I najkvalitetnijem proizvodu treba reklama

Negovan Mijatović, pekara Mijatović

„U poslednjih šest meseci, uveli smo nekoliko novih proizvoda. Iako se trudimo da veći naglasak stavimo na domaće proizvode koji su poznati našim kupcima, istražujemo i uvodimo neke manje poznate namirnice poput čija semena, spelte ili kurkume. Jedan od interesantnih proizvoda koji smo nedavno imali u ponudi je rustik baget od speltinog brašna i kurkume. Međutim, uprkos našim naporima da ga promovišemo, ovaj proizvod nije dobio veliku podršku kupaca, te su oni ostali dosledni klasičnom bagetu od belog brašna i poluražanom bagetu sa semenkama lana”, kaže Negovan Mijatović, vlasnik pekare Mijatović. Sa druge strane, tradicionalni proizvodi poput pereca, pletenica, pogačica, vanilica, pita i štrudli i dalje imaju vernu publiku koja im se rado vraća. Njihova popularnost i konstantna potražnja dokazuju da kvalitetan i autentičan ukus uvek ostaje cenjen među kupcima.

Iznad svega je kvalitet koji za ovu pekaru predstavlja, kažu, temeljnu vrednost koja se ogleda u svakom aspektu poslovanja, od odabira sirovina i proizvodnih procesa do isporuke krajnjem potrošaču. „Kvalitet se neguje i održava kroz pažljiv odabir najkvalitetnijih sirovina od pouzdanih dobavljača, precizno vođenje proizvodnih procesa uz poštovanje higijenskih standarda i propisa, kao i redovnu kontrolu i analizu svakog proizvoda pre nego što stigne do kupca. Pored toga, kontinuirana obuka i usavršavanje našeg osoblja igra ključnu ulogu i radimo na tome da svaki član našeg tima bude osposobljen da pruži vrhunsku uslugu i da bude svestan važnosti detalja u proizvodnji“, kažu u pekari Mijatović. Naš sagovornik kaže da se trude da stalno unapređuju znanje i praksu, a u tom procesu se oslanjaju na bogato iskustvo prethodnih generacija.

„Posebno smo zahvalni našem prijatelju, veteranu u zanatskom pekarstvu, Branislavu Tošiću, čiji su saveti i mentorstvo bili neprocenjivi. Kroz godine rada i učenja, usvojili smo ne samo teorijsko znanje već i praktične veštine koje su nam omogućile da stvorimo proizvode visokog kvaliteta koji zadovoljavaju potrebe naših kupaca”, kaže on. U ovoj pekari, kako kažu, inspiraciju dobijaju iz različitih izvora, od velikih međunarodnih sajmova, kurseva, masterklasova i manifestacija iz ove oblasti. A preko društvenih mreža su u kontaktu sa željama i potrebama potrošača. Upravo tako su stigli i do okruglog kroasana koji je globalni trend godinama, ali se dugo kod nas nije našao u ponudi.

„Ideja za proizvodnju ovih kroasana potekla je od našeg rođaka, tehnologa i pekara Marijana Stojića. Radili smo po njegovim instrukcijama, koristeći najkvalitetnije sirovine sa našeg tržišta, poput belgijskog putera specijalno namenjenog za laminiranje kroasana i austrijskog brašna iz renomiranog mlina s tradicijom dužom od 400 godina. Kombinacija ovih vrhunskih sastojaka rezultirala je proizvodom premium kvaliteta koji su kupci brzo prepoznali i prihvatili”, kaže Mijatović. Ali i najkvalitetniji proizvod teško može doseći svoj puni potencijal bez adekvatne reklame, posebno u današnjem digitalnom dobu. Iako su prisutni na društvenim mrežama već više od 10 godina, morali su da se prilagode promenama i evoluciji platformi kako bi se predstavili publici kroz video format.

„Kada smo uveli okrugli kroasan u naš asortiman, prodavali smo svega desetak komada dnevno. Međutim, nakon što smo lansirali reklamnu kampanju, taj broj je naglo porastao na nekoliko stotina komada dnevno. Ljudi su dolazili namenski iz različitih gradova Srbije kako bi kupili naše kroasane, ali i iz regiona, poput Skoplja, Banja Luke, Podgorice, Zvornika, Tuzle, Sarajeva i drugih gradova. Ovaj neočekivani uspeh potvrdio je da smo napravili pravi potez uvođenjem kroasana u našu ponudu, a takođe je pokazao i moć efikasne digitalne reklamne strategije u širenju brenda i privlačenju kupaca”, objašnjava naš sagovornik.

Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 50, april/maj 2024.
Foto: Pekara Mijatović

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti