Naša mala zavrzlama verna unikatnom pristupu

Od poslednjeg razgovora s našim sagovornikom Vasilijem Vasiljevićem, te već daleke 2019, mnogo toga se promenilo na globalnom nivou i te promene nisu mimoišle ni našu sredinu. Grana privrede kojoj „Naša mala zavrzlama” pripada prošla je kroz težak period: promenile su se navike ljudi, tržište je postalo nepredvidljivo i rad u poslastičarstvu zahteva sve više energije, fleksibilnosti, dodatnog umeća i prilagođavanja turbulentnom vremenu koje je pred nama. Kroz razgovor saznajemo kako autentičan pristup kreiranju torti za posebne prilike zadržava svoje mesto na tržištu i u srcima mušterija.

P&P: Kako se Naša mala zavrzlama uklapa u poslastičarsku scenu Srbije? Gde je mesto specijalizovanim radnjama i studijima?
Naša mala zavrzlama se i dalje odlikuje unikatnim pristupom i posvećenošću detaljima. Ovo je era društvenih mreža i danas je najvažnije imati dobar sadržaj na mrežama, kvalitetne fotografije i stil koji klijenti prepoznaju i s kojim žele da se povežu. To više nije samo dodatak, nažalost, danas je to ključni deo predstavljanja jedne firme i komunikacije s drugima. Ja sam iz one stare garde koja i dalje misli da je kvalitetan proizvod najbolja reklama, možda najsporija, ali klijenti koji su došli tim putem, definitivno su najodaniji korisnici naših usluga. U svetu su specijalizovane radnje sve popularnije tako da se uklapamo u taj trend malih radionica koje spajaju kreativnost, strast prema slatkišima, posvećenost kvalitetu i inovacijama.

P&P: Koliko je ekskluzivna poslastica prepoznata u našoj sredini i koliko vaš umetnički pristup utiče na to da torta bude naručena baš kod vas?
Ljudi u našoj sredini prepoznaju tu posvećenost detaljima i unikatnost. Drago mi je što smo među prvima na listi i kad su inostrani mladenci u pitanju. Taj umetnički pristup nam omogućava da svaka torta bude više od poslastice, što je važno i u privlačenju novih klijenata koji žele nešto posebno i jedinstveno za njihove proslave. Mislim da posle 13 godina postojanja Naše male zavrzlame ljudi znaju da nam je kvalitet sastojaka najbitniji i uvek na prvom mestu, pa tek onda vizuelni efekat.

P&P: Kako izgleda proces naručivanja npr. jedne svadbene torte? Da li mušterije uvek znaju šta hoće ili je poželjna vaša pomoć?
Proces naručivanja svadbene torta kod nas je osmišljen tako da s klijentom na najbrži i najlakši način prođemo kroz ceo proces. Klijenti šalju ideje, a ja u najkraćem roku odgovaram o mogućnostima izrade i šaljem ponudu. Ukoliko ponuda odgovara zakazujemo sastanak na kom se preuzima degustacioni paket s našim najprodavanijim tortama i okvirno se dogovaramo oko dekoracije. Često se dešava da mi mladenci prepuštaju dekoraciju, dajući samo smernice u kom pravcu da idem, a nekada je i izbor ukusa moj jer im se sve dopada i ne mogu da odluče. U poslednje vreme, nažalost, sve je više klijenata koji mi šalju fotografije urađene uz pomoć veštačke inteligencije. Postaje zamorno odgovarati da to nije moguće izvesti i ubeđivati ih da pređemo na drugačiji dizajn. Poverenje ovde igra veliku ulogu i to je nešto što je neprocenjivo u ovom poslu.

P&P: Kakvi su savremeni trendovi u vašem svetu torti za posebne prilike?
Trendovi danas idu u nekoliko pravaca. S jedne strane i dalje je u modi minimalizam: beli i bež tonovi sa suptilnom dekoracijom, ukrasima od pirinčanog wafer papira koji torti daju elegantnu i svedenu notu. S druge strane, sve popularniji je vintidž stil: puterkrem dekoracije, karneri, perlice, retro detalji, krem u svim mogućim bojama. Dalje, tu je i trend golih torti poput mille-feuille kolača, ali izvedenog u okrugloj formi velikog prečnika, često s voćem vidljivim u preseku i posutim po gornjoj površini torte. Sve više se ide na jednostavan i prirodan izgled torti, a stil s preterivanjem dekoracijama ostaje iza nas.

P&P: Da li je važniji autorski potpis ili praćenje trendova?
Jedno bez drugog ne može i zato su oba podjednako važna. Trendovi nas inspirišu i pomažu da razmišljamo drugačije i da ostanemo u toku, ali autorski potpis je ono što daje dušu svakom proizvodu. U suprotnom, sve postaje samo kopija nečeg što je već viđeno.

P&P: Vaša iskustva na polju edukacije? Da li planirate nove kurseve u narednoj godini?
To su lepa iskustva. Veliki broj polaznika mojih kurseva dekoracije torti je dokaz da ljudi žele da se edukuju i uče nove tehnike. Korona je pre nekoliko godina zaustavila sve što smo započeli i od tada nismo pokretali nove kurseve. Umesto toga smo se fokusirali na nove ukuse, nove torte, saradnju s raznim organizatorima proslava i venčanja, tako da smo kurseve pomerili u drugi plan. Rado najavljujem da od proleća 2026. Zavrzlama ponovo kreće s edukacijama. Mnogo je onih koji su i dalje željni novih znanja, novih tehnika i usavršava svoje veštine, a iskreno i ja sam se uželeo da se ponovo družim sa svim tim divnim ljudima. U planu je i Hrvatska, tako da ni region neće biti uskraćen. Te radionice svi jedva čekamo jer druženja s polaznicima pored edukativnog karaktera imaju za cilj da se ljudi zabave, opuste, izađu iz svoje svakodnevice i tada radionica postaje mesto gde se dele iskustva, razmenjuju ideje i najvažnije – nalazi inspiracija.

P&P: Možete li da uporedite naše poslastičarstvo s onim u glavnim centrima u Evropi?
Mislim da se slika poslednjih godina ozbiljno promenila nabolje. Sve više se ulaže u kvalitet sastojaka, u znanje, tehniku rada i estetiku. Danas kod nas na mnogo mesta možete pojesti vrhunski dezert, što pre desetak godina nije bila česta pojava. Ne kaskamo više za svetom. Sve je više mladih ljudi koji imaju ozbiljno znanje i iskustvo stečeno u inostranstvu, kao i jasnu viziju šta žele da ponude. U našoj radionici se i dalje držimo tradicionalnog načina pripreme, ali akcenat je na kombinovanju ukusa koji ne spadaju u tradicionalne. Trudimo se da povežemo neke nove namirnice sa starim načinom pripreme i to kupci prepoznaju i vraćaju se. Zato mi je posebno drago što su se neke kombinacije ukusa, dizajna i dekoracija odomaćile među klijentima, a sve su nastale kroz igru i želju da i na tom polju budemo drugačiji.

Piše Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 60, decembar 2025.
Foto Naša mala zavrzlama

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo

Kad Nadalina muti jaja

Imajući pred sobom uhodan tim u kome dopunjavaju jedni druge i podstiču kreativnost, profesionalni pristup poslu, posvećenost održavanju...

Pročitaj

Panier de roquette

Sastojci (u odnosu na brašno 100%Brašno 100%So 1,8%Aditiv 0,5%Šećer 12%Maslac 12%Kvasac 4%Mleko 30%Hladna voda ili led 25% Priprema:Mešenje...

Pročitaj