miris mandarine i ukus Dubai čokolade
Imali smo zadovoljstvo da nam sladolednu sezonu u ovom broju najavi đelato majstorica Marijana Jovanović, zadužena za asortiman i proizvodnju brenda MIG – Margherita & Gelato
Na pitanje šta znači titula đelato majstora, gospođa Jovanović odgovara da je za nju potrebno iskustvo tj. duga kilometraža kreiranja i proizvodnje zanatskog sladoleda. Ona se odlučila za ovu usku specijalizaciju 2016. godine i od tada brusi zanat i gradi svoj đelato ukus. Jedno od nezaobilaznih mesta najave pekarskih, poslastičarskih i đelato trendova za novu sezonu svakako je SIGEP u Riminiju. „Nisam primetila neke posebne iskorake u trendovima sladoleda. Mislim da je u dobroj meri sve već viđeno, a od kreativnosti tima koji stvara neki sladoledni brend zavisi kako će im izgledati vitrine.”

Izdvojila je za nas voćni varijegato (preliv) od šljiva sa komadićima šljive, a od drugih voćnih ukusa – osvežavajuću mandarinu, kao i dalje popularnu limetu. Potrebe proizvođača sladoleda su različite: „Takozvani fleševi sa velikom lepezom ukusa popularni su u proizvodnji industrijskog sladoleda. Mi ih ne koristimo, ali ima onih kojima se to uklapa u koncept. Tu su i voćni pirei, kao prirodnija varijanta,” priča Marijana i dodaje: „Ono što na sajmovima kakav je SIGEP treba pogledati jesu novosti u ponudi mašina: šok komore, alati za proizvodnju sladoleda… Tu je, čini mi se, inovativnost veća. Svake godine pomeraju granice i olakšavaju posao i đelato i pica majstorima.”
Leto voli sladoled na bazi alkohola Sorbe sladoled na bazi alkohola je Marijanin favorit u letnjoj sezoni. Nešto što njenu radnju izdvaja na mapi beogradskih sladolednih brendova. Aperol špric, džin tonik, šljiva sa šljivovicom, belo grožđe sa belim vinom, bladi meri… „Ovi sorbei imaju efekat osvežavajućih koktela i vrlo su primećeni na nekom letnjem okupljanju ili slavlju. Ja sam ih kreirala za proslavu MIG godišnjice i odlučila da ih uvedem u stalnu letnju ponudu.”

Marijanin izazov za mušterije u ovoj sezoni biće i slana karamela sa pančetom. „Jeste zahtevno, ali ima ljudi koji vole da probaju a sad su slatko-slane kombinacije već postale standard.” Kao i svake godine, uz sladolede se dobro uparuju kolači, kao što su npr. brauni ili vafli. „Planiram da ih uvedem u našu ponudu, jer ćemo uskoro proširiti i proizvodni i prodajni prostor, pa će biti više mogućnosti za kombinacije koje uključuju i poslastičarske ’dodatke’,” zaključuje naša sagovornica.
magazin Pekar&Poslastičar broj 55, februar/mart 2025