Sladoled i zamrznuti jogurt širom sveta omiljeni su zbog svoje sposobnosti da kombinuju uživanje, udobnost i svestranost. Istraživanje globalnih trendova u industriji sladoleda, koje je sprovela kompanija Innova, ističe najnovija lansiranja proizvoda, inovacije, brendove, ukuse i to šta će se razvijati u budućnosti.
Trendovi lansiranja proizvoda sladoleda i zamrznutog jogurta
Lansiranja proizvoda u sektoru sladoleda i zamrznutog jogurta zabeležila su porast od 6% u odnosu na prethodnu godinu, što je rezultat promenjenih želja potrošača. Globalno, 36% potrošača želi da izbegne nezdrave sastojke kako bi užina bila zdravija. U skladu s tim, lansiranje proizvoda koja sadrže steviju, ekstrakt monaške voćke, kao i proizvode sa koncentratom plodova i voćnim pulpom, odgovaraju na ovu potrebu nudeći proizvode sa smanjenim ili potpuno bez dodatog šećera. Ovo privlači one koji se fokusiraju na poboljšanje svog zdravlja što je u skladu sa godišnjim trendom kompanije Innova za 2024. godinu, 22 Šta sledi u globalnim trendovima sladoleda? „Uživanje u zdravlju“, koji ističe da potrošači postaju sve svesniji svog zdravlja i traže proizvode koji pružaju uživanje, a zdravi su. Mlečni sladoled i zamrznuti jogurt su vodeće potkategorije unutar grupe sladoleda i zamrznutog jogurta, čineći 93% lansiranja u prethodnoj godini.
Trendovi ukusa u sladoledu i zamrznutom jogurtu
Mlečna čokolada je najpopularniji ukus u lansiranjima sladoleda i zamrznutog jogurta. Slede vanila, jagoda, karamel, i badem. Istraživanja u industriji sladoleda pokazuju da globalno 30% potrošača preferira ukuse mlečne čokolade u sladoledu i dezertima. Mlečna čokolada, u kombinaciji sa „braon” ukusima poput karamela i kikiriki putera, kao i sa orasima, vanilom, biskvitima i kestenima, i dalje je privlačna u ovoj grupi proizvoda. Dodatno, mlečna čokolada u kombinaciji sa različitim voćem poput bobičastog voća, citrusa i drugih tropskih plodova, u filovima, prelivima i voćnim jezgrama, takođe privlači potrošače.
Šta sledi u globalnim trendovima sladoleda?
Globalni trendovi u industriji sladoleda pokazuju da gotovo jedan od pet potrošača želi sladolede i deserte bez veštačkih aroma i boja, što povećava potražnju za proizvodima sa prirodnim ukusima poput vanile i prirodnim bojama poput karamela, kurkumina, antocijanina i spirulina ekstrakta. Tržište sladoleda pokazuje da uživanje ostaje ključni motivator, pri čemu jedan od pet potrošača globalno donosi odluke pod uticajem aspekata uživanja. Kao rezultat toga, došlo je do porasta od 10% u ponudi premijum proizvoda i proizvoda koji pružaju uživanje u poslednjoj godini. Brendovi mogu iskoristiti ovaj trend sa sosovima koji pružaju uživanje poput karamela i kestena, ukusima inspirisanim desertima poput čizkejka i keksa, kao i klasičnim kombinacijama mlečne čokolade i bobičastog voća. Takođe, mogu dodati različite teksture poput kremastih, hrskavih i onih podsećajućih na fudž, kako bi učinili proizvod još privlačnijim. Brendovi mogu stvarati inovacije koristeći multisenzorska iskustva i nove kombinacije ukusa kako bi udovoljili promenljivim željama potrošača.
magazin Pekar&Poslastičar broj 55, februar/mart 2025