Ulaganje u znanje i kvalitet prepoznaje se na međunarodnoj sceni

Kako izgleda prezentacija proizvoda iz radionice Idrizović, odnosno pekare Denis na prestižnoj konferenciji, šta Richemont klub Srbija, čiji je predsednik Naser Idrizović, znači za promociju „sourdough” hleba u Srbiji, u kom pravcu idu pekarski trendovi danas – sve su to teme koje smo podelili s našom sagovornicom Sarom Idrizović, a povodom učestvovanja Idrizovića na konferenciji u okviru sajma Host Milano 2025.

P&P: Šta je za vas značilo učešće na konferenciji održanoj u okviru sajma Host Milano 2025?
Učestvovanje na Sourdough konferenciji na sajmu Host Milano 2025 bilo je izuzetno dragoceno iskustvo i ozbiljan izlazak iz zone komfora. Omogućilo mi je da razmenjujem znanje s vrhunskim stručnjacima iz celog sveta i sagledam globalne trendove u pekarstvu. Bilo je inspirativno i motivišuće, potvrđujući da se ulaganje u znanje i kvalitet prepoznaje na međunarodnoj sceni.

P&P: Kako ste tom prilikom prezentovali svoju priču, iskustva i ljubav prema kiselom testu, kao i hlebu koji pravite u vašoj pekari Denis?
Na konferenciji sam govorila o našim počecima i o tome kako je „sourdough” tada bio gotovo nepoznat u Srbiji. Podelila sam priču o tome kako smo još 2012. godine kreirali svoj prvi starter, ne znajući da ulazimo u proces koji će biti pun novih iskustava i neprekidnog učenja. Istakla sam da je upravo taj put – dug, izazovan i često neizvestan – oblikovao današnju pekaru Denis i našu „sourdough” filozofiju. Od razvoja startera do danas razvili smo više od 27 različitih vrsta hlebova, svaki s posebnom tehnologijom fermentacije i jedinstvenim karakterom. Stvorili smo čitavu „paletu prelaza” – hlebove koji potrošačima omogućavaju da lako pređu od „bakinog belog hleba” ka nutritivno bogatijim, kompleksnijim i prirodno fermentisanim opcijama od 100% raženog brašna i raženog kiselog testa. Time smo, uz edukaciju i dosledan kvalitet, postepeno menjali navike i otvarali vrata „sourdough” kulturi u našoj sredini. Edukacija potrošača još uvek traje, ali im je „sourdough” danas mnogo poznatiji.

P&P: Recite nam nešto više o učestvovanju u programu „Bread & Wellness”, gde ste, zajedno sa članovima 10 Richmont klubova širom sveta imali zadatak da kreirate zdravu verziju hleba.
Prezentovali smo naš hleb „Olimpic”, koji ima skoro 30 sirovina u svom sastavu, od kojih je svaka doprinela posebnosti ovog hleba. Orasi, čia seme, suncokret i lan su bogati omega 3 masnim kiselinama i vitaminom E, protein graška, protein kvasca i sojino brašno utiču na sadržaj proteina, psilijumove ljuspice i pšenične klice potpomažu digestiji i stabilizaciji šečera u krvi. Kiselo testo i njegova odložena fermentacija omogućavaju usvojivost minerala, a brašno od koštice grožđa je bogato antioksidantima. Jedan funkcionalan i nutritivno izbalansiran hleb na koji smo veoma ponosni. Razmenili smo recepture, iskustva, osmehe ali smo delili i sto s kolegama iz Španije, Italije, Perua, Kine, Luksemburga, Belgije, Portugala, Švajcarske i Hrvatske. Sve u svemu, bilo je čarobno.

P&P: Da li se nadate da bi vaš specijalni hleb mogao biti na meniju ZOI Milano 2026?
Sigurni smo u kvalitet našeg hleba, ali odluka zavisi od organizatora i zvaničnih dobavljača ZOI. U svakom slučaju i sama mogućnost da takav hleb bude razmatran za ZOI Milano 2026. predstavlja ogromnu čast i motivaciju da se nastavi rad na inovacijama u zdravoj pekarskoj ponudi.

P&P: Koliko su takmičenja korisna za jedan brend kao što je vaš?
Takmičenja nisu samo izazov, već i investicija u reputaciju, razvoj i prepoznatljivost brenda. Za brend poput našeg, koji se oslanja na stručnost i kvalitet, ona mogu biti jedan od najmoćnijih alata za rast i diferencijaciju.

P&P: Kakvo je iskustvo raditi na jednom tako velikom sajmu rame uz rame s kolegama iz čitavog sveta?
Rad na velikom sajmu s kolegama iz sveta je kombinacija učenja, inspiracije, profesionalnog izazova i kulturne razmene. To je iskustvo koje ne samo da unapređuje vašu stručnost, već i širi vidike i inspiriše na inovaciju.

P&P: Kako biste opisali aktuelne trendove u svetu pekarstva, na prvom mestu hleba?
Trendovi u pekarstvu, a posebno kad je u pitanju hleb, kreću se u smeru većeg zdravstvenog osvrtanja, autentičnosti i inovacija u formi i sastavu. Hleb više nije samo „obična vekna”, hleb danas ima novu misiju: ne samo da nahrani, već i da podrži zdrav život, dobru probavu, rastereti želudac, obogati ishranu vlaknima i proteinima, a sve to je moguće zahvaljujući korišćenju brašna različitih vrsta žitarica, „sourdough” fermentacije, clean-label pristupa, kao i dodatkom funkcionalnih sastojaka poput semenki i probiotika.

P&P: Da li naša pekarska scena može biti konkurenta na svetskom tržištu zanatskog hleba i peciva?
Naša pekarska scena apsolutno ima sve potencijale da bude konkurentna na svetskom tržištu zanatskog hleba i peciva. Naša tradicija u pripremi hleba i peciva, korišćenje lokalnih žitarica i autentičnih recepata, daje jedinstvenu priču i identitet koji stranci traže. Uz savremene tehnike, inovacije u recepturama i fokus na kvalitet i nutritivne vrednosti, naši proizvodi mogu se takmičiti s najboljima u svetu. Ključ je kombinacija tradicije, kreativnosti i standarda koji zadovoljavaju međunarodne kriterijume.

P&P: Kakvi su planovi pekare Denis u narednom periodu?
U narednom periodu nas očekuje otvaranje novog „food“ koncepta u Ralji, gde smo na jednoj lokaciji objedinili naša dva brenda – „Denis” i „Del nonno”, a radimo i na razvoju novih porizvoda, ali o tome drugom prilikom…

Razgovor vodila Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 60, decembar 2025.
Foto: Sara Idrizović

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti