Radionica za kolače Home Made Company nastala je kao ćerka firme Coffee Room, kafe poslastičarnice čiji je prvi objekat otvoren 2009. godine u tržnom centru Ušće u Beogradu. Osnovni sadržaj ponude u ovom kafeu bili su, i do danas ostali, kolači i sladoled,koje su s početka nabavljali od drugih, ali kako nije bilo lako pronaći dobavljače koji bi ispunjavali standard kvaliteta, s jeseni te iste godine pokrenuli su sopstvenu proizvodnju. Tako je osnovana Home Made Company, sa idejom da se potrošačima ponude vrhunski proizvodi, koji će odskakati kvalitetom i izgledom kolača od tadašnje ponude na našem tržištu. Od prvih dana insistira se na vrhunskom kvalitetu, uspostavljanju standarda, tako da kolač mora da bude isti danas, kao i onaj koji će biti napravljen za šest meseci ili godinu dana, jer pravilo je da oni koji zavole određen ukus, uvek se vraćaju po apsolutno isti ukus.
Kvalitet kolača proizvedenih u ovoj radionici, iako je i cena bila iznad standarda (što neizbežno mora da prati visok kvalitet sastojaka), prepoznali su potrošači, ali i drugi lokali, tako da je, pored snabdevanja kafe poslastičarnice Coffee Room, ubrzo počela da se širi mreža kafea i restorana, gde su i danas prisutni. Dejan Đorđević, direktor Home Made Company objašnjava:
– Mislim da smo dosta doprineli tome da se u ponudi kafića u Beogradu nađu i kolači koji se mogu ponuditi uz kafu, što ranije nije bila praksa. Broj HoReCa lokala koji u ponudi imaju Home Made proizvode je rastao, a ujedno je rastao i broj zaposlenih i obim proizvodnje u našoj radionici.
Obilaskom ove, gabaritom impozantne radionice u kojoj radi 50 zaposlenih, imali smo priliku da se uverimo u odlično organizovan prostor u kome se, kako sami ističu, sve proizvodi u skladu sa zahtevima HACCP-a. Ovo je možda i najveća zanatska radionica, u kojoj je sve do detalja isplanirano i uigrano, tako da se jedan na drugi nadovezuju segmenti procesa proizvodnje i pakovanja, sve do pripreme za distribuciju. Njihovi kupci tačno znaju u kojoj količini i kada mogu da očekuju proizvode.
Najveći kupac je i dalje Coffee Room, kao kafe koji je i prvi uveo raznovrsnu ponudu kolača i sladoleda kod nas. Ujedno, ovaj kafe, sa svoja dva lokala, odličan je kanal putem koga se dobijaju i informacije sa tržišta o tome kako su se pokazali novi kolači i šta je potrebno razvijati, a šta menjati.
Drugi kanal prodaje je HoReCa, među kojima se nalazi oko 70 kafe restorana u Beogradu i Novom Sadu koje snabdevaju svojim kolačima, treći čine torte po narudžbini za fizička lica, a četvrti kanal je B2B, odnosno proizvodi koje prave po narudžbini za korporativne proslave, kao i poslovni pokloni za firme. Torte i kolači se kroz dekoracije mogu personalizovati, kao i određeni broj poklon pakovanja u dogovoru sa firmama klijentima. Ovaj deo poslovanja posebno je razvijan u protekle tri godine, što daje dobre
rezultate.
– Mi smo ponudom poklona za firme izgradili određeni krug poverenja, koji nam predstavlja dalju preporuku za širenje posla. Kompanije sa kojima smo počeli na ovaj način da sarađujemo, sa njima i danas radimo. Firme koje neki naš poklon proizvod dobiju, često se jave i naruče nešto za svoje potrebe, što znači da imamo dobar proizvod koji je uvek najbolja reklama – ističe Dejan Đorđević.
U izradi kolača koriste sirovine vrhunskog kvaliteta od distributera u zemlji ili uvoze direktno, uglavnom iz Francuske, Italije i Belgije, dok mleko, maslac, jaja, voće i slično, nabavljaju od domaćih proizvođača sa kojima imaju dugogodišnju saradnju. Kako Dejan napominje:
– Dobavljače teško menjamo kada jednom uspostavimo saradnju. Standard kvaliteta nam je na prvom mestu, a potom dinamika isporuke, dok je cena nešto što mora i može da trpi kada želite da imate vrhunsku ponudu.
Usavršavanje
Ulaganje u usavršavanje poslastičara i menadžmenta je nešto o čemu se ozbiljno vodi računa. Prate se trendovi, posećuju sajmovi, planiraju se edukacije i obuke. Za sirovine koje uvoze iz Francuske, idu na obuke u Sloveniju, za neke druge u regionalne centre za obuku u Turskoj. Dejan naglašava:
– Sve se može videti na instagramu i fejsbuku, ali se ipak proizvodi moraju videti, opipati i probati, mora se raditi sa sirovinama, stalno probati, testirati. Za makaronse smo kupili recept od jedne poznate francuske proizvodnje. Poslali smo naše majstore poslastičare u Francusku na obuku, gde su prošli kompletan proces i saznali sve detalje. Bili smo rešeni da napravimo vrhunskiproizvod i u tome smo uspeli.
Izbor asortimana
Kada je reč o izboru asortimana i idejama, Dejan ističe:
– S početka je tržište bilo prilično konzervativno i mislim da smo mi napravili prvi veći iskorak. Danas imamo više od 30 različitih vrsta komadnih kolača i torti. Pratimo trendove, ali ne želimo da to budu samo kopije, već da svakom novom ukusu damo nešto što je specifično naše, različito od onoga što nude drugi.
Dominiraju slatki zalogaji smešteni u različite kolekcije, koji su izvedeni iz osnovnih recepata najboljih Home Made ukusa. Po narudžbini se rade kilogramske poklon torte različitih ukusa u tematskim poklon pakovanjima, kapkejkovi i drugi slatki zalogaji saukusima torti, atraktivnih dekoracija. Ideju može da da bilo ko, od kupaca iz restorana, preko interneta, do zaposlenih poslastičara u proizvodnji, ali u razvoju se uvek potenciraju originalnost i različitost.
Imaju i oko 30 ukusa sladoleda. Prethodne godine su osvežili asortiman sa sedam novih vrsta, u okviru kojih su čokoladni sa pravim belgijskim čokoladama vrhunskog kvaliteta, nekoliko ukusa sa sto odsto učešća voća, i mohito kao pravi alkoholni koktel sa
rumom, što je, kako ističu, tehnološki bilo prilično teško izvesti. Prateći trendove i potrebe tržišta uveli su i presne torte.
– Mislim da smo prvi uveli ove kolače na našem tržištu – ističe Dejan i dodaje:
– U saradnji sa CIN-om za svako parče napravili smo analizu i u deklaraciji naveli broj šećernih jedinica i ugljenih hidrata, jer je za osobe sa dijabetesom od izuzetne važnosti detaljno izneti ove podatke. S obzirom na to da smo lideri u zanatskoj proizvodnji kolača, smatrali smo da smo mi ti koji prvi treba da ponude ovakve proizvode, ali ono što je nama posebno drago i što nema cenu,
jeste mogućnost da ljudima koji imaju zdravstvene probleme ili specifičan način ishrane omogućimo da naruče tortu u kojoj mogu da uživaju. Interesantno je da dosta ima ljudi koji nisu ni na kakvom zdravstvenom režimu ishrane, ali rado konzumiraju ovakve torte. U planu je razvoj asortimana proizvoda od čokolade, kao i moguće proširenje poslovanja u zemlji, ali i regionu.
– Stalno ispitujemo tržište i mislimo da za to ima mogućnosti. Tražimo i model da proizvedemo proizvode sa dužim rokom trajanja, koji će, naravno, biti pod našim brendom – zaključuje Dejan Đorđević.
Piše: Irina Maksimović, Pekar & Poslastičar Broj 8, februar/mart 2017 god.