i želimo da ostanemo dosledni toj filozofiji. Ne verujemo u „svaštarenje“. Ukoliko u budućnosti budemo uvodili palačinke ili kolače, to će biti skroz poseban brend, sa zasebnom komunikacijom i identitetom. Ipak, razmatramo razvoj srodnih proizvoda koji se prirodno nadovezuju na svet gelata – ali o tome više uskoro.

Piše: Jasna Dimitrijević, magazin Pekar&Poslastičar broj 58, avgust/septembar 2025.
Foto: Gelatus

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti