Od prvih kolača i zanatskog sladoleda na Cvetnom trgu, do današnjeg šarmantnog lokala na Dorćolu, proletelo je 15 godina. Brend je u međuvremenu promenio i vlasnike i lokaciju, ali su kvalitet i zanimljivi, autentični recepti ostali isti.
Kroz Bacio priču nas vodi menadžerka Aleksandra Ćalić i na samom početku razgovora saznajemo: „U ovom lokalu na Dorćolu smo od 2019. godine, a novi vlasnici preuzimaju brend 2023. i zadržavaju sve elemente i dizajn, kao i asortiman i recepture autentičnih Bacio kolača i sladoleda. Pored komadnih kolača koje vidite u vitrinama, u ponudi su i torte istih ukusa koje se mogu naručiti. Razvijena je i veleprodaja, tj. saradnja sa lokalima koji u svojoj ponudi imaju naše kolače. Takođe i sladoled možete videti u čašicama sa našim znakom i u našim vitrinama, kako u kafeima tako i na raznim festivalima, a mogu se unajmiti i za privatne događaje i proslave.”
Asortiman
Kroz vreme je, kaže nam Aleksandra, inoviran asortiman, ali su recepture za osnovne kolače iz ponude, kao i sirovine ostale iste. Ručni rad se podrazumeva. Tu je na prvom mestu sladoled, po kome su prepoznatljivi, a zatim ručno rađeni keksići sa puterom kao i loptice bez šećera, termičke obrade, glutena i mleka, na bazi urmi, lešnika, badema i oraha, sa raznim punjenjima (pistać, malina, pomorandža, slana karamela…). Klasik je i topli kolač sa urmom koji se služi sa sladoled od vanile, a posebno mesto zauzimaju bajadere, koje su dobijale nagrade na festivalima i koje imaju nemali broj stalnih konzumenata. Idealne su kao poklon, a nađu se i u poklon-paketima korporacija koje vole da daruju svoje zaposlene i saradnike, posebno za Novu godinu. Sladoled sa proteinom ili onaj sa stevijom, napravljeni sa mlekom bez laktoze su noviteti, kreirani zahvaljujući podizanju svesti o zdravoj ishrani. Zanimljivo je da Bacio sladoled naručuju i mnoge igraonice, što govori o tome da su prošli najstrožu proveru – onu roditeljsku. Ponosni su na svoju toplu čokoladu (crnu, belu, Bacio, cimet…), koja se služi i u nekim beogradskim kafićima i kako nam Aleksandra kaže „traže je i u sred leta!” Bacio reforma, moskva, lešnik, čokoladni mus, šumska tajna su neke od torti koje se mogu naručiti i na kilogram. Tu je i čiz kejk zanimljivog, okruglog oblika, zatim tart i vanilice – prisutne sve vreme na meniju.
Timski rad
U razgovoru nam se u jednom trenutku pridružila Vesna Ristić, šefica poslastičarnice Bacia i prenela svoje utiske o saradnji u ovom uzornom kolektivu. „Radim u poslastičarstvu već 19 godina, upoznala sam mnogo vlasnika i radila sa velikim brojem kolega, ali moram reći da ovaj kolektiv ima pozitivnu energiju kakva se retko sreće. Saradnja je izuzetna, vlasnici su tu da pomognu a ne obrnuto, što je, nažalost, redak slučaj. Posebno bih naglasila spremnost onih koji su mi prenosili recepture da me uvedu u Bacio svet. Kolege to retko čine i jedino sam od šefa i vlasnika poslastičarnice Bolonja dobila takvu nesebičnu podršku i otkrivanje tajni zanata, što mi je i danas glavni oslonac u radu”, iskrena je Vesna.
Dodaje kako se i ona trudi da koleginici koja je u proizvodnju došla posle nje pomogne i prenese sve što je potrebno. „Jedino što ovde ne dozvoljavamo je improvizacija ili promena receptura. I sama sam bila u iskušenju da menjam npr. recept za krempitu, ali kada sam prvi put prošla kroz sve faze izrade, shvatila sam da je sve na svom mestu i da baš tako treba da bude da bi Bacio krempita bila ovakva – savršena i drugačija od klasične”. Dobra atmosfera u Bacio kolektivu zaslužna je i za inoviranje asortimana. „Zajedno prolazimo kroz predloge i ideje, učestvuju čak i vlasnici i na kraju dolazimo do rešenja kojim smo svi zadovoljni”, kaže Aleksandra i dodaje da je za dobar glas brenda zaslužna i ekipa koja vodi marketing, na prvom mestu Instagram. „Važne su nam poruke mušterija, jer inspirišu i potvrđuju da smo na dobrom putu, a ponekad se tim putem obave i narudžbine”, jasna je Aleksandra a nama ostaje da zaključimo kako petnaestogodišnje postojanje na tržištu jednog velikog grada jeste dovoljna potvrda kvaliteta.
Lojalti kartice
Stalne Bacio mušterije zaslužuju poseban tretman i zato su, kaže nam Aleksandra, odlučili da uvedu kartice lojalnosti. Na određenu količinu kupljenih proizvoda jedan će biti gratis. „Baka koja svakog dana kupuje dve kugle vanile za svog unuka, ili devojka koja jednom nedeljno u našem lokalu, uz kafu i kolač, drži onlajn sastanak – to su neki od primera. Kao ’pet friendly’ lokal, često nas i rado posećuju i vlasnici pasa”.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 52, avgust/septembar 2024.
Foto: BACIO