Barry Callebaut – Šest trendova u pekarstvu i poslastičarstvu

Kompanija Barry Callebaut je nedavno objavila trendove za koje smatra da će uticati na razvoj novih pekarskih i poslastičarskih proizvoda i uopšte na inovacije u ovom sektoru.

Isporučiti uživanje
Kategorija pekarskih proizvoda, po svojoj prirodi, teži da pruži zadovoljstvo potrošačima koji žele poslastice. Sve više biraju premium proizvode kojima će poslužiti svoje goste tokom proslava i uopšte neke posebne prilike. 70% potrošača u Zapadnoj Evropi reklo je da više voli kolače koji im pružaju uživanje. Hiperuživanje može se ostvariti samo ukoliko se pekarskim i poslastičarskim proizvodima poboljša tekstura, dodaju jedinstveni ili premium sastojci ili egzotični nacionalni ukusi.

Privlačan izgled
Za sve potrošače koji biraju sa žudnjom za jelom, izgled proizvoda je veoma važan kriterijum. Dodavanje ukrasa, svetlih boja ili crnih nijansi može od običnog proizvoda da napravi potpuno instagramatičan. 70% potrošača reklo je da će objave na društvenim mrežama ili preporuke od strane prijatelja i rođaka uticati na njihovu odluku o kupovini.

Sezonske i kratkoročne ograničene ponude
Brendovi nude potrošačima sezonski, nostalgične ili proizvode sa kratkoročnom ponudom. U tome je mešavina onoga što nam je dobro poznato i inovacija, kako bi doneli uzbuđenje pekarskim i poslastičarskim proizvodima. Čak 71% potrošača iz Zapadne Evrope izjasnilo se da želi da isproba nove i uzbudljive recepte čokoladnih kolača. Posebno je zanimljiva činjenica da potrošači žele da probaju nove zanimljive pekarske proizvode i poslastice.

Clean label i poboljšan uticaj na zdravlje
Enterijer jedne pekare obraća se potrošačima koji se brinu o svom zdravlju. Poslastice „bolje za vas” često imaju jasne tvrdnje, dobru poziciju i jednostavne etikete. U ovaj trend se uklapaju proizvodi koji nemaju ono što se podrazumeva kao loše. Takvi proizvodi mogu biti bez mleka, sa smanjenim šećerom, bez veštačkih sastojaka ili GMO ili za vegane. Čak 63% potrošača iz grupe milenijalaca(rođeni između 1981. i 1996. god.) je izjavilo da u svoju ishranu pokušava da uklopi vegansku i uopšte hranu od svežih neobrađenih namirnica.

Funkcionalna hrana u pekarstvuDodati koristan sastojak više u pekarski proizvod, sjajan je način da se obratite onim potrošačima koji su u potrazi za dozvoljenim užitkom u pekarskoj kategoriji. To mogu biti dodati protein, vlakna, super voće, celo zrno i još mnogo toga. 62% milenijalaca iz zapadnoevropskih zemalja izjavilo je da su najbolja ona peciva i kolači koja imaju zdrave i one dodate sastojke koji se podrazumevaju kao „dobri za vas”.

Društvena odgovornost
Društvena i korporativna odgovornost je nešto što će se podrazumevati u okvirima poslovanja vodećih kompanija, jer potrošači traže brendove i proizvode koji se poklapaju sa njihovim merilima vrednosti. Sastojci poreklom iz održivog razvoja, lako razumljive etikete i sledivost među glavnim su zahtevima potrošača. Troje od četvoro globalnih potrošača smatra da kompanije imaju odgovornost za društvene promene kao i promene u našem okruženju. 54% globalnih potrošača generacije Z (rođeni između 1997. i 2010. god.) su zabrinuti za održivost naše planete.

Piše: Irina Maksimović, magazin Pekar&Poslastičar, broj 31, februar/mart

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti