Sve je počelo kao mala dostava marketima i lokalnim mestima kao što su kafe knjižara Plato, Bodiš, Kafe priča. U kućnoj radionici, Ceca Ostojić recepte za kolače, torte i peciva, od svoje majke i bake, pretvorila je u posao. Osam godina kasnije, 2015. u posao je ušao i njen sin i od dostave, ovu slatku priču pretvorili su u sada već četiri ozbiljna mesta, gde se mogu kupiti, poručiti ili odmah pojesti proizvodi poslastičarnice Vremeplov u Subotici, ili Cecina u Novom Sadu. Porodica Ostojić, koja stoji iza imena Vremeplov i Cecina, prvo je otvorila svojevrsna prodajna mesta. Jedno u Subotici, u poznatom subotičkom naselju Radijalac, i jedno u Novom Sadu, gde su ljubitelji slatkih i slanih zalogaja mogli da dođu, kupe i odnesu kući. Onda je pritisak zadovoljnih kupaca počeo da raste sa željom da se otvori i mesto gde bi mogli da sednu i pojedu kolač i popiju kafu, limunadu.
I tako je pre tri godine otvoren Vremeplov caffe u Dimitrija Tucovića, na turističkoj pešačkoj turi u Subotici. Moderan, a opet nekako vintidž prostor, sa baštom ispred, gde se sedi, jede kolač, pije kafa, čaj ili nešto ceđeno. Može ako ste sami ili ako ste u društvu, uz knjigu ili samo onako zadubljeni u svoje misli. Ovde Subotičani često dovode svoje goste, mnogi su stranci baš tu prvi
put probali „reform“ tortu, „moskvu“, „dobošicu“… Vremeplov je zaista mesto gde se uz slatke zalogaje putuje kroz vreme. Malo tradicije, malo novog.
„Imamo torte koje svi vole i koje su nekada bile neizostavni deo svakog slavlja u našim domovima. Ukusi kao nekada to je ono što je Cecu navelo da počne da ih pravi“, priča Bojana Jelača. Ona je tu nekako od početka, zajedno sa porodicom i tom prvom ekipom koja je od male radionice sada već napravila ozbiljnu priču. Osluškivali su, naravno, i želje svojih mušterija i dodavali i one ukuse koji se sada traže. I čiz kejk, snikers, pistaći kolač…
„Našim dostavnim vozilima svakoga dana iz centralne radionice razvozimo proizvode u naše objekte. Uvek je to sveže i tek napravljeno. Samo tako može da se sačuva ugled i zadrže mušterije”, predstavlja nam Bojana organizaciju posla. „Nije isti program za naša prodajna mesta i za kafe poslastičarnicu Vremeplov u gradu. Razlikuje se u asortimanu, prema potrebama i željama kupaca”.
No, svakako da ima za svakog po nešto ako se pravi preko dvadeset vrsta torti i petnaestak vrsta kolača. Sitni kolači su posebno zanimljivi u šopovima, a osim dnevnog programa rade se i porudžbine. „Naravno i rođendanske torte ili torte za druge svečanosti”, dopunjuje priču Bojana. „Iako težimo da sačuvamo autentičnost i tradiciju, moramo se prilagoditi i modernim zahtevima.
Sve je više onih koji žele maštovito ukrašene torte, sa fondanom. Mogu sa zadovoljstvom da objavim da smo nedavno sklopili dogovor sa Wilow cake decorations iz Novog Sada i vlasnica je prešla da radi te izvanredne dekoracije, kod nas. Mislimo da je to odličan poslovni potez i za nas i za Wilow cake.” Vremeplov poslastičarnica u centru Subotice, ima i svoju letnju baštu koja je najposećenija tokom sezone sladoleda. Bojana nam pokazuje video-snimak poslastičarske radionice, s ponosom ističući da je opremljena savremenom tehnologijom i mašinama, a ono što je primarno jeste da su svi ukusi sladoleda originalni, i posebno ističu one od čistog voća kojima zadovoljavaju tražnju za vegan sladoledima. Osim što su potpuno od prirodnih sastojaka, ne sadrže ni šećer ni mleko. Izuzetno kvalitetni i ukusni, a gelato majstori nastoje da uvek dodaju i po neki novi ukus kako bi iznenadili svoje kupce. Prošle godine su dvadeset četvrtom ukusu sladoleda dali ime „365” zato što je svaki dan novi ukus.
„Vraćamo se i slanom programu. Osluškujući kupce, saznali smo da im nedostaje izbor slaniša za rođendane, slavlja, i ostale događaje, te smo odlučili da uvedemo zaista kvalitetan i šarolik program peciva koji će, za početak, biti prezentovan upravo u Vremeplov caffe-u, kaže Bojana i dodaje „Objekat u Novom Sadu od 2017. godine počeo je da radi isto kao Vremeplov. Međutim prošle godine smo odlučili da se preselimo kod Futoške pijace, pod novim imenom, Cecina i jako smo zadovoljni. Polako najavljujemo Cecinu poslastičarnicu i ovde, brendiraćemo Cecino ime kako bismo objedinili sve i dali tako sopstveni pečat. Sa novim imenom dolazi još promena, inovacija, ali jedno je sigurno, kvalitet i tradicija će ostati, jer to dugujemo našim potrošačima, gostima i onima zbog kojih smo tu gde jesmo”.
Cecu Ostojić, ženu koja je brend ove slatke priče, zatekli smo po završetku jedne dnevne smene u radionici u Subotici. Elokventna isto koliko i vešta za poslastičarskim ili pekarskim stolom, ispričala nam je da je ona radila mahom za prodaju u šopovima, time je bila zadovoljna. Onda su deca poodrasla i ušla u celu priču. Oni su mladi, treba ih poslušati, a ona im se u upravljanje, brendiranje ili otvaranje novih objekata, ne meša. Njeno je i dalje tu gde sve nastaje, u radionici, da kontroliše kvalitet, da brine o tradiciji i da kuva domaće džemove za sopstvene potrebe. Jer, svi namazi od voća kojima se filuju kolači napravljeni su upravo tu. Onako kako su to radile bake, mame, tetke… U romantičnom ambijentu poslastičarnice Vremeplov u Ulici Dimitrija Tucovića u Subotici, uvek je živo. Čuju se različiti jezici, gosti su različite starosne dobi, ali jedno im je zajedničko: sklonost prema poslasticama „kao nekad”.
Piše: Violeta Živkov, magazin Pekar&Poslastičar broj 38, april/maj 2022.