KAD ZACAKLE IZLOZI-Praznično ukrašavanje

Praznike valja dočekati kako dolikuje – nasmejano i ukrašeno! Izlozi lokala idealne su površine za igru i kreaciju, ali oprez: mušterijama je ipak potrebno da prepoznaju šta se nudi u radnji. Mera u svemu, pa i u ukrašavanju, nije na odmet.

Sezonsko tj. tematsko dizajniranje eksterijera upražnjava sve veći broj vlasnika lokala. U osnovi je reč o potrebi da se zanimljivim dekoracijama skrene pogled potrošača, ali i svim zaposlenima praznični dani učine lepšim.
Od klasičnog ukrašavanja izloga oslikavanjem, preko svetlećih dekora do papirne i druge galanterije – raspon mogućnosti je neograničen. U nastavku nudimo nekoliko saveta, koji mogu da pomognu pri izboru idealnog novogodišnjeg dekora.

Upoznajte svoje prozore
Prva stvar koju je zgodno uraditi jeste da izađete napolje i osmotrite poziciju radnje. Iako ćete svoje prozore oblačiti iznutra, pogled
sa ulice je ono što vide kupci.

Razmislite o uglovima
Odakle dolaze ljudi kada prilaze vašoj radnji? Koji su ključni vizuelni uglovi? Da li vaše mušterije prolaze peške? Da li pokušavate da privučete pažnju ljudi u automobilima ili autobusima? Ako želite da svi ti „pogledi” budu zadovoljeni, u neke uglove koji bi možda ostali neukrašeni stavite svetleće ukrase, npr. zvezde… Takođe, prozori na prvom spratu mogu se transformisati pomoću jedne velike svetleće zvezde. Ako je u neposrednoj blizini lokala drvo ili neko rastinje, zgodno je i njega ukrasiti – lampicama i lampionima…

Odlučite se za adekvatnu temu
Pri izboru teme važno je znati šta se želi postići, koje su ključne linije proizvoda, kakav osećaj želite da kreirate i poboljšate? Trendova je mnogo, ali je najvažniji vaš sopstveni. Zato odaberite ono što najviše odgovara vašem brendu, tj. ponudi.

Fokusirajte se na detalje vašeg izloga
Nakon izbora glavne teme prelazi se na detalje transformacije izloga u sezonsku scenu. Iskoristite sve svoje sezonske rekvizite i ukrase. Pripremite „alat” za dekoraciju, uključujući mernu traku i pričvršćivače. Skicirajte pozicije ukrasa. Razmotrite detalje, aspekte vašeg izloga koji se mogu poboljšati: prozorske klupice, postojeća prozorska svetla, uglove i pukotine koje možete prevideti. Uvek radite u paru – sa jednom osobom koja može da gleda spolja. I, naravno, uvek kada vam budžet to dozvoljava – angažujte profesionalce. Njihovi saveti, ali i realizacija, uštedeće vam vreme a krajnji efekat biće zaokružen i skladan.

Uživajte!
Ne zanemarite činjenicu da u životu treba uživati gde god i kad god je to moguće! Pretvorite praznike u zabavu. U svemu ovome, lepo je misliti na budućnost, i stoga za doček 2023. birajte da materijali koje koristite za dekoraciju budu u skladu sa zaštitom okoline – od prirodnih i razgradivih supstanci.

Umetnica Nataša Bogdanović podelila je sa nama svoja iskustva i razloge zbog kojih se opredelila baš za ulepšavanju izloga:
„Slikanjem se bavim otkad znam za sebe, te je tako logičan sled bio da završim prvo Dizajnersku školu a zatim i Fakultet primenjenih umetnosti. Bavljenje ovom vrstom umetnosti je ono što me ispunjava i u čemu uživam. S obzirom na to da ne može svako sebi da priušti umetničku sliku, došla sam na ideju da ‘svetu dam malo boje’ i da magiju praznika prenesem na prozore širom grada. Tako je bar počelo. Od najmlađih jer se oni najiskrenije i najviše obraduju, a onda se to dalje, putem društvenih mreža i naravno preporuka, proširilo na veće objekte i projekte pa čak i na inostranstvo. Najbolja reklama su upravo moji radovi i zadovoljni klijenti. U ovom trenutku tu su i oslikavanja za druge praznike poput Uskrsa, Dana zaljubljenih, 8. marta i Noći veštica… Kada je u pitanju proces rada, uvek prvo saslušam klijenta i njegove zahteve, ali ukoliko se njihove ideje neće uklopiti u prostor, obavezno dam svoju sugestiju. Jer, ponekad ljudi ne mogu na pravi način da sagledaju prostor i zamisle kako će to na kraju izgledati. U velikom broju, klijenti imaju poverenja u moj rad i talenat pa celu zamisao prepuste meni, što je do sada bio pun pogodak.” Na kraju, kao mali dizajnerski savet vlasnicima pekara i poslastičarnica, Nataša naglašava da je bitno na pravi način istaći svoj brend, u skladu sa površinom koja se oslikava. I pored opštepoznatih prazničnih simbola, dobro je dodati svoj pečat, koji će vas izdvojiti od ostalih. Instagram kontakt: sarenbisevents

Priredira: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 42, decembar/januar 2022/2023.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije reč stručnjaka

Tečni kvasac

Kvasac je jednoćelijski mikroorganizam – gljivica, koja procesima svog metabolizma složene šećere (polisaharide – skrob), transformiše u proste...

Pročitaj