10 godina Mandarine

Deset godina je lep i važan jubilej. Pokazuje koliko je vremena i truda potrebno da se jedan brend pozicionira na vrh. U slučaju Mandarine, to nije bilo stizanje već formiranje tog vrha. Poslastičarstvo naše zemlje imalo je sreće da se sestra i brat, Kamelija Radojčić i Krsto Radović, odluče na otvaranje svoje male manufakture, koja je polako i odlučno postavila nove standarde u ovoj oblasti. To je njihova misija i danas, jer prostore kreativnosti uvek treba iznova osvajati.

„Želeli smo da napravimo razliku”
Misija postavljanja poslastičarstva u našoj sredini na mesto koje mu pripada je nešto na šta su u Mandarini najviše ponosni. Hrabro su tog 4. maja 2015. godine krenuli u avanturu za koju je odmah ustanovljena vodilja: kvalitet. U prvoj radnji u Gračaničkoj 16 radilo je njih šestoro: troje u proizvodnji od oko 27 m2 i dve devojke i Kamelija u prodaji. Posle dve godine su proširili proizvodnju, zatim 2020. otvorili drugi lokal na Palilulskoj pijaci i treći na Novom Beogradu, a 2022. u kolaboraciji sa brendom Dechko Tzar četvrti, na Vračaru.

„Krenuli smo bez velikih strategija, ali sa verom u ono što znamo i umemo, u ono što volimo. Verovali smo u proizvod koji smo osmislili, u znanja i zanate koje smo godinama sticali. Spavali smo u radionici, radili bez pauze, nedeljama bez slobodnog dana. I svaki minut je vredeo. Rizici, izgaranje, prepreke bili su deo puta. Zapravo, sve vreme smo učili. O poslu, o ljudima i o nama samima. Danas shvatam da naš cilj nisu bile brojke ni titule. Želeli smo da napravimo razliku. Da probudimo ugostiteljsku scenu, da nametnemo kvalitet kao standard, da poslastičarski zanat vratimo na mesto koje zaslužuje – na tron.

Ono što mi je posebno drago jeste da smo uspeli da budemo dobar primer – mladima, kolegama, našoj deci. Pokazali smo da može drugačije, bolje… Iskreno”, zaključuje Kamelija. Dalje nam otkriva kako su rasli i brže nego što su na to bili spremni: „Krenuli smo kao mali tim, sa svega nekoliko ljudi. Danas nas je više od 50. U želji da napravimo interni slavljenički video, prošli smo kroz arhivu i tek tad shvatili šta smo sve i koliko uradili. Fotografije su otvorile sećanja na vreme koje smo posvetili našem biznisu, na ogroman rad, veliki broj ljudi, proizvoda, iventa…”

Kolači, torte, keksići, kroasani
Krenuli su od kolača i torti, dodali keksiće, zatim razvili kroasane, pa sladoled, korporativne poklone… „U međuvremenu smo povećali ponudu različitih kroasana kao i obim proizvodnje za treća lica, pa ih sad u prodaji ima u više kafeterija koje služe posebne vrste kafa. Većinu tih novih kafe-lokala otvorili su novi stanovnici našeg grada sa kojima imamo vrlo lepu saradnju i čije su nas potrebe za kroasanima animirale da povećamo proizvodne kapacitete”, priča nam Kamelija i prelazi na novu temu – ketering.
Od slatkog ka slanom
„Slani ketering smo osmislili i počeli sa proizvodnjom pred koronu, da bi se danas pokazao kao najbrže rastući segment našeg poslovanja. To je linija proizvoda koju u početku uopšte nismo imali u vidu, ali se ispostavilo, posebno u vreme korone, da je vrlo tražen. Od ketering-kutija za pet do deset ljudi i većeg broja kombinacija sadržaja kutije, do iventa za preko hiljadu ljudi, Mandarina ketering postaje proizvod po kome se takođe prepoznaju na beogradskom tržištu.

Diktat tržišta
Vraćamo se priči o jubileju i konstatujemo kako jedna firma može da opstane u kriznim vremenima samo ako stalno osluškuje tržište i potrebe klijenata. „Ketering jeste bio i naš odgovor na krizu. Ljudi se, logično, prvo odriču nečega što je luksuz. Naše torte to u dobroj meri jesu. Slano posluženje već ne može da izostane, a i tempo života je takav da se ima sve manje vremena za pripremu običnog ručka a kamoli slavlja. Zato je naš ketering naišao na ovakav prijem ne samo kod firmi nego i mušterija koje žele da obraduju najbliže”, objašnjava Kamelija. Novi ukusi u slatkoj ponudi su Mandarinin standard, prate sezonu i trendove, ali i potrebu za kreativnošću. Ta je potreba iznedrila i jedan poseban proizvod, koji nije jedinstven samo na našem tržištu – čokoladu „Dark Velvet – tailor made blend by Krsto Radović”, stvorenu u saradnji sa Cacao Barry timom. Kao ambasador Callebaut Chocolate Academy-e Krsto Radović je pokazao da je moguće hodati rame uz rame s najvećim majstorima poslastičarstva i prenositi znanje ali na prvom mestu – održavati najviši standard.

Zahvalnica
Na proslavi jubileja koju su sredinom juna ove godine upriličili za prijatelje, saradnike, zaposlene i stalne mušterije, Krsto i Kamelija – vlasnici Mandarine, uputili su reči zahvalnosti svim učesnicima ove posebne beogradske priče koja miriše na čokoladu, puter i ljubav prema pravom zalogaju. „Naš tim je naše srce. Ali bez svih vas ovo ne bismo mogli da ostvarimo i sa vama želimo da stvaramo i dalje”, poručio je Krsto Radović. Uz čestitke Mandarini na svemu što su učinili za srpsko poslastičarstvo, zahvaljujemo na poverenju koje nam kao mediju ukazuju i nastavljamo da ih pratimo i od srca podržavamo.

Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 58, avgust/septembar 2025.
Foto: Ksenija Turnić

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti

Jesen u pekari

Sezonski ukusi koji donose toplinu i dobru prodaju Sa prvim hladnijim danima i dolaskom jeseni, potrošači se okreću...

Pročitaj