Tortilje i somuni sve popularniji

Tortilje i somuni postali su još popularniji usled rastućeg interesovanja za svetsku kuhinju, meksičku hranu i upornu potražnju za zdravijom hranom. Međutim, upravo će pandemija koronavirusa značajno povećati prodaju pekarskih proizvoda jer mnogo potrošača kuva i jede kod kuće. „Vrednost i fleksibilnost pokretaće trendove kupovine i stvoriće priliku za tortilje i somune koji mogu da se koriste u bezbroj recepata i da se jedu u svako doba dana“ – rekla je Kara Nilsen, direktor kompanije Food&Drink, WGSN. Ona je dodala i da je prednost ovih pekarskih proizvoda to što mogu da se skladište u ostavi, kao i to što se prave od različitih sastojaka. Tokom 52 sedmice praćenja, prodaja tortilja skočila je za više od 22 procenta (na 2,7 milijardi dolara), što je više od svih pekarskih proizvoda čija je prodaja u proseku skočila za nepunih deset odsto. Pita-hlebovi i somuni su zabeležili porast prodaje od 13,5%.

„Maloprodaja prehrambenih proizvoda i pekare u globalu nastavljaju da beleže jak porast tokom pandemije“ – izjavio je Tim Gžebinski iz kompanije IRI. On je naveo i da su tortilje i somuni mnogo prodavaniji od hlebova, mafina i ostalih pekarskih proizvoda. Iako su tortilje zabeležile veći i jači porast, pandemija je uticala na ponašanje kupaca tako što je povećala interesovanje i za somune. Sudeći prema podacima kompanije IRI, više od 60 odsto rasta dolara u poslednje vreme dogodilo se baš zahvaljujući novim kupcima pita-hlebova i somuna (blizu 1,8 miliona novih potrošača). Iako je zdravlje odigralo bitnu ulogu, čini se da je ključni argument za kupovinu somuna bilo to za šta sve mogu da se koriste. Na kraju, najbitnije je da proizvođači obe kategorije – i tortilja i somuna – shvate svoje nove kupce i da ih privole da nastave da kupuju ove proizvode i nakon pandemije, kaže Gžebinski.
I hleb naan doživeo je eksplozivnu ekspanziju, ubeleživši porast od 20 odsto u toku poslednje tri godine. Američki potrošači otkrili
su karakterističnu prirodu ovog proizvoda i koriste ga za svakodnevne obroke. Džim Gibson, iz kompanije FGF Brands u Torontu, izjavio je da su brojni proizvodi brenda Stonefire zabeležili porast jer njihov jedinstveni ukus i tekstura podsećaju na autentični naan. Reč je oproizvodima tradicionalnog oblika koji mogu da se koriste i za supe i sosove, poput Mini Naana, zalogajnog naana i Stonefire Naan Dippers.

Podeli

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti