„Bread&schwein&champagne”
Pretop čine Nenad Pajević, Nikola Nikolić i Miloš Dodig, majstori kulinarstva, eksperti za hranu i kafu. Ovi momci su za veoma kratko vreme Zemunsku pijacu stavili u epicentar kulinarskih dešavanja. U Beogradu se uveliko priča o ovom jedinstvenom konceptu „bread&schwein&champagne”. Zato je njihova priča osvanula i na stranicama našeg magazina.
„Ideja se kuvala neko vreme, u svima nama”, pričaju nam naši domaćini. „Sva trojica smo želeli da napravimo jedinstven koncept i da ljudima ponudimo malo drugačije iskustvo. Do same realizacije je došlo dosta brzo, naše ideje su se poklopile i povratka više nije bilo. Pretop je krenuo sa radom 21. novembra 2021.” Biznis su pokrenuli na osnovu dugogodišnjeg iskustva u ugostiteljstvu i uživanju u dobrom pečenju, hlebu i vinima. Interesovao ih je segment ugostiteljstva u okviru koga bi se sve dešavalo na jednom mestu, sam proces pripreme pečenja i hleba, i direktan kontakt sa gostima.
Uverili smo se da nije reč samo o hrani, već o čitavom konceptu koji nude. „Vrlo brzo smo konceptualno i vizuelno postavili naš brend, budući da smo imali jasnu ideju šta želimo. Naziv Pretop je nastao iz našeg omiljenog delikatesa – pretopa. Sa druge strane, tu je igra reči pre-top, kao mesto gde će ljudi moći da uživaju u pre top iskustvu.
Osmislili smo Pretop koncept „bread&schwein&champagne”, smestili ga na Zemunsku pijacu, i našim gostima ponudili novi koncept uživanja u kombinaciji pečenja, sourdough hleba i penušavih vina,” a dodaju da se nađe i poneka domaća rakija.
Za vizuelni identitet Pretopa zaslužan je Bratislav Milenković, jedan od najtalentovanijih umetnika sa naših prostora, a i mnogo šire – sa ponosom tvrde vlasnici Pretopa. Bez mnogo priče shvatio je na koji način je najbolje vizuelno objasniti Pretop kao koncept, i za veoma kratko vreme došlo se do vizuelnog rešenja. „Logo je simboličan prikaz našeg posla – praseća glava, klasje i peć, uz naš već prepoznatljiv potpis ’bread&schwein&champagne’.”
Asortiman i proces izrade
„Hleb i pečenje su esencija Pretopa, ono po čemu nas ljudi prepoznaju. Naša preporuka je da uz pečenje najbolje idu penušavci, te je naš zaštitni znak slogan ‘Bread&Schwein&Champagne’. Pretop ne razdvajamo od pečenja i hleba, jednostavno se podrazumeva. Pripremi hleba i pečenja pristupamo veoma studiozno. Sam proces pripreme traje dugo, testo za naš sourdough hleb pre ubacivanja u pećnicu fermentiše nekoliko dana, a meso se pre pečenja sprema posebnom tehnikom suvidiranja,” objašnjavaju nam Nenad, Nikola i Miloš. Pored prasećeg u ponudi imaju i jagnjeće pečenje. Petkom, petkom od 18.00 do 22.00 h, pored standardne ponude prave različite đakonije – burek sa prasećim obrazima, prazilukom i đubekom, sendvič sa iznutricama, jagnjetinu u cavi (penušavom vinu)… a sve to u okviru „Svinjarije u 6”. „Kako hrana ne može bez dobrog pića, trudimo se da u ponudi imamo zanimljive penušavce, organska vina, kalvados, ali i standarno pivce i rakijicu. I naravno, odličnu kafu,” s ponosom dodaju.
Pretop hlebovi
U Pretopu se pravi zanatski sourdough hleb, za koji vlada veliko interesovanje. Iako je proces pravljenja ovog hleba specifičan, za njegov dobar ukus zaslužni su veliki rad i znanje. Ne postoje dva ista sourdough hleba na svetu. Ne postoji jedinstveni recept ni formula za njegovu izradu. Potrebno je dosta znanja i praćenje mnogih faktora, kao što su temperatura, vreme, spoljašnji uticaji…
„Sve počinje sa dobrim starterom, koji uzgajamo nekoliko godina. Pravljenje ovog hleba čini spoj pekarstva, znanja dobrog tehnologa i hemije. U svakom momentu morate znati koji enzim radi u samom procesu pravljenja, kako biste dobili hleb koji će vam dati rezultat koji vi želite,” saznajemo od naših sagovornika, kako se ispostavlja – i pekarskih eksperata. U Pretopu se hleb peče na izrazito visokim temperaturama, kako bi korica bila hrskava i tanka, a hleb lagan i vazdušast. „Težimo da ovaj hleb ima notu mlečne kiseline. Našim pretop-mušterijama je ovo veoma zanimljivo, jer sam proces pravljenja i pečenja hleba mogu direktno i da vide u našem lokalu. Svi se pitaju koje brašno koristimo, da li je ono skupo. Baš naprotiv, koristimo brašno sa ovog podneblja i gledamo da iz njega izvučemo maksimalan rezultat, što nam za sada i uspeva.” Trenutno je u ponudi hleb od pšeničnog brašna tip 500, a kako ide uz pretop i pečenje, najbolje je da se čitalac sam uveri.
Budućnost je pre-topska
Nenad, Nikola i Miloš ponosni su što nakon manje od godinu dana poslovanja imaju stalne mušterije. „Ne znamo da li postoji neko ko je u Pretopu jeo samo jednom. Ljudi se odmah zaljube u ceo koncept, i rado nam se vraćaju u proširenom sastavu.” Kažu da njihove mušterije ne određuju godine, status ili životni stil – oni jednostavno vole da uživaju u dobrim stvarima. To je jedan od razloga koji ovaj vredan i ambiciozan trio animira da maštaju o pre-topskoj budućnosti. Ne sumnjamo da će biti sjajna.
Piše: Marina Lučić, magazin Pekar&Poslastičar broj 41, oktobar/novemba 2022.
Foto: Stefan Đaković