Veknu i po proizvedu svake sekunde

GRUPA BIMBO- PEKARSKA INDUSTRIJA KOJA JE OSVOJILA SVET

Najveći svetski pekarski gigant – Grupa Bimbo koja posluje u 34 zemlje i na četiri kontinenta stigla je i u naš komšiluk u Rumuniju. Kupovinom lanca pekara Vel Pitar koji zapošljava 1800 radnika i ima portfolio sa više od 12 priznatih vrsta hleba i drugih proizvoda, Bimbo je svom pekarskom carstvu dodao još jednog uspešnog proizvođača. Kompaniju koja je rangirana kao broj jedan po svežini proizvoda na ovom tržištu. Osim toga, ovom akvizicijom u Rumuniji Bimbo je nastavio da jača svoje globalno liderstvo u hrani baziranoj na žitaricama. Kako je, prilikom spajanja ovog lanca, rekao Danijel Servitje, izvršni direktor i predsednik Grupe Bimbo, dolazak u Rumuniju je u stvari nastavak njihovog globalnog širenja i to preko visokokvalitetnih brendova usmerenih na potrošače.

Samo u prošloj godini, Bimbo je u Rumuniji nastavio sa akvizicijama i kupio je još četiri pekare.„Oduševljeni smo što smo prisutni na novom tržištu i što smo u našu porodicu integrisali značajan broj vodećih brendova baziranih na žitaricama, koji su usklađeni sa našim ciljem da potrošačima ponudimo proizvode napravljene sa jednostavnim i prirodnim receptima i hranljivim sastojcima”, izjavio je glavni operativni direktor Grupe Bimbo Rafael Pamias. Ko je ovaj globalni igrač koji je stigao u naš komšiluk? Dovoljno je reći najveći svetski igrač u ovoj industriji koji proizvodi više od 9.000 pekarskih artikala i ima najveću mrežu direktne distribucije na svetu. Zauzima 3,5% svetske pekarske industrije koja je u ovom trenutku vredna 582 biliona dolara. Prisutni su na četiri kontinenta – u Americi, Evropi, Aziji i Africi, a na pitanje kakvi su im planovi širenja, ističu da su oni „strateški i da podrazumevaju širenje proizvoda, kanala i geografskih područja sa uravnoteženim prisustvom na razvijenim i tržištima u razvoju što nam omogućava da dopremo do široke baze potrošača”.

U Francusku su, na primer, stigli 2017. godine preuzimanjem East Balt Bakeries, jedne od vodećih kompanija u QSR ili industriji restorana brze hrane. Te godine su došli i u Italiju akvizicijom istog lanca pekara, a onda su nastavili sa preuzimanjem tržišta koje je East Balt Bakeries imao u Rusiji, Švajcarskoj, Turskoj, Ukrajini, Velikoj Britaniji, Južnoj Africi, Južnoj Koreji. Iako Bimbo u Španiji postoji od 1965. godine, deo ove Grupe je zvanično postao 2011. godine. Na ovom tržištu su i, inače, krofne najpoznatije proizvod Bimba. Ekspanzija je nastavljena preuzimanjem Adghal grupe čime je ovaj pekrski gigant stigao i u Maroko, prvu afričku zemlju koja je poznata i po tome što se u njoj najviše konzumiraju proizvodi od pšenice. Inače od 2011. godine deo Bimbo porodice postao je i Portugal. Iako je od samog osnivanja kompanije bilo jasno da osnivači imaju viziju ovog biznisa koji je ubrzo u Meksiku postao sinonim uspeha, prvi prelomni trenutak bio je 1972. godine kada je Bimbo izgradio najveću fabriku za pečenje hleba u Latinskoj Americi.

Razlog je unapređenje proizvodnje i implementacija novih sistema koji su se vremenom samo razvijali. Zahvaljujući tome što se praktično nisu zaustavljali ni odustajali od svojih ciljeva Bimbo je danas proizvođač koji svake sekunde proizvodi hleb i po. Usledila je faza potpune ekspanzije između 1980. i 1990. godine kada su zvanično izašli na berzu i sa 200 proizvoda na raspolaganju definisali da su njihovi ciljevi u budućnosti produktivnost, kvalitet, tržišni udeo i nove tehnologije. U narednoj deceniji ciljevi su pažljivo ostvarivani, da bi 2006. godine grupa osvojila i novi kontinent. Preuzimanjem španske pekare Panrico SAU u Pekingu Grupa Bimbo ušla je na kinesko tržište. Uskoro su preuzeli i jednog od najvećih igrača u kineskoj industriji pekarskih proizvoda Mankattan grup. U godinama koje su usledile osvajanje zemalja i kontinenata očigledno nisu bile nikakav problem, jer je u poslednjoj deceniji Bimbo Grupa uspela da se u potpunosti preorijentiše na čistu energiju u svim svojim proizvodnjama, da se okrene obnovljivoj energiji, dizajniranju svog prvog električnog vozila, a onda se i preorijentiše na dostavu ovim vozilima kako bi štitili životnu sredinu.

Ovako su počeli
Pekara Bimbo osnovana je u decembru 1945. godine, a vizija njenih osnivača je bila da naprave dobar, hranjiv, ukusan i svež hleb. Ne običan, nego, kako su govorili, toliko savršen hleb da stigne do svakog domaćinstva u Meksiku. Na početku su pekli samo četiri vrste hleba – mali i veliki takozvani super-pan Bimbo, crni i prethodno tostirani. Od samog početka su verovali u jedno – da će postati i biti kompanija za negovanje i ishranu boljeg sveta što i danas ističu kao svoj moto. Još početkom 40-ih godina, šef proizvodnje pekare El Molino Haim Sendra prvi je govorio o industrijskoj proizvodnji narezanog sendvič hleba i predložio svom prijatelju Lorencu Servitjeu, tada menadžeru poslastičarnice da otvore pekaru. Ova ideja je uz njih dvojicu okupila još nekoliko entuzijasta koji su osnovali Bimbo a sa radom su počeli u maloj fabrici u Meksiko Sitiju sa samo 34 radnika. Naziv Bimbo, kako se najčešće govori, jeste kombinacija binga (slavne igre slova i brojeva) i Diznijevog Bambija. Prvi put se pominje 1943. godine, kada je ovaj naziv bio u konkurenciji različitih predloga. Nešto kasnije, osnivači su, kako se navodi na zvaničnom sajtu kompanije, saznali da se u kolokvijalnom italijanskom jeziku deca (bambini) nazivaju i bimbo, što na mađarskom znači pupoljak, dok u Kini fonem koji zvuči kao „bimbo” znači hleb.

Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 49, februar/mart 2024.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo