Gram – po mnogo čemu izuzetan brend

Domaći lanac sladoledžinica-poslastičarnica Gram, deo je grupacije Boutique. Prvi lokal otvoren je u proleće 2019. na Terazijama u Beogradu, a drugi dve godine kasnije u tržnom centru Galerija. Asortiman je specifičan, proširen za još neke proizvode, sačinjen tako da udovolji današnjem zahtevnom potrošaču. Zato, pored pravog zanatskog sladoleda i kolača koje prave od sirovina najvišeg kvaliteta, imaju najfiniju kolumbijsku i etiopsku kafu, ali i veliki izbor sendviča.

Koncept Gram
Postavku sladoleda i kolača, kombinujući svoja izuzetna umeća i iskustva, osmislili su Miloš Maravić, korporativni šef restorana Boutique grupacije i Bojana Bukvić, korporativni šef poslastičarnice Boutique grupacije u saradnji sa svojim direktorima Markom Milovanovićem i Sašom Pejićem i vlasnicima Boutique grupacije. Vizija Grama je potekla od strane vlasnice Aleksandre Kajmaković. Kada se udruže ovako vrsni profesionalci, neizbežno je da se ideje sa lakoćom nadovezuju jedna na drugu. Naša sagovornica Bojana Bukvić, proces od inspiracije do stvaranja brenda ovako objašnjava: „Da li ste razmišljali o tome šta biste vi uradili u nekoj određenoj situaciji? Mi smo postavili sebi prosto pitanje, šta je za nas pravi užitak? Kako bi izgledali idealan sladoled i kolači? Kakve bi strukture i ukusa bili naši idealni proizvodi? Tako je nastao i sam koncept, od ideje i vizije do realizacije. Često dobijamo pitanja kako smo kreirali Gram, koja je naša tajna? Ljubav, posvećenost i jaka vizija je najkraći i najtačniji odgovor! Svaki gost Grama kreira svoje lično i jedinstveno iskustvo, a to je upravo ono ka čemu smo stremili od samog početka. Gram je vaša i naša priča koju zajedno konstantno gradimo.“ Svaki veliki šef ima svoj čarobni sastojak, koji zapravo nije tajna, već umeće, onaj „gram“ kojim svako od njih ostavlja baš svoj pečat u onome što stvara. Bojana Bukvić i Miloš Maravić već su u mnogo brendova ostavili taj svoj trag. Tako su začinili i Gram.

Zašto baš „Gram”
„‘Gram’ je osnova od koje počinje sve. Delikatese/specijalitete dele ‘sitnice’ koje prave veliku razliku. Naziv Gram je nastao iz proste činjenice da je svaki detalj bitan u svakom našem proizvodu. Sreća je često u sitnim detaljima, barem je to mišljenje naših gostiju. Tajni recept svakog proizvoda je briga o svakom detalju, kreirani sa ljubavlju od najkvalitetnijih sastojaka! Samim tim to je odgovor koji se odnosi na naziv, Gram predstavlja upravo to – svima poznat i prepoznatljiv užitak koji nas ispunjava!“, kaže Bojana Bukvić.

Asortiman
Sladoled je takozvani „specialty gelato“. Za razliku od uobičajenih gelato sladoleda, Gram sladoledi su kreirani na bazi slatke pavlake i mleka, od čistog voća, belgijske i francuske čokolade, bronte pistaća, lešnika sa juga Italije, vanile sa Madagaskara i bez aditiva su. Sorbei su punog ukusa voća ili čokolade, dok su kremasti sladoledi pravljeni sa jačim procentom slatke pavlake, zbog čega su kremastijeg i punijeg ukusa. Sami prave domaće kornete od putera, jaja, brašna, šećera, mleka i vanile. U šarene kornete dodaju veganske boje za kolače u prahu. Kolači se prave u raznim bojama, živopisni, ostvareni nakon mnogo razmišljanja o teksturama. Kreativni procesi traju i do nekoliko meseci, sve dok ceo njihov tim ne bude zadovoljan onim što su postigli. Tek tada ih puštaju u prodaju. A onda, za sladokusce sledi potpuno uživanje u profinjenoj teksturi koja klizi niz nepca i u kojoj možete osetiti skoro svaki sastojak posebno – onaj čarobni detalj velikih majstora. Ponuda u Gramu je sezonska. Pored klasika koji su privukli kupce već od otvaranja, među omiljenim sladoledima izdvojili su se kremasti pistać, vanila na bazi žumanaca, plazma nutela, tonka krem brule sa malinama, sorbe tajland koji je kombinacija 5 vrsta voća, sorbe od crne čokolade, a za decu je najpopularniji plavi sladoled, blu oreo na bazi bele čokolade. Kada je reč o kolačima, čak i one najizbirljivije su veoma brzo privukli klaud čizkejk, ekstra čokoladni kranč tart, čoko babl, pečeni čizkejk od pistaća, frangipane tart sa malinama…

Pored toga što su kreirali široku paletu proizvoda, komentare svojih gostiju uvažavaju kao veoma važne, jer osim što su pohvale i nagrada za trud svakome koji stoji iza kreacije, uvek su raspoloženi da čuju i one druge, koji ih stimulišu da stalno stvaraju nešto novo.

Bojana Bukvić
Chocolate Ambassador South East Europe za brendove Cacao Barry, Callebaut i Mona Lisa (Barry Callebaut grupacija), autorka TV emisije „Bojanina radionica kolača“ u saradnji sa Advance Media za Kitchen TV, korporativni šef poslastičarnice Boutique grupacije u Beogradu, radi na otvaranjima i postavci novih restorana grupacije. Radila na postavci koncepta Gram kolača.

Miloš Maravić
Radio na postavci koncepta Moritz Eis u Srbiji i inostranstvu. Bivši konsultant za Callebaut sladolede. Šef kuhinje. Proteklih godina korporativni šef restorana Boutique grupacije u Beogradu, radi na otvaranjima i postavci novih restorana grupacije. Radio na postavci koncepta Gram sladoleda.

.

Piše: Irina Maksimović, magazin Pekar&Poslastičar broj 40, avgust/septembar 2022.

.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo