Pekara Denis – pogled u budućnost

U susret jubileju pekarskog lanca Denis – 30 godina postojanja – posetili smo njihov novi proizvodno-razvojni centar i saznali kako se ova firma razvijala od malenog kioska u dvorištu porodične kuće Idrizović, do jednog od najuglednijih pekarskih brendova u Srbiji.

U prijatnom ambijentu nove poslovne zgrade, površine oko 600 m2, razgovaramo sa podmlatkom firme – Denisom i njegovom sestrom Sarom, koji su preuzeli veći deo upravljačkih funkcija.„Dugo smo razmišljali kako da proširimo proizvodne kapacitete, a početni motiv bilo je pomanjkanje magacinskog prostora. Ali, naš pogled u budućnost otišao je mnogo dalje i kako smo moja sestra, supruga i ja tek u 30-im godinama, ovo je koncept koji treba da podrži razvoj”, kaže nam Denis. Centralni magacin sada ima šleperski prilaz i zavidan kapacitet za smeštaj sirovina od 30-ak dobavljača, a objekat je smešten na placu površine hektar i po, što takođe otvara mogućnosti za veće ambicije od aktuelnih 20-ak hiljada jedinica, koliko se dnevno proizvede.

Nove mašine i oprema – optimalni uslovi rada – edukacija
Iako proizvodnja u starom pogonu i dalje radi punom parom, u nov prostor stigle su i nove mašine marke Bongard, Rondo, Rollmatic – njih čak 30 (od peći do miksera, delilica, oblikačica, retardera, minusne komore, laminatora…), koje zatvaraju celokupan proces rada i moći će da podrže mnogo veće proizvodne planove. Uz kancelarijski prostor, tu je i razvojni centar, planiran kako za razvoj novih proizvoda, tako i za edukaciju zaposlenih. Pored internih sadržaja, ovaj demo centar idealan je za radionice i promotivne sadržaje namenjene ciljnim grupama van kompanije Denis – kolegama pekarima, kao i učenicima srednje trgovačke i ugostiteljske škole.„Pored oca Nasera, koji je četvrti ’master backer’ kao i kapiten naše reprezentacije pekara, sestre koja je PHD student na Poljoprivrednom fakultetu i moje dosadašnje iskustvo kandiduje nas za predavače, koji mogu da prenesu znanje drugima.” Denis nam tako otkriva da su za početak planirani master klasovi za izradu kiselog testa, a uskoro bi sa radom trebalo da počne i Jutjub kanal, koji će emitovati tematske radionice iz ovog novog centra. „Mislim da možemo da damo dobru ulaznu kartu u svet pekarstva svakome koga to zanima i da ono što su naši majka i otac napravili sačuvamo i podignemo na viši nivo. Niko nema tapiju na znanje i mislim da ono mora biti dostupno svima. Posebno je važno da u ovoj eri društvenih mreža promovišemo naš zanat i učinimo ga zanimljivim mladim ljudima”, ističe Denis.

Ova ugledna pekarska firma trenutno na platnom spisku ima 110 zaposlenih, koji su angažovani kako u proizvodnji tako i u sedam maloprodajnih objekata u Mladenovcu i Sopotu, uz lokal sa novim konceptom pekare i poslastičarnice – Gelaterije Del Nonno. „Želja nam je bila da i našim radnicima omogućimo optimalne uslove rada, jer svi ovde provodimo veći deo dana i važno je da kući odemo zadovoljni. Praksa nam je potvrdila da motiv za ostanak kod nekog poslodavca nisu samo zarade nego i celokupan radni ambijent i komunikacija sa pretpostavljenima. A mi smo ovde kao jedna velika porodica”, ističe Denis i dodaje kako malo stvari u firmi zavisi samo od njega, što je dokaz dobro uigranog tima. Nova faza razvoja kompanije Denis otvara i mogućnost ambicioznije saradnje sa trećim licima: „Sada smo u mogućnosti da razmišljamo o ugovaranju brendirane proizvodnje sa većim prodajnim lancima”, najavljuje Denis. Ostaje nam da ovoj vrednoj porodici i njihovom timu poželimo srećan rad sa novim mašinama i u uslovima koji menjaju standarde pekarske proizvodnje.

Proizvodi od kiselog i kuvanog testa
„Starter za naše kiselo testo star je 12 godina. Brižljivo ga čuvamo i održavamo, a i prilagodili smo ga potrebama kupaca, jer ukus naših hlebova od ovog testa blaži je od klasičnog ,,sourdough” šmeka. Ponosni smo i na naše proizvode od kuvanog testa, jer receptura za našu pogačicu npr. ima 13 stavki. Ako znamo da je danas na tržištu konkurencija velika, važno je ostati autentičan, jer kupci to prepoznaju i tako ih i vezujete za svoj brend”, jasna je Sara i dodaje da pored 27 vrsta hleba, kiselo testo doziraju u gotovo sve pekarske proizvode.

Gelaterija Del Nonno – od poslastičarske do pekarske tradicije
„Otac i majka počeli su ovaj put od 30 godina u malom kiosku, sa kiflama i sendvičima, a pokojni deda je 60-ih otvorio poslastičarnicu u centru Mladenovca, koja nažalost nije dočekala XXI vek. Iza njega su zato ostale dve sveske recepata, koje smo sa zadovoljstvom uvrstili u asortiman našeg Del Nonna. Imamo jednu posebnu vitrinu sa kolačima po starim, dedinim recepturama, koji i starije i mlađe Mladenovčane podsećaju na detinjstvo. Tamo smo na jednom mestu spojili poslastičarsku i pekarsku tradiciju naše porodice, a ujedno odgovorili savremenom trendu izlazaka, koji pored kafe podrazumeva i neki slani ili slatki zalogaj, kroasan ili sladoled, ili pak koktel uparen sa kolačem, na primer”, kaže nam sestra Sara.

Veb-šop bliska budućnost
„Moramo se prilagođavati svetu koji kreiraju mlađe generacije i koje ga ubrzano menjaju. Zato klasična prodaja proizvoda u lokalima uskoro neće biti primarni model, a dinamika promena u vreme pandemije korona virusa pokazala je koliko se brzo mora odgovoriti novim zahtevima, na prvom mestu onlajn prodaje ili tzv. dostave.”

Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 47, oktobar/novembar 2023.
Foto: Jovan Veličković i P&P

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo