Visok nivo profesionalizma i veliko poverenje klijenata

Intervju sa Rodoljubom Ivkovićem, direktorom PIP Food Group Novi Sad

30 godina uspešnog poslovanja

Komanija PIP osnovana je 1992. sa idejom da stvori prepoznatljiv brend i ravnopravno članstvo među najznačajnijim kompanijama u oblasti pekarske industrije. Politika kvaliteta kompanije PIP Food Group ogleda se u usredsređenosti na kupca kroz prepoznavanje njihovih potreba i zahteva i ispunjenja ciljeva koje su postavili. Danas, kompanija PIP Food Group sa preko 2000 svojih korisnika, lider je u proizvodnji poboljšivača i smeša za pekarsku industriju u Srbiji i regionu. U Čeneju su izgradili moderan Demo Centar sa opremom za mešanje, obradu i pečenje svih vrsta pekarskih proizvoda. U sklopu demo-centra nalazi se savremena farinološka laboratorija za ispitivanje kvaliteta ulaznih sirovina i gotovih proizvoda. Kompanija PIP funkcioniše na principima koji su bazirani na integrisanom sistemu upravljanja kvalitetom: ISO 9001, HACCP, IFS i HALAL. Povodom jubileja koji obeležavaju ove godine, 30 godina uspešnog poslovanja, razgovarali smo sa Rodoljubom Ivkovićem, direktorom kompanije PIP Food Group Novi Sad.

P&P: Šta biste izdvojili kao najvrednije u svom poslovanju tokom proteklih 30 godina?
R.I: Kao što sam naveo u uvodnom delu, politika kvaliteta naše kompanije je apsolutna usredsređenost na korisnika, i najvrednija stvar jeste poverenje koje nam ukazuju korisnici naših proizvoda. Pored toga, istakao bih visoki profesionalizam kolega u našoj kompaniji i njihov predan rad u svim segmentima kompanije. PIP Food Group ima izuzetno nisku stopu fluktuacije zaposlenih i smatram da je to jedna od najvažnijih činjenica za razvoj i kontinuiran rast koji beleži kompanija.

P&P: Kako biste opisali tržište danas, u odnosu na period kada ste počinjali sa radom?
R.I:
Moj profesionalni angažman je počeo u PIP-u 1996. i za ovih 26 godina svedok sam različitih tržišnih promena u pekarskoj industriji. Devedesete su obeležile velike društvene pekare i masovna proizvodnja osnovnih vrsta hleba („sava“ hleb), kao i veliki broj prodavnica u takozvanom TT kanalu. Već krajem 90-ih kreću problemi u poslovanju velikih-nefleksibilnih društvenih pekara i njihovo postepeno gašenje. Početkom 2000-ih, vlasnici srednjih pekara započinju investicije u tunelske peći, i ta oprema se uglavnom nabavljala iz Hrvatske i Slovenije. U tih 7-8 godina u Srbiju je ušao veliki broj tunelskih peći, te smo 2009. imali 92 proizvođača na tunelskim pećima. Međutim, posle toga kreću velike promene u pekarskoj industriji, koje su pokrenute dolaskom velikih trgovinskih lanaca, promenama u navikama potrošača, novim trendovima u pekarstvu, i kreće gašenje velikog broja tunelskih peći. Mislim da je pekarstvo u Srbiji doživelo najveće promene u poslednji 5-6 godina. Desile su se pozitivne promene i ponuda pekarskih proizvoda je na veoma ozbiljnom nivou.

P&P: Kako su u Srbiji prihvaćene inovacije koje je PIP Food Group ponudio kupcima (od novih proizvoda, proširenja asortimana u proizvodnji i distribuciji)?
R.I: Kolege iz Sektora tehnologije i razvoja i Sektora prodaje i marketinga veoma predano rade na razvoju visokokvalitetnih proizvoda, koji ispunjavaju zahteve i potrebe korisnika. U ponudi imamo preko 150 proizvoda namenjenih za pekarsku i poslastičarsku industriju. Pored standardnih poboljšivača i smeša za pekarstvo koji su postali sinonim za kvalitet, PIP Food Group je u poslednjih nekoliko godina razvio nove grupe proizvoda, između kojih bih izdvojio grupu Premium smeše i Clean Label grupu proizvoda koji svaki mesec beleže rast prodaje. Najveće zadovoljstvo je kada nam se naši korisnici obraćaju sa zahtevom za zajednički razvoj proizvoda, i mislim da je to kruna svakog posla!

P&P: Šta pružate pekarima kroz svoj Demo Centar i farinološku laboratoriju za ispitivanje testa i kvaliteta brašna?
R.I:
Demo Centar je centar spajanja tradicije, iskustva, novih tehnologija i trendova u jedno. Mesto na kome ideje poprimaju oblik. Demo Centar je otvoren na Čeneju 2017. sa željom da našim postojećim i potencijalnim korisnicima pružimo edukativno-razvojne usluge. Naš Demo Centar je izuzetno posećen i svake nedelje imamo posete pekara iz Srbije i regiona. PIP je još pre 22 godine postavio farinološku laboratoriju, koja se godinama usavršavala, i mogu slobodno reći da danas imamo jednu od najsavremenijih laboratorija u našoj branši. Korisnici naših priozvoda su pekari i mlinari, i naši tehnolozi kontrole kvaliteta i razvoja pažljivo vrše kontrolu kvaliteta brašna sa različitih regiona u Srbiji i zemljama iz okruženja, te vrše prilagođavanje kvaliteta postojećih proizvoda i pripremu namenskih proizvoda. U okviru vlastitog proizvodnog procesa koristimo oko 200 vrsta sirovina, i izuzetno je važno da kroz sistem ulazne kontrole osiguramo kvalitetan i bezbedan proizvod.

P&P: U doba korone ste pokrenuli organizacione promene, a takođe i pojačali svoje prisustvo na zahtevnom EU tržištu. Kakva su vaša očekivanja?
R.I: U cilju razvijanja postojećih i novih projekata, početkom 2022. izvršili smo statusnu promenu, u kojoj smo poslovanje proizvodnje i prodaje poboljšivača i smeša, kao i ostalih sirovina za pekarstvo i poslastičarstvo izdvojili iz DOO PIP i preneli na naše novoosnovano društvo PIP Food Group Novi Sad-Čenej. Ovo je deo strategije razvoja naše kompanije do 2030. U okviru ovog procesa, osnovali smo firmu-ćerku PIP Adriatic u Sloveniji, sa željom da se sa našim potvrđenim kvalitetom proizvoda i usluga približimo našim postojećim i potencijalnim korisnicima na tržištu EU.

P&P: Kakvu saradnju imate sa kompanijom Barry Callebaut?
R.I: Barry Callebaut je prisutan sa srpskom tržištu 7-8 godina, ali uglavnom na Horeca tržištu i kod velikih proizvođača u konditorskoj industriji. Sa otvaranjem njihove fabrike u Novom Sadu, otvorila se dobra prilika da se visokokvalitetni proizvodi ponude segmentu pekarstva i poslastičarstva u Srbiji. Barry Callebaut je prepoznao našu kompaniju kao strateškog partnera u oblasti distribucije njihovih proizvoda prema ovom tržišnom segmentu. Zaista se radujemo ovoj saradnji i to nije samo odnos dobavljač-kupac. Mi smo našu saradnju podigli na jedan ozbiljan nivo, te kroz prezentacije u BC akademiji čokolade i našem demo-centru kreiramo zajednički nastup na tržištu koje ima veliki potencijal.

P&P: PIP karavan putuje od Crne Gore, preko Republike Srpske sve do Zobnatice, Niša, Vrnjačke banje i Beograda. Koja je misija ove vaše, sad već tradicionalne manifestacije?
R.I: Koncept PIP Karavana pokrenuli smo sa željom da okupimo ljude koji vole pekarstvo i koji žele da rade na unapređenju svoje delatnosti. Održali smo sedam PIP Karavana i nastavljamo dalje. Živimo u vremenu velikih promena i veoma je važno da razgovaramo o načinu i modelima prevazilaženja tržišnih izazova. Misija ovog koncepta je da zajednički kreiramo smernice za očuvanje pekarstva u Srbiji i regionu.

P&P: Zašto ste se opredelili da promovišete poboljšivače bez „E” brojeva i koliko ste u tome uspeli?
R.I:
Na osnovu tržišnih trendova, PIP je bio među prvim kompanijama iz naše branše koji je lansirao poboljšivač bez E brojeva, PIP Natural. Danas u okviru ove grupe proizvoda, imamo 10 proizvoda koji su veoma prihvaćeni od naših korisnika, i clean label grupa proizvoda najbrže raste u strukturi naše prodaje. Sektor tehnologije i razvoja intezivno radi na novim proizvodima iz ove grupe i uskoro ćemo tržištu ponuditi zanimljiva rešenja.

P&P: U kom pravcu planirate proširenje svog poslovanja u Srbiji i inostranstvu?
R.I: PIP Food Group je kompanija koja raste 30 godina. U okviru statusne promene koju smo sproveli početkom godine, definisali smo viziju, misiju i dugoročne ciljeve do 2030. Pored razvijanja vlastite proizvodnje poboljšivača i smeša i ostalih praškastih proizvoda, intezivno radimo na razvoju naše Master Baker grupe proizvoda (voćnih nadeva, margarina, slanih i slatkih punjenja, ekstrudiranih brašna…). Pored toga, zaista puno očekujemo od saradnje sa kompanijom Barry Callebaut. Takođe, imamo predloge od renomiranih ino-kompanija iz naše branše za strateškom saradnjom u oblasti sirovina za pekarsku i poslastičarsku industriju. Sa zaokruživanjem ponude visokog kvaliteta različitih grupa proizvoda, stvorili smo odličnu osnovu za nastavak rasta i razvoja kompanije.

Piše: magazin Pekar&Poslastičar broj 38, april/maj 2022.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo