Dan otvorenih vrata kompanije TIM ZIP, održan 16. maja ove godine u hangaru br. 1 Luke Beograd okupio je najistaknutije članove Richemont klubova Belgije, Hrvatske, Italije, Luksemburga, Srbije i Španije, koji su na licu mesta izrađivali i prezentovali svoje premijum proizvode. To je bila prilika da upoznamo mladi tim koji stoji iza hrvatskog brenda Noel Bread&Deli.
Restoran Noel jedan je od onih koji Zagreb stavljaju na prestižnu gastronomsku mapu nosilaca Mišlen zvezde. Ručno rađeni hleb sa prirodnim kvascem doprineo je kvalitetu ponude, ali se ovaj proizvod „izborio” da od početne mini-pekare formirane pre dve godine za potrebe restorana, dobije svoj proizvodni pogon a zatim i prodajni, tj. postane odvojen brend – Noel Bread&Deli.
Od restorana do pekare
Iz razgovora sa menadžerom pekare Vitom Crnkovićem saznajemo da se ova ideja o hlebu po sopstvenoj recepturi rodila iz razgovora Vladimira Bulića, predsednika Uprave TIM ZIP-a i jednog od vlasnika restorana, Ivana Juga. „Vrlo brzo smo shvatili da bi naši gosti ovaj hleb voleli da konzumiraju i kod kuće, pa smo proširili proizvodnju i ušli u pekarstvo”, priča nam Vito i dodaje da se upravo radi na otvaranju još jednog, trećeg prodajnog mesta, što potvrđuje da je poslovna odluka bila dobra. Noel Bread&Deli trenutno postoji na dve lokacije u Zagrebu, u ul. Popa Dukljanina 1 i Masarikovoj 24. U planu je da u dogledno vreme ima mrežu pekara, čiji će broj zavisiti od mogućnosti proizvodnih kapaciteta, koji su nedavno prošireni. Glavni pekar Dino Biškup na pitanje kakav je koncept ovog brenda odgovara: „Na prvom mestu kvalitet, odnosno taj doživljaj koji brend Noel garantuje. To podrazumeva i druge pekarske, ali i poslastičarske proizvode koji čine asortiman ove pekare, ali je ‘Noel ekspirijens’ ono što mušterija mora da oseti kada ih konzumira.” Trude se da veći deo proizvoda rade sa sourdough starterom, što podrazumeva i slatki meni. Zanimljivo je da insistiraju na domaćim sastojcima, pa je tako i brašno koje koriste isključivo hrvatske proizvodnje. U saradnji sa TIM ZIP-om i Mlinopromom razvili su, tako, tip brašna za potrebe njihove proizvodnje. Zdravo okruženje u proizvodnji i u samom restoranu ono je što ih takođe izdvaja. „Dobra atmosfera i zadovoljstvo zaposlenih odražava se na kvalitet proizvoda i trudimo se da to pospešimo i održimo,” navode naši sagovornici.
Asortiman
Proizvodi Noel Bread&Deli pripremljeni su od vrhunskih namirnica, a u ponudi su razne vrste hleba od kiselog testa: crni raženi hleb, hleb od krompira, rogača, kukuruza, zatim ćabate, fokače, bageti, aromatični hleb sa semenkama… Tu su i delikatesni sendviči: vegetarijanski s pečenim povrćem i crvenim pestom, lagani sendvič s mortadelom, pestom i mocarelom, kao i spicy sendvič sa spianata piccante salamom. Od slatkih delicija izdvajaju se tart s jabukom, carrot cake muffin, babke i makovnjače, čoko cuki, ali i omiljene klasične krofne, s namazom od čokolade i lešnika, kao i kremom od vanile i džemom od brusnica. Zanimljivo je na kraju istaći da Noel Bread&Deli jedini u Hrvatskoj radi maritoci italijanski desert – lagano slatko pecivo s rogačem, punjeno kremom na bazi sirupa domaće proizvodnje i džema od pomorandže, sa ganašem od bele čokolade i pavlake.
Svi proizvodi su ručno izrađeni, bez aditiva i konzervansa. Pastry šefica Noel Bread&Deli Korina Puškarić, pripremala je na licu mesta i ekskluzivno za posetioce sajma u Beogradu tart sa jagodama, koji će tek biti uvršten u stalnu ponudu. „Delicije prilagođavamo pekarstvu, ali se trudimo da ih podignemo na viši nivo. Ovo što trenutno pravim je tart koji za osnovu ima testo od badema, na koje ide mango ganaš, zatim insert od jagode, namelaka od bele čokolade i dekoracija od svežih jagoda.” Probali smo i potvrđujemo da je sjaj Mišlen zvezda – prisutan.
Hlebni sled u Noel restoranu
Jedan od kurioziteta Noel ponude je i sled od raznih vrsta hleba i peciva koji dolazi negde u sredini ostalih sledova. Gost može da ih proba sa raznim vrstama putera ili uz ostalu hranu. Noel Bread&Deli specijalno za Noel restoran pravi i slatko brioš pecivo sa duplim premazom i tajnim sastojkom, posuto crnim susamom i zrnima soli – jedno od najtraženijih proizvoda u restoranu. Iako svakodnevno dobijaju upite da ga uvrste i u ponudu pekare, brioš ostaje kao ekskluziva, samo na meniju restorana.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 51, jun/jul 2024.
Foto Noel Bread&Deli