Kako izgleda prezentacija proizvoda iz radionice Idrizović, odnosno pekare Denis na prestižnoj konferenciji, šta Richemont klub Srbija, čiji je predsednik Naser Idrizović, znači za promociju „sourdough” hleba u Srbiji, u kom pravcu idu pekarski trendovi danas – sve su to teme koje smo podelili s našom sagovornicom Sarom Idrizović, a povodom učestvovanja Idrizovića na konferenciji u okviru sajma Host Milano 2025.
P&P: Šta je za vas značilo učešće na konferenciji održanoj u okviru sajma Host Milano 2025?
Učestvovanje na Sourdough konferenciji na sajmu Host Milano 2025 bilo je izuzetno dragoceno iskustvo i ozbiljan izlazak iz zone komfora. Omogućilo mi je da razmenjujem znanje s vrhunskim stručnjacima iz celog sveta i sagledam globalne trendove u pekarstvu. Bilo je inspirativno i motivišuće, potvrđujući da se ulaganje u znanje i kvalitet prepoznaje na međunarodnoj sceni.

P&P: Kako ste tom prilikom prezentovali svoju priču, iskustva i ljubav prema kiselom testu, kao i hlebu koji pravite u vašoj pekari Denis?
Na konferenciji sam govorila o našim počecima i o tome kako je „sourdough” tada bio gotovo nepoznat u Srbiji. Podelila sam priču o tome kako smo još 2012. godine kreirali svoj prvi starter, ne znajući da ulazimo u proces koji će biti pun novih iskustava i neprekidnog učenja. Istakla sam da je upravo taj put – dug, izazovan i često neizvestan – oblikovao današnju pekaru Denis i našu „sourdough” filozofiju. Od razvoja startera do danas razvili smo više od 27 različitih vrsta hlebova, svaki s posebnom tehnologijom fermentacije i jedinstvenim karakterom. Stvorili smo čitavu „paletu prelaza” – hlebove koji potrošačima omogućavaju da lako pređu od „bakinog belog hleba” ka nutritivno bogatijim, kompleksnijim i prirodno fermentisanim opcijama od 100% raženog brašna i raženog kiselog testa. Time smo, uz edukaciju i dosledan kvalitet, postepeno menjali navike i otvarali vrata „sourdough” kulturi u našoj sredini. Edukacija potrošača još uvek traje, ali im je „sourdough” danas mnogo poznatiji.

P&P: Recite nam nešto više o učestvovanju u programu „Bread & Wellness”, gde ste, zajedno sa članovima 10 Richmont klubova širom sveta imali zadatak da kreirate zdravu verziju hleba.
Prezentovali smo naš hleb „Olimpic”, koji ima skoro 30 sirovina u svom sastavu, od kojih je svaka doprinela posebnosti ovog hleba. Orasi, čia seme, suncokret i lan su bogati omega 3 masnim kiselinama i vitaminom E, protein graška, protein kvasca i sojino brašno utiču na sadržaj proteina, psilijumove ljuspice i pšenične klice potpomažu digestiji i stabilizaciji šečera u krvi. Kiselo testo i njegova odložena fermentacija omogućavaju usvojivost minerala, a brašno od koštice grožđa je bogato antioksidantima. Jedan funkcionalan i nutritivno izbalansiran hleb na koji smo veoma ponosni. Razmenili smo recepture, iskustva, osmehe ali smo delili i sto s kolegama iz Španije, Italije, Perua, Kine, Luksemburga, Belgije, Portugala, Švajcarske i Hrvatske. Sve u svemu, bilo je čarobno.

P&P: Da li se nadate da bi vaš specijalni hleb mogao biti na meniju ZOI Milano 2026?
Sigurni smo u kvalitet našeg hleba, ali odluka zavisi od organizatora i zvaničnih dobavljača ZOI. U svakom slučaju i sama mogućnost da takav hleb bude razmatran za ZOI Milano 2026. predstavlja ogromnu čast i motivaciju da se nastavi rad na inovacijama u zdravoj pekarskoj ponudi.
P&P: Koliko su takmičenja korisna za jedan brend kao što je vaš?
Takmičenja nisu samo izazov, već i investicija u reputaciju, razvoj i prepoznatljivost brenda. Za brend poput našeg, koji se oslanja na stručnost i kvalitet, ona mogu biti jedan od najmoćnijih alata za rast i diferencijaciju.
P&P: Kakvo je iskustvo raditi na jednom tako velikom sajmu rame uz rame s kolegama iz čitavog sveta?
Rad na velikom sajmu s kolegama iz sveta je kombinacija učenja, inspiracije, profesionalnog izazova i kulturne razmene. To je iskustvo koje ne samo da unapređuje vašu stručnost, već i širi vidike i inspiriše na inovaciju.

P&P: Kako biste opisali aktuelne trendove u svetu pekarstva, na prvom mestu hleba?
Trendovi u pekarstvu, a posebno kad je u pitanju hleb, kreću se u smeru većeg zdravstvenog osvrtanja, autentičnosti i inovacija u formi i sastavu. Hleb više nije samo „obična vekna”, hleb danas ima novu misiju: ne samo da nahrani, već i da podrži zdrav život, dobru probavu, rastereti želudac, obogati ishranu vlaknima i proteinima, a sve to je moguće zahvaljujući korišćenju brašna različitih vrsta žitarica, „sourdough” fermentacije, clean-label pristupa, kao i dodatkom funkcionalnih sastojaka poput semenki i probiotika.

P&P: Da li naša pekarska scena može biti konkurenta na svetskom tržištu zanatskog hleba i peciva?
Naša pekarska scena apsolutno ima sve potencijale da bude konkurentna na svetskom tržištu zanatskog hleba i peciva. Naša tradicija u pripremi hleba i peciva, korišćenje lokalnih žitarica i autentičnih recepata, daje jedinstvenu priču i identitet koji stranci traže. Uz savremene tehnike, inovacije u recepturama i fokus na kvalitet i nutritivne vrednosti, naši proizvodi mogu se takmičiti s najboljima u svetu. Ključ je kombinacija tradicije, kreativnosti i standarda koji zadovoljavaju međunarodne kriterijume.

P&P: Kakvi su planovi pekare Denis u narednom periodu?
U narednom periodu nas očekuje otvaranje novog „food“ koncepta u Ralji, gde smo na jednoj lokaciji objedinili naša dva brenda – „Denis” i „Del nonno”, a radimo i na razvoju novih porizvoda, ali o tome drugom prilikom…
Razgovor vodila Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 60, decembar 2025.
Foto: Sara Idrizović
