Autentična torta kao kruna svakog slavlja

Biljana i Davor Srećković otvorili su 2023. svoj studio za izradu torti koje će biti deo nečijih uspomena. Kreativne granice ne postoje, a iskustva klijenata govore o idealnom spoju kvalitetnih sastojaka i maštovitog dizajna.

Biljana je profesionalni poslastičar sa zavidnim iskustvom. „Uvek je kod mene postojala potreba za kreacijom. Do poslastičarstva sam stigla praveći torte za svoje troje dece. Kada sam videla reakcije onih koji su ih probali, odlučila sam da ozbiljno shvatim svoj talenat, završila školu i prvu praksu imala u Svilajncu, odakle smo rodom i gde smo živeli do dolaska u Beograd. Kad su deca krenula na studije u glavni grad, Davor i ja odlučujemo da ih pratimo i svoj profesionalni put nastavimo ovde, započinjanjem našeg malog biznisa. Do tad sam ja već stekla veliko iskustvo u radu na dekorisanju torti u nekoliko proizvodnji u Beogradu. Tu specijalizaciju sam odlučila da iskoristim za stvaranje našeg porodičnog brenda.

Danas pomalo i deca pomažu iako sve troje idu nekim svojim profesionalnim putevima koji nisu vezani za poslastičarstvo.” Biljana i Davor su pokrenuli svoj brend sa vrlo preciznom vizijom šta žele a što je podrazumevalo da prvo potpuno profesionalno opreme radionicu a tek zatim oglase svoje postojanje na tržištu. Očekivanja su bila realna, čemu je doprinelo Biljanino profesionalno iskustvo ali i želja da biznis ima zdrave osnove i projekciju da traje. Okupili su mlad tim saradnika, koji čine ljudi iste energije i vizije. Biljana je prvih godina pored rada u radionici morala da savlada i drugi „zanat” – menadžment, ali se lagano sve uhodalo u
priču koja će se tek razvijati. „Stavila sam brend ispred sebe, tek sad se pomalo pojavljujem na mrežama, jer su mi objasnili da je personalizacija brenda neophodna. Suprug je velika podrška, a njegova preciznost u filovanju i sklapanju torti apsolutno je nezamenljiva”, naglašava Biljana i dodaje da ona potiče od njegove osnovne profesije – precizne mehanike.

Asortiman
„Asortiman prati dekorativu”, kažu nam uglas. „Tu je 15 ukusa, od kojih su dva posna, a kombinacije su beskonačne, kao lego kockice. Sve što izađe iz našeg studija je naša kreacija – od osnovnih 15 ukusa, preko njihovih kombinacija do dizajna.” „Čoko plazma”, „Nirvana”, „Toffee”, „Snikers”, „Čokolina”, „Moskva”, „Ester malina”, „Kapri”, „Mak čeri”, „Oranž indijski orah”, „Pistać – šumsko voće”, „Ferero gold”, „Pinakolada” – to je 13 Emily Cake kombinacija koje mogu da zadovolje sve ukuse. Torte su po sadržaju „domaće”, ali uz primesu novih ukusa i upakovane u modernu formu. Budući da nisu poslastičarnica nego studio, napravili su degustacioni boks, koji sadrži 10 ukusa; može se preuzeti u samom studiju ili ga šalju na adresu.

„Na početku rada, kad smo upoznavali prve kupce sa našim asortimanom, bila nam je vrlo važna povratna informacija. Drago mi je što mogu da kažem da smo otprve pogodili skoro sve kombinacije ukusa jer je taj startni asortiman još baza naše ponude, uz male korekcije nekih sastojaka.” Biljana nam otkriva da je već duže trend za svečane torte penasti fil, a to je vrlo zahtevno izvesti jer velike torte, posebno one na više spratova, podrazumevaju ozbiljnu konstrukciju. „Kod velikih slavljeničkih torti konstrukcija postoji, ali su naši segmenti – filovi i kore – kreirani tako neželjenih situacija. Zato smo morali da razvijemo sopstvenu recepturu koja s jedne strane podržava veličinu svake torte, a s druge nam omogućava dekoraciju kakvu želimo. Naš recept je diktirao ono što je nama potrebno za kreacije i ono što naše mušterije traže i vole. Brend Emily Cake zato može da se pohvali autentičnim proizvodima.” Dekoracija je Biljanina ljubav i poligon za iskazivanje talenta. Ta umetnička dimenzija ju je i opredelila da se posveti tortama, a Emily Cake radionica je tu da drugima njihov svečani trenutak učini posebnim.

„Uvek je lepše ali i korisno doći kod

nas na razgovor, jer se samo tako najbolje prepozna šta mušterija želi. Naši saveti mogu da doprinesu konačnom izgledu, a klijentu je otvoren prostor da opiše svoju tortu iz snova. I dizajn i kombinacija ukusa nemaju ograničenja, osim statike koju zahteva sama torta. Posebno nema ograničenja po pitanju dekoracije. Klijenti umeju da sami sebe sputavaju iz bojazni da će kreacija biti kič, ali ja ih ohrabrim jer imaju pravo na taj kič. Zašto bi se povinovali diktatu trendova u dekoraciji i birali nešto što nije po njihovom ukusu? Svako ima pravo na svoju estetiku, posebno kad je važan svečani trenutak nečijeg života u pitanju.”

Ovaj studio nema torte na zalihama, prave ih samo po narudžbini i moguće je naručiti klasičnu tortu od dva kilograma za razne prilike, od svečanog ručka, preko rođendana ili korporativnih i raznih drugih proslava i obeležavanja godišnjica, do intimnog trenutka u dvoje. Kažu nam da im se i krug klijenata povećava kada ljudi probaju njihove torte na tim proslavama. „Instagram jeste vrlo važan marketinški prostor, ali je najbolja reklama i dalje sam proizvod, tj. prilike kada on može da se vidi i proba.” Biljana je iskrena da su im važni utisci mušterija i uvek su spremni da na osnovu njih unaprede svoj proizvod.

Prateći program
Na pitanje da li u budućnosti planiraju proširenje asortimana i eventualno otvaranje poslastičarnice Biljana odgovara: „Radionica je naš koncept, on je intimniji, kao atelje u koji dođete da poručite sliku. Ne bih želela da ulazim u nešto što bi bila masovna proizvodnja – i dalje me raduje unikatni rad. Što se tiče pratećeg programa, to je neminovnost koju je nametnula praksa ponuda slatkih stolova za svadbe, koji uvek prate samu tortu. Naše torte takođe su ’okružene’ sitnim kolačima u istom dizajnerskom tonu.” Razvili su zato i ponudu sitnih kolača tj. klasičan slatki sto, koji odgovara potrebama svakog slavlja. Kreiranjem tog programa došli su na ideju da prave mini tartove, koji su postali poseban deo ponude i vrlo su traženi. „Tart korpica je zgodna osnova za razna punjenja i tu nam je, kao i kod ukusa za torte izbor bogat. Može se naručiti miks od šest ukusa u standardnom kartonskom pakovanju od 25 tartaleta, a takođe su deo ponude slatkog keteringa.” Emily Cake studio za izradu torti i pratećeg slatkog programa zauzeo je vidno mesto u ovoj specijalizovanoj poslastičarskoj niši Beograda, a sigurni smo da će kreativni potencijali i kvalitet koji garantuju tek ispisati nove stranice postojanja ovog brenda.

Prvo probaj pa reci neću
„Politika našeg studija na prvom mestu jeste da udovoljimo želji klijenta i kreiramo tortu kakvu je on zamislio”, kaže nam Biljana. „Međutim, naš degustacioni paket nekada potpuno promeni početnu ideju i to u meri da ’pobedi’ kombinacija ukusa koje klijent misli da ne voli. Tako je nedavno jedan mladoženja bio isključiv da mak-višnja svakako nije njegov izbor, ali je ipak probao tu kombinaciju i na kraju je cela torta bila samo od ta dva ukusa. Važno je da klijenti budu otvoreni za degustaciju, a mi smo tu da prihvatimo i realizujemo konačni izbor.”

Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 59, oktobar/novembar 2025.
Foto: Emily Cake Studio

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo

Panier de roquette

Sastojci (u odnosu na brašno 100%Brašno 100%So 1,8%Aditiv 0,5%Šećer 12%Maslac 12%Kvasac 4%Mleko 30%Hladna voda ili led 25% Priprema:Mešenje...

Pročitaj