Nova oprema spremna za zanatske pekare u Srbiji

Prezentacija kompanije Techno Pek Servis, pekarska oprema kompanije BONGARD:

Piše Anđelija Lazić
Beograd je imao čast da ugosti menadžere kompanije Bongard. U organizaciji njihovog distributera, kompanije Techno Pek Servis, održana je dvodnevna prezentacija pekarskih mašina i opreme koja pomaže pekarima koji se bave zanatskim pekarstvom. Neke od tema na ovoj prezentaciji bile su i odložena fermentacija, kiselo testo, održavanje i unapređenje kvaliteta pomoću novih mašina, održavanje standarda i kvaliteta, ali i povratak ukusima prošlosti koji će zasigurno biti glavni ukusi u budućnosti. Bila je to prilika za praktičan prikaz funkcionalnosti kroz recepture tradicionalnih francuskih i svetskih pekarskih proizvoda. Kako je rekla menadžerka prodaje Ana Ojog, kompanija Bongard se odlučila za održavanje ovakvog seminara kako bi pomogli pekarama u Srbiji da unaprede svoj proces proizvodnje.

Fokusirani smo na pripremu francuskog bageta, posebnih vrsta hleba, slatkih i slanih peciva, a takođe smo predstavili i neke nove proizvode. Jedan od novih proizvoda je mašina za pripremu kiselog testa. To je prirodni proizvod koji može poboljšati kvalitet testa, produžiti svežinu i poboljšati ukus. Prikazan je i deo postojećeg asortimana Bongard opreme, počevši od spiralnih miksera i komora za odloženu fermentaciju model HERA. Takođe, predstavljena je i oprema za hlađenje testa model BOREAL, modularna etažna peć SOLEO EVO i nova konvekcijska pećnica sa ciklusom samopranja model Alcor. Naravno, tu je nezaobilazni Paneotrad, delilica mekog testa sa različitim kalupima. Veliki deo Bongard opreme kao što su komore za odloženu fermentaciju, kao i konvekcijske i etažne peći, opremljene su novim kontrolnim panelima na dodir, što pomaže pekarama da izvuku sve statistike o tome kako oprema radi. To im pomaže da unaprede svoj rad.

Kako kaže Ojogova, na ovaj način se kontroliše potrošnja, rad i pravilna upotreba opreme. Analizira se da li se koristila na normalan način ili se rasipala energija. Sve je kontrolisano kako bi se pekarama dali svi podaci o tome kako je oprema korišćena, kako bi im mašine same pomogle da kontrolišu, upravljaju i prilagode svoje ponašanje. „Takođe, trenutno smo u finalnoj fazi razvoja cloud sistema. Razvili smo Bongard internet platformu preko koje možemo slati sve recepte postojećoj opremi koja je opremljena novim kontrolnim panelima. I, takođe, možemo dobiti sve statistike kako bismo razumeli kako se oprema ponaša u svakoj pekari.” Na prezentaciji kompanije Bongard predstavljena je mašina za pripremu kiselog testa – Divan, koja je idealna za male zanatske pekare koje teže visokom kvalitetu. Kako kažu iz BONGARDA pored Divan-a, za dobru zanatsku pekaru, potreban je hladnjak vode i spiralni mikser, delilica testa, komora za odloženu fermentaciju, konvekcijska i etažna peć, ali i dobar pekar.

„Ulažemo mnogo truda kad konstruišemo našu opremu. Ona mora biti ekološki prihvatljiva. Razmišljamo i o upravljanju otpadom i reciklaži naših proizvoda. Svi ovi parametri su veoma važni kada koncipiramo i razmišljamo o budućoj opremi”, izjavila je Ana Ojog. Menadžer izvoza u ovoj kompaniji Frederik Riš, uviđa da se pekare u Srbiji trude da poboljšaju kvalitet. Kako kaže, tu više nije reč o pekarama od pre deset ili dvadeset godina koje su samo želele da proizvode hleb po niskoj ceni. Riš smatra i da potrošači sve više vode računa o zdravlju, te da je zato potrebno unaprediti kvalitet pekarskih proizvoda. „U tom slučaju, mi ćemo pomoći takvim pekarama koje žele da se unaprede… Tražimo nova rešenja za nove recepte i slično… Podržavamo ih u nabavci opreme,
ali i u procesu proizvodnje.”

Glavno tržište kompanije Bongard je Francuska (čak 40 odsto prodaje).
Kako kaže Riš, oni su pre 10-15 godina primetili tendenciju promene načina rada u Francuskoj, jer je promenjen i mentalitet. „Pekari su videli da nije neophodno peći sve tokom noći, a ujutru zatvoriti pećnicu. Sada se menja proces rada, uzimaju električne pećnice i peku tokom celog dana. Koriste manje pećnice, manju opremu, počinju nešto oko tri ili četiri ujutru i peku sve do šest ili sedam uveče. Sada vidimo da se ova tendencija širi i u Evropi, jer kupac želi svež hleb, želi da kupi svež hleb u šest ujutru, u podne ili u 17 časova.” Kompanija Bongard je u poslednja dva do tri meseca prodala opremu pekari Denis u Mladenovcu. Zanimalo nas je šta menadžeri misle o ovoj pekari.

„Posetio sam tu pekaru juče i taj osećaj koji imam, zapravo, to je da sam u Evropi. Ovakva pekara je tipična. Imaju dobro iskustvo, 30 godina iskustva, treća generacija koja je započela sada sa radom. Mladi ljudi. I, takođe, prave razne vrste proizvoda, na zanatski način. Koriste zanatsku opremu, zanatski način razmišljanja. Sami pripremaju kvasac, sve sami prave. Imaju širok asortiman hleba za svaku priliku. Verujem da će ovakve kompanije rasti u budućnosti jer kupci žele ovakav koncept, ali takođe razmišljaju o hlebu i filozofiji kako prodati hleb kupcima. Takođe, otvorili su novu prodavnicu s novim izgledom. Ljudi se osećaju dobro kad dođu, mogu nešto pojesti. Ne završava se samo na hlebu. To je ta filozofija. Mogu provesti lep sat sa decom, pojesti sladoled, uzeti neke dobre sendviče, takve stvari. I ova tendencija se primećuje u Francuskoj, u Nemačkoj i svuda jer kad su restorani bili zatvoreni tokom kovida ljudi su se okretali pekarama. I pekari su rekli, u redu, možemo praviti picu, dobre sendviče.

Pekar koji to radi, zapravo, jeste pekar koji raste u Francuskoj. To je tipičan način razmišljanja za ovakve pekare.” Riš smatra da pekare u Srbiji treba da nastave da se razvijaju, ali i da proizvode hleb koji je najprodavaniji kod nas. „To moraju činiti jer ljudi žele taj hleb. Ali moraju ponuditi i druge, različite vrste hleba. Ne samo jedan. Moraju proizvoditi hleb koji je najprodavaniji u Srbiji. To je sigurno. Inače će izgubiti tržište. Ali moraju ponuditi i druge vrste hleba, visokog kvaliteta, možda će na početku biti potrebno vreme da se to usadi u svest ljudi, ali na kraju će se ljudi promeniti.

Dakle, pekar koji može da ponudi nove stvari, to će biti bolje za njega. Takođe, dansko pecivo, kolači, kroasani, važno je okrenuti se i tim proizvodima jer svi znaju da hleb nije način da se ostvari veliki profit.” Olivje Šoven, pekar ambasador iz kompanije Bongard, napomenuo je da se ova kompanija posvetila razvoju mašina koje mogu da rade brže u manjem prostoru. Zato su, kako kaže, osmislili Paneotrad. „Odličan je za pravljenje bageta, u bilo koje doba dana vi samo uzmete testo, stavite ga u Paneotrad i posle toga ide pravo u pećnicu. Tu su i nove mašine, poput Divan-a, koji je odličan za pravljenje kiselog testa. Ako ne želite da kupujete kiselo testo, možete ga praviti i sami pomoću ove opreme.

Piše: Anđelija Lazić, magazin Pekar&Poslastičar broj 48, decembar/januar 2023/2024.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije događaji