Urma – zdravlje kao koncept

Kvalitet i ukus kolača na bazi urmi, bez dodatog šećera i brašna, lepo dizajniranih i iznad svega – zdravih, to bi ukratko bio tizer za ovaj brend i lepu radnju u pastelnim tonovima, koja odiše domaćinskom atmosferom i emituje poruku: Zdrave poslastice su moguće i vrlo su ukusne!

Kao diplomirani filolog, Biljana Zupanc je radila u naftnoj kompaniji na mestu prevodioca i asistenta direktora, ali u tom svetu, kako kaže, nije bila srećna i odlučila je da potraži drugi profesionalni put. Tragajući, godinu dana je radila u kafiću i tamo, sticajem okolnosti, plasirala jedan kolač koji su „svi tražili”. Sredinom 2021. odlučuje da svoju ljubav prema kolačima pokuša da pretvori u posao. Otvorila je stranicu na društvenim mrežama i potražnja je krenula odmah. Biljana je od samog početka u ponudu ubacila nekoliko kolača bez šećera, na bazi urmi, što je kasnije postala glavna proizvodna linija.

Otvaranje radnje
Svaki oblik poslovanja ima svoje izazove. Rad u kućnoj radionici podrazumevao je manje troškove ali je zato logistika bila zahtevna. Naredne, 2022. godine Biljanin suprug je, u prolazu, naišao na vlasnika lokala u ulici Vatroslava Jagića – današnjoj adresi Urme, u trenutku dok je lepio na izlog informaciju o izdavanju prostora. Taj slučajni susret ubrzao je odluku da se otvori sopstvena radnja i posao podigne na novi nivo. Enterijer su sami radili, i korak po korak – do kraja te godine Urma je bila spremna za prve mušterije.

Etički aspekt
„Vrlo mi je važno da naglasimo etički aspekt Urma priče. Ovo su proizvodi koji podržavaju zdrav način života i najveće zadovoljstvo jeste potvrda mušterija da radimo pravu stvar jer nudimo specijalizovan asortiman. Ne vidim sebe i svoju porodicu ni u jednom drugom kontekstu i takav će biti i naš razvoj”, jasna je Biljana i podseća da su svi kolači u Urmi na bazi ove voćke, bez veštačkih šećera, glutena i brašna.

Informativni kanali i načini promocije brenda
Pitamo našu sagovornicu koliko je boravak na društvenim mrežama, kao pretpriča, uticao na život i poslovanje radnje. „Svakako jeste, ali se desilo i to da je jedan broj mušterija sa mreže, budući da smo promenili naziv brenda, izgleda posumnjao da smo to stvarno mi i naprosto nestao. Odluka da menjam naziv bila je hrabra, u prvom trenutku smo se uplašili da nije bila dobra, ali urma je baza svih naših kolača i taj je potez bio neophodan.” U svakom slučaju poručuje da je poslovni uvod koji se napravi na ovaj način, plasmanom preko mreža, poželjan, jer su početni troškovi veliki i dobro je imati barem manji broj mušterija kao siguran oslonac u tim prvim danima. „Instagram je i dalje vrlo važan kanal plasmana, a tu je sve više i preporuka ‘od usta do usta’, jer ovu vrstu kolača voli i konzumira određena ciljna grupa, koja jeste na određeni način povezana međusobno i tako i prenosi informacije. Čak i oni koji imaju predrasude tj. ne veruju da je moguć ukusan kolač bez šećera, budu prijatno iznenađeni i postanu kupci”, priča Biljana.

Asortiman, sastojci, nabavka
Budući premijum proizvod, Urma asortiman podrazumeva i upotrebu kvalitetnih sastojaka, od same urme, preko pistaća, orašastih plodova, kakaoa i kakao putera – što je osnovni sastojak, do voća – svežeg i smrznutog… „Pored standarda kvaliteta sastojaka, nekada je za izbor važan i normativ utroška. Imali smo sjajne recepte sa avokadom i mangom na primer, ali smo zbog normativa tj. variranja u otpisu i knjigovodstvenih odstupanja, od tih lepih kolača morali da odustanemo. S druge strane, ustalila se saradnja sa nekim dobavljačima, na prvom mestu za kakao (firma Zdravac), što je sreća jer je vrlo važno imati pouzdane partnere”, priča nam Biljana.

Urma u ponudi trenutno ima osam vrsta torti (Čoko-višnja sa lešnicima, Čoko-narandža sa orasima, Čoko-kokos, Borovnica sa bademom, Malina sa bademom, Limun sa bademom, Šargarepa sa orasima i Čoko- pistać), a tu su i kolači sa čokoladom i raznim voćem kao i kuglice. Kroz razgovor dotičemo i nezaobilazan problem radne snage. „Jednostavno, taj problem nije rešiv na duže staze i moramo da se prilagođavamo, naviknuti na česte promene. U mom slučaju je olakšavajuće to što sve proizvode znam da pravim i zapravo još uvek jesam u proizvodnji, ali nekada bude prenaporno izgurati dan kada ostanem sama. A dešava se”, iskrena je Biljana. U pripremi je ponuda kremova u teglicama: od oraha, lešnika, badema i indijskog oraha. Kreirani su na osnovu upita mušterija koje žele da ove zdrave namaze konzumiraju kod kuće.

Novi projekat
Naša sagovornica imala je lepo iskustvo u radu u kafiću, tako da je poželela da otvori svoj. Lokal je u pripremi, nalazi se u istoj ulici i ono što je najviše raduje jeste komunikacija sa gostima. „Otvara se nova dimenzija poslovanja, uvodimo veći izbor pića, kafe na prvom mestu a mene raduje taj prostor za druženje, jer kafić je mesto okupljanja dok je radnja prolazna.” Pored urme, nova priča uvodi i ukus nara kao jedan od znakova prepoznavanja i mogućnosti za kreaciju i kombinovanje ukusa. Radujemo se mogućnosti da proverimo kako će se ova dva lokala nadopunjavati u istom konceptu koji za ključnu reč ima zdravlje svojih korisnika.

Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 49, februar/mart 2024.
Foto: Poslastičarnica Urma

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo