Kompanija Puratos, u saradnji sa Kancelarijom za kulturnu diplomatiju, podržala je realizaciju Festivala božićnog kolača Česnica – prve manifestacije u regionu posvećene očuvanju tradicije obrednog hleba.
U video obraćanju na otvaranju festivala Guylaine Lacaze, rukovodilac istraživanja i razvoja u Institutu za kiselo testo kompanije Puratos, istakla je važnost očuvanja tradicije i prenošenja znanja novim generacijama.
„Posvećeni smo očuvanju pekarske tradicije i bogatstva različitih vrsta kiselog testa. Vođeni tom idejom, osnovali smo Biblioteku kiselog testa u Belgiji u kojoj se danas čuva više od 150 uzoraka iz 32 zemlje širom sveta. Upravo zbog važnosti takvih tradicija, događaji poput Česnice imaju ključnu ulogu u očuvanju lokalnih recepata i negovanju bogatog kulinarskog nasleđa.”
Festival Česnica promoviše nematerijalno kulturno nasleđe i ukazuje na bogatstvo običaja koje narodi Evrope, ali i drugih delova sveta, dele kroz tradiciju pripreme prazničnih hlebova. U tom kontekstu, prisustvo kompanije Puratos, koja se već decenijama posvećeno bavi razvojem i proučavanjem kiselog testa, ima višestruki značaj.
„Verujući da tradicija zauzima važno mesto u savremenom društvu, u kompaniji Puratos fokusirani smo na negovanje kulturnog identiteta kroz podršku lokalnim zajednicama. Posebno nam je važno da učestvujemo u ovakvim manifestacijama jer kroz edukaciju i saradnju sa partnerima želimo da sačuvamo dragocena pekarska znanja i veštine, i na taj način ih prenesemo budućim generacijam”, ističe Alma Grba, marketing menadžer Puratosa.
Festival Česnica se, pored Srbije, organizuje još u Severnoj Makedoniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Mađarskoj. Kao saradnik koji veruje u snagu tradicije i zajedništva, Puratos nastavlja kontinuirano da podržava inicijative koje promovišu kulturno nasleđe i jačaju veze u društvu.