MIG (Trešnjinog cveta 1a) je 2023. godine pokrenuo vlasnik Branko Zečević, sa idejom da Beogradu ponudi italijanski strit fud. Reč je o jedinstvenoj kombinaciji autentične pice napolitane i tradicionalnog italijanskog đelata. Pored toga, u ponudi su obrok salate i sendviči.
Đelato
Kroz koncept i asortiman provodi nas đelato majstorica Marijana Jovanović, koja je zaslužna za zanimljive kombinacije ukusa MIG đelata. Treba naglasiti da je u pitanju proizvod koji se pravi od uvoznih sastojaka premijum kvaliteta; od domaćih, koriste se samo šećer i mleko. Razgledamo vitrinu i primećujemo zanimljive kombinacije, dok nam majstorica skreće pažnju da imamo tri osnovne vrste sladoleda: đelato, sorbe i kremino.

Od sorbea izdvajamo crnu čokoladu sa đumbirom, kao i 56 one od sezonskog voća a najtraženiji kremino je Ferrero, dok đelato obiluje najvećim brojem ukusa: čizkejk sa borovnicom, torta de la nona, đanduja, bajadera, švarcvald, kesten, orah… Saznajemo da je trenutno najprodavaniji ukus – Dubai čokolada. „Kada se ova čokolada pojavila poželela sam da je isprobam u sladoledu i efekat je bio sjajan. Kombinovala sam Dubai čokoladu, kadaif i krem od pistaća. Jedva stižemo da napravimo tražene količine.”
Na drugom mestu je đelato od pistaća, koji se u MIG-u pravi u dve verzije: Mediteraneo i Bronte. „Pistać Bronte dobio je taj naziv po Bronte regiji, u podnožju vulkana Etna u Italiji. Pun rod se ubira jednom u dve godine, a slovi za najkvalitetniji na svetu.” Od voćnih ukusa, standardno je, tokom čitave godine zastupljena malina, dok se npr. jagoda pravi samo u sezoni. „Malina ostaje konsistentna i kad se zamrzne, dok jagoda gubi na strukturi i zato je koristimo samo svežu i to kad joj je vreme, jer tada ima potrebnu punoću ukusa. Tako je i sa ostalim voćem.

Ne koristimo aditive niti veštačke ukuse, sveže voće se obrađuje na licu mesta, čak i neke paste i prelive pravimo sami – sve je ručno rađeno i prolazi strogu kontrolu ukusa. Mog ukusa, jer nijedna tura ne ode u vitrinu dok je ne isprobam”, jasna je Marijana. Za degustaciju pri kreiranju novih ukusa zadužene su kolege. Poseban deo sladolednog asortimana čine oni na bazi alkohola. „Prvi put sam ih uvela prošle sezone, povodom prvog rođendana koji slavimo u maju. Kakav bi to rođendan bio bez alkohola”, u šali kaže Marijana i dodaje da je naišao na sjajan prijem i već smišlja ukuse za ovu sezonu.
Zamislite kombinaciju belog grožđa i belog (organskog) vina iz renomirane domaće vinarije i biće vam jasno koliko je to prijatno osveženje. Naša sagovornica za kraj ove sladoledne ture kroz MIG ponudu najavljuje i sladoled bez šećera, na bazi stevije. „Naš đelato je sa šećerom. Zato će ovo biti posebno kreiran đelato od sastojaka u kojima nema šećera – verovatno od pistaća,” zaključuje Marijana.

Pica
Tradicionalna receptura pice napolitana ima u MIG-u svoju kvalitetnu verziju. Pored standardnih ukusa – capriciossa, margherita, mortadela i pistać ili četiri sira, tu su i posebne MIG kombinacije: tarftufa (tartuf krem, provolone, bresaola, rukola, čeri, rikota), kruška i gorgonzola (rikota, kruška, mocarela, gorgonzola, med, orah, timijan), pršuta i breskva (pršuta, breskva, grana padano, parmezan, mocarela, med)… U ponudi su i dve posne varijante: verdi (pesto, suncokret, golica, špargla, grašak, badem i brokoli) i tuna (pelat, tuna, crveni luk, peršun, čeri, limunova korica). Picajola Filip Tadić, odnedavno zadužen za MIG pice, kaže za naš magazin da je u pitanju doživljaj prave napolitane kakav vredi sebi priuštiti. Zanimljiva je i ponuda sendviča, zato što ih prave u posebnim lepinjama od pica testa po MIG recepturi. Prosciutto cotto, prosciuto crudo ili mortadela i burrata – teško je odabrati. Od salata se izdvaja ona šarmantnog naziva ciao bella, sa rukolom, bebi spanaćem, cveklom, mariniranim čeri paradajzom, kozjim sirom i pistaćima.

Budućnost brenda i otvaranje novih lokala
Ove godine MIG ima u planu otvaranje dva objekta – još jedan u Beogradu i jedan u Novom Sadu. Asortiman će biti sličan, u Novom Sadu moguće za nijansu bogatiji jer je u pitanju lokal na više kvadrata od beogradskog. Širenje obima podrazumeva potrebu za centralnom proizvodnjom, koja se takođe priprema i planira da pokrene tokom ove godine. „Biće to nova faza u razvoju brenda, podstaknuta lepim odzivom naših mušterija. Zadovoljstvo mi je što mogu da kažem da su oni koji odlučuju o brendu spremni da odgovore na zahteve nas koji vodimo proizvodnju kada su u pitanju sirovine ali i oprema i da su nam stvorili i dalje stvaraju odlične uslove za rad. To je zalog za dobru saradnju u budućnosti i ostvarenje planova koji jesu ambiciozni”, zaključuje Marijana naše gostovanje u MIG-u a mi im želimo još mnogo tekstova u našem časopisu – o novim lokalima i širenju ovog zanimljivog i na našem tržištu jedinstvenog brenda.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 55, februar/mart 2025
Foto: MIG