Sam vrh pekarstva: Trendovi koji vas vode ka uspehu u 2023. godini

Poslovanje

MALOPRODAJA: Održavajte svežinu
Malo šta je lepše od svežeg hleba, ali pekarama je veoma teško da prate potražnju svojih mušterija uz minimiziranje otpada. Potrošači očekuju sveže proizvode u toku celog dana, svakog dana. Svežina je bitna i za pekare u okviru maloprodajnih objekata jer oni žele da repliciraju zanatsko iskustvo. Stručnjaci smatraju da obnavljanje osvežavanje ponude u pekarama u prodavnicama (putem novih pristupa, renoviranja, nabavke nove opreme…) može da bude jednako bitno kao svežina i pravljenje razlike u odnosu na masovno proizvedene artikle industrijskog tipa. Kompanija M&S premešta svoju opremu u prednji deo prodavnica – da bude vidljivija i da podstakne percepciju svežine proizvoda i zanatski izgled proizvoda. Potrošači mogu u svojim domovima da ožive magiju sveže pečenog hleba, putem proizvoda koji se peku kod kuće. Naime, proizvodi koje potrošači mogu sami da ispeku direktno se uklapaju u ovaj trend i, osim što su sveži i mirisni, doprinose i dobrom osećaju ljudi da su sami nešto napravili.

UKUSI: Tradicija u novom ruhu
Iskustvo je pokazalo da potrošači itekako vole da posmatraju prošlost kroz ružičaste naočare. Zato je nostalgija jedan od trendova koji dominiraju pekarskom industrijom već nekoliko godina. Međutim, stvari se polako menjaju. Današnje mušterije, naročito mlađe generacije, pristupaju tradiciji sa izvesnim otklonom. Da bi ih privukle, pekare treba da kombinuju staro i novo i da tradicionalnim favoritima daju nov šmek. Podsticanje nostalgičnih uspomena uz nove, nesvakidašnje sastojke. Sada su manje promene na klasicima popularnije od sasvim novih proizvoda, koje mušterije neće razumeti. I baš te promene ispuniće potrebu potrošača da dožive neko novo iskustvo, a da pritom ne izađu iz svoje zone komfora. Pekare treba da razmišljaju o drugim citrusima osim limuna i limete, kao i o, na primer, korišćenju moke ili karamel latte-a umesto kafe…

ZDRAVLJE: Ubacite dobro raspoloženje u hranu
Ništa ne izaziva osmeh kao keks uz šolju čaja, prvi zalogaj krofne ili parče rođendanske torte. Ipak, slatki pekarski proizvodi često se nalaze na listi „nepoželjno” – ljudi su srećni dok ih jedu ali kasnije osećaju grižu savesti. Zahvaljujući sve jačem fokusu na zdravlje (mentalno i fizičko) potrošača, sada će taj osećaj biti ređi. Konzumiranje slatkih proizvoda treba da probudi dobra osećanja i da bude od suštinskog značaja za uravnotežen način života. Ključna reč jeste ravnoteža, ali uz obilje inovacija i praćenje aktuelnih propisa. Uz zdravije sastojke, potrošači će promeniti svoje percepcije o slatkišima iz pekara i to je trend koji će nastaviti da raste i narednih godina. Polovina Evropljana, sudeći prema istraživanju, na putu je da stvori rutinu od kupovine slatkih, ali zdravih, pekarskih proizvoda.

TEHNOLOGIJA: Digitalna era
Roboti preuzimaju sve, ali dobra vest je da više liče na Diznijev Wall-E nego na Terminatora. Tehnologija će u mnogim svojim oblicima biti veoma važna za pekarsku industriju u 2023. godini. Opcije dostave robe, kao i click-and-collect, veoma su popularne i u ovom postpandemijskom periodu i predviđa se da njihova popularnost neće opadati. Investiranje tehnologiju pomoći će potrošačima da održe naviku koju su stekli u poslednjih nekoliko godina – da kupuju lokalno. Istraživanje je pokazalo da čak 41 odsto Evropljana planira da u 2023. godini više naručuje preko interneta nego što su to činili ranije. Od QR kodova i ekrana osetljivih na dodir koji se mogu koristiti za naručivanje do objava na društvenim mrežama pre, tokom i nakon obroka, digitalna komponenta postaje sve važnija u prehrambenoj industriji. Stručnjaci tvrde da pekarske industrije sada naprosto moraju da prihvate tehnologiju jer je u protivnom njihov opstanak diskutabilan. Od dostave preko opcija plaćanja, sve više segmenata trgovine obavlja se u digitalnom svetu. Bitno je napomenuti i da tehnologija nije limitirana samo na onlajn interakcije, već može da poboljša potrošačko iskustvo i u samim prodajnim objektima. Tako je, na primer, jedna zanatska pekara u Šefildu nedavno postavila dva digitalna kioska kako bi olakšala proces naručivanja za svojih 220 mušterija koji svakodnevno kupuju sveže sendviče. Umesto da dvoje zaposlenih uzimaju narudžbine, sada osoblje može da se posveti pravljenju sendviča, a potrošači će uživati na pauzi za ručak umesto da stoje u redovima.

Piše: Anđelija Lazić, magazin Pekar&Poslastičar broj 43, februar/mart 2023.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti