Novosti iz kompanije Trivit, Specijalni hlebovi

Pekarski proizvodi od celih proklijalih žitarica su izuzetno bogati biljnim vlaknima i naši verni potrošači znaju za benefite Tonus proizvoda. Trivit je, pored Tonus hleba bez brašna i Tonus pločica i štanglica razvio i nove proizvode: Tonus keksove, Tonus hrskave pločice i Tonus zoo keksiće koji se nalaze u kategoriji zdrave hrane.

Tonus hleb je nastao u Rusiji 1989. godine, kada je akademik Vladimir M. Antonov uspeo da proizvede proklijale žitarice u obliku hleba. Za razliku od ostalih vrsta hleba koji se prave od brašna, Tonus hleb ne sadrži brašno, već se pravi od proklijalih žitarica koje imaju izuzetna nutritivna svojstva i korisne su kao funkcionalna hrana u svim stanjima za koja se ne preporučuje ishrana koja sadrži brašno. Iako i brašno i proklijale žitarice potiču od pšenice, imaju sasvim suprotan efekat na zdravlje čoveka. Tonus hleb je klinički ispitan i u Srbiji i u Ruskoj Federaciji, pri čemu je dokazano da ima svojstva funkcionalne hrane.

Nova linija proizvoda – specijalne vrste hleba
U poslednjih godinu dana tim za razvoj kompanije Trivit fokus je stavio na tzv. industrijski kraft – specijalne vrste hleba – i razvio tri proizvoda koji su odnedavno plasirani na tržište. Radi se o Norveškom hlebu, Mešanom ovsenom hlebu, kao i Hrono hlebu. Ovaj poslednji, ističe Šćepanović, cenovno je posebno konkurentan u ponudi hlebova sličnog sastava, trenutno dostupnih na našem tržištu. Takođe napominje da su odnedavno sa Norveškim hlebom startovali i na tržištu Crne Gore i da su reakcije odlične, te da će uskoro na to područje plasirati i Mešani ovseni i Hrono hleb.

Tonus hleb bez brašna ne sadrži aditive i pravi se od opranih i proklijalih žitarica. Sva integralna i crna brašna se prave od mehanički očišćenih i neopranih žitarica i imaju značajan sadržaj fitinske kiseline koja izvlači minerale iz kostiju i zuba. Proklijale žitarice su prirodan izvor biljnih vlakana, proteina, magnezijuma, bakra i B i E vitamina.

„Osnovni projektni zahtev pri razvijanju ove nove linije hlebova bio je da proizvodi ukusom, kvalitetom i cenom budu prilagođeni zahtevima potrošača i da se u isto vreme postigne željeni kvalitet”, objašnjava Šćepanović. Ovo su hlebovi gde je visok procenat smeša koje su uglavnom takvog sastava da proizvođačka cena proizvoda mora biti visoka. „Razvijanjem zamesa od domaćih sirovina, upotrebom enzima i isključivanjem pojačivača tj. E brojeva, kao i uvođenjem tečnog kvasca dobili smo kvalitetan proizvod sa korektnom cenom”, kaže Šćepanović i dodaje da je vrlo važno da se svi ovi benefiti predoče kupcima. „Potrošač traži proizvod čiju će deklaraciju moći da razume, tj. da sazna koji su benefiti ovakvog izbora. On stoga mora da bude obavešten o sastavu i prednostima koje ovaj hleb ima u odnosu na druge hlebove na polici”, jasan je Šćepanović.

Industrijski kraft kao primarni trend
Tečni kvasac cenom pojeftinjuje proizvod, lakše se kontroliše kvalitet i olakšava rad. To između ostalog znači da pri radu sa tečnim kvascem temperatura u pogonu nije bitna, ovaj kvasac stiže iz rashladne komore, uvek istog kvaliteta i rezultat je konstantan. Zašto je to važno? Budući da je kvalitet pekarskih proizvoda od kiselog testa postao standard u zanatskim pekarama, vreme je da se on proširi i na industrijski sektor. Dolazi vreme da hlebovi koji u sastavu imaju kiselo testo budu zastupljeni u svakoj pekari, jer su zdraviji, sa produženom svežinom koja se dobija na prirodan način i zadovoljava potrebe kupaca koji brinu o svom zdravlju, a kojih je sve više. Ovome treba dodati i usavršavanje pakovanja, jer se specijalni hlebovi prodaju sečeni i vrlo je važno da tehnologija i materijali od kojih se prave omoti održe kvalitet samog proizvoda.

Neizvesna budućnost traži zbijanje redova
U asortimanu kompanije Trivit uvek će biti zastupljen i standardni beli hleb od brašna T 500, koji ima svoju ciljnu grupu. Oni pak, koji mogu da izdvoje više novca u kućnom budžetu za hlebove iz ove nove linije, moraju i da saznaju za njih. Pokazalo se da je najbolji marketing degustacija u prodajnim objektima. Stručni i menadžerski timovi kompanije Trivit prate razvoj tržišta i u svetu i kod nas, ali kriza i dalje traje pa je teško praviti neka tačna predviđanja. Kao akutni izdvajaju se problemi sa sirovinama, radnom snagom, troškovima goriva… Problem radne snage trenutno rešavaju dobrim platama, fleksibilnim radnim vremenom i korektnim odnosom sa zaposlenima, ali je jasno da se dugoročno on mora rešavati automatizacijom, kao i uvozom radne snage.

Kao posebno važno Šćepanović ističe saradnju svih „igrača” u ovom poslu: „Pekari i trgovci i distributeri sirovina trebalo bi da shvate da lanac koji svi činimo mora biti održiv. Pokušati biti timski tj. partnerski raspoložen, mnogo bi značilo u ovim kriznim vremenima, jer je stabilnost jedina pretpostavka koja garantuje da ćemo prebroditi krizu.” Zaključak je jednostavan: Pekarski proizvodi na bazi kiselog testa jesu vizija budućnosti koju valja propagirati i u industrijskom pekarstvu, a oni koji taj recept primene imaju šansu da zadrže kupce.

Piši: Veljko Šćepanović menađer Trivit, Bečej, magazin Pekar&Poslastičar broj 43, februar/mart 2023.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije pR