Kad Nadalina muti jaja

Imajući pred sobom uhodan tim u kome dopunjavaju jedni druge i podstiču kreativnost, profesionalni pristup poslu, posvećenost održavanju kvaliteta, čuvanju dobro proverenih ukusa ali i prihvatanje izazova koje donose novi trendovi, uspeh i rezultati nisu izostali

Pretpostavljamo da se sećate one čuvene lakopevljive pesme Olivera Dragojevića. Kad Nadalina mesi nešto slatko, tad cela kuća zamiriše neodoljivo, i sve oko nje peva… I još pretpostavljamo da je upravo ta Nadalina bila inspiracija Nadi Milanović iz Kragujevca da po njoj nazove svoju proizvodnju torti i kolača koja je danas prerasla u ozbiljan porodični posao. Pre skoro četvrt veka, Nadežda je otpočela ručnu proizvodnju torti i kolača kao dodatni posao, koji je vremenom postao glavni posao svih članova porodice. Sin Ivan se bavi organizacionim poslovima i proizvodnjom kolača, drugi sin Lazar radi dekoraciju torti i marketing, Nada u kancelariji, komunikaciju sa mušerijama, dok je Nadin suprug Toma zadužen za nabavke, dostavu, pakovanja i lasersku izradu podmetača za torte.

Danas je njihov porodični posao osavremenjen brojnim mašinama i pratećom opremom koje olakšavaju obavljanje pojedinih segmenata u proizvodnji. „Naša proizvodnja se i dalje primarno bazira na ručnoj proizvodnji i poštovanju tradicionalnih recepata ali smo vremenom prihvatili i razvili i modernije proizvode, uvek se trudeći da kvalitet i posvećenost svakom pojedinačnom proizvodu iz našeg asortimana bude na najvišem nivou, a da mašine i prateća oprema budu samo pomoćna sredstva”, objašnjava Lazar Milanović.

Posvećenost, planiranje, razvijanje korak po korak
Dok smo pokušavali da odgonetnemo tajnu uspeha Nadalininog tima koji od ukusa koji očaravaju nepca pravi „mala remek dela” dotakli smo se teme posvećenosti poslu. „Posvećenost i predanost poslu koja je s godinama postala, u neku ruku, i način našeg života je verovatno i glavni temelj dugogodišnjeg uspešnog poslovanja naše firme. Posao je takav da dopušta da kreativnost nema granice. Naravno, neizostavna je i ljubav prema poslu i inspiracija koju nalazimo na najrazličitijim mestima, ali i u željama naših mušterija”, objašnjava Lazar. Koristili su državne subvencije za podsticaj ženskom preduzetništu ove godine, koje su upotrebili za kupovinu mašine za izradu pralina. Inače, sve ostale mašine kupovali su iz sopstvenih sredstava, postepeno se razvijajući: mašinu za čokoladiranje kolača, laminator za razvijanje, mašinu za mazanje torti, za pečenje tart korpica, kuvač kremova, termperirke čokolade, mašinu za sečenje kolača, hladnjaču. I upravo, čini se da je tajna njihovog uspeha u tom postepenom, razvijanju, planski, korak po korak.

Sitni kolači kao najstariji Nadalinin brend
Asortiman je zaista širok, u ponudi imaju različite proizvode i bogatu paletu ukusa, od najstarijih, tradicionalnih ukusa torti i kolača pa do modernih koji idu u korak s vremenom i trendovima u poslastičarstvu. Jedna od natraženijih torti već godinama je „Miks” torta sa više ukusa. Jedan od najpoznatijih brendova ove firme su sitni kolači kao i voćne korpice kojima u poslednje vreme pariraju i tartalete.

Torta dugačka dva metra po želji mladenaca
Dekoracija je deo posla kome se posvećuje velika pažnja. Tim delom posla se bave sin Lazar i dve koleginice koje su umetnice-dekorateri. „Dekoracija obuhvata pored samog rada na torti i proizvodnju figurca, cveća i svega što naše mušterije zamisle. Trudimo se da kreativnost u našem poslu nema granice i uglavnom smo do sada izašli u susret svakom zahtevu i želji mušterije. Iz naše radionice izašla je torta dugačka dva metra po želji mladenaca kakvu do tada nismo radili, kao i mnogo toga drugačijeg, lepog i kreativnog što nikada niko nije uradio na taj način, i na to smo veoma ponosni”, objašnjava nam Lazar. Snaga je u timu, mašine su tu samo da pomognu i ubrzaju procese. Sve torte se i dalje prave ručno, filuju se u prohromskim obručima. Mašine su tu samo da pomognu u proizvodnji. Glavni faktor njihove proizvodnje, kako kažu, uvek će biti članovi njihovog tima.

„Imajući pred sobom uhodan tim kome dopunjavamo jedni druge i podstičemo kreativnost ovog posla, profesionalni pristup poslu, posvećenost održavanju kvaliteta, čuvanju dobro proverenih ukusa ali i prihvatanje izazova koje donose novi trendovi, uspeh i rezultati nisu izostali”, kaže Lazar Milanović. Iako je na tržištu rada danas teško pronaći obučenog radnika za poslastičarstvo, posebno dekoratera, u Nadalininom timu reklo bi se, nemaju takvih problema. Neki od njihovih radnika su tu od samog početka, ostali, mlađi članovi, svakodnevno uče, rade na sebi, stiču nove veštine koje im rad u ovom timu pruža. Posećuju sajmove poslastičarstva kad god im obaveze to dozvoljavaju, a organizuju i interne obuke za zaposlene u firmi. Standard i kvalitet je nešto od čega ne odstupaju i ne prave kompromise.

Masterklas u Poljskoj
Ivan je ovog leta bio učesnik Maestro Circle 2025 – master klasa koji je održan u Poljskoj. Ovaj događaja je okupio poslastičare iz svih delova sveta, šefove proizvodnji koje pretežno koriste proizvode italijanskog brenda IRCA (italijanski proizvođač sastojaka za konditorstvo i pekarstvo). „Ti kursevi vam daju nove uvide, vidite nešto novo i drugačije. Oni su mesto gde se ljudi povezuju, ostvaruju kontakte i buduće saradnje. Italijanski majstori su s nama velikodušno podelili svoja znanja, tehnike i strast prema poslastičarstvu. Učili smo od najboljih, razmenjivali ideje, iskustva i inspiraciju s kolegama iz različitih zemalja”, objašnjava Ivan i dodaje da saradnja s velikim profesionalcima podrazumeva da bukvalno pričate o nijansama, vrstama i podvrstama, a sve se meri strogo na grame. Obuka je organizovana u Centru za obuku poslastičara (International School of Culinary – Arts Ashanti). Polaznici ovog kursa pravili su komadne kolače, monoporcije, mini tortice, praline, čokolade. Svako je imao zadatak. Ivan je bio u timu s koleginicom iz Novog Sada s kojom je napravio komadni kolač pistać-mango. „Inače, Irka je jedan od naših glavnih dobavljača, zato što ne pravimo kompromise kada je reč o kvalitetu sastojaka koje koristimo u proizvodnji”, kaže Ivan i naglašava da redovno prate trendove i novine u poslastičarstvu ali ih primenjuju selektivno, promišljeno i s dozom opreza. I ne po svaku cenu. Uglavnom se drže tradicionalnih recepata. Torte su kremaste, filovi se kuvaju od jaja i maslaca, ne koriste praškove. Telefoni u Nadinoj kancelari u kojoj prima porudžbine i kontaktira sa mušterijama, fiksni i mobilni, neprestano zvone. Porudžbine stižu i preko društvenih mreža. Rade dostavu po celoj Srbiji. Reklame ne plaćaju. Marketing „doziraju” jer je najbolja reklama, u njihovom slučaju, ona tradicionalna „od usta do usta”. Topla preporuka prijatelja, kolege, komšije ili još bolja, ako se i sami uverite, na nekoj slavi, kad vas domaćica posluži sitnim domaćim kolačima prepoznatljivog izgleda.

Piše: Jasna Dimitrijević, magazin Pekar&Poslastičar broj 60, decembar 2025.
Foto: Nadalina KG

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo

Kad Nadalina muti jaja

Imajući pred sobom uhodan tim u kome dopunjavaju jedni druge i podstiču kreativnost, profesionalni pristup poslu, posvećenost održavanju...

Pročitaj

Panier de roquette

Sastojci (u odnosu na brašno 100%Brašno 100%So 1,8%Aditiv 0,5%Šećer 12%Maslac 12%Kvasac 4%Mleko 30%Hladna voda ili led 25% Priprema:Mešenje...

Pročitaj