Beogradska buregdžinica, starogradski na nov način

Jedna nova beogradska priča a već kao da je starogradska: specijalizovana radnja za proizvodnju i prodaju bureka – Beogradska buregdžinica – za manje od mesec dana postala je omiljena adresa svih koji vole ovaj pekarski klasik.

Razgovor sa suvlasnikom i menadžerom Srđanom Đorđevićem svaki čas prekine neko od komšija, prijatelja, mušterija, koji žele da ga pozdrave. Kao u nekom vremeplovu, ova atmosfera oko Beogradske buregdžinice i u njoj vraća sećanja na starogradski šmek Dorćola, sporije proticanje vremena i srdačno komšijsko ćaskanje uz kafu i doručak… To je jedan od razloga ovako toplog prijema jednog novog brenda koji je brzo stekao poverenje, pa i duge redove ispred sa ukusom dizajnirane plavo-bele radnje.

Burek-nostalgija
U 75 m2 stala je proizvodnja, magacin i prodaja, koja je velika za malu pekaru ali sada već mala za obim posete. Dve peći opslužuju dvojica majstora buregdžija, a uskoro će im se pridružiti i treći. Kapacitet je osvojen već u prvim danima nakon otvaranja i Srđan nam otkriva koje je jedino moguće rešenje: „Ovakav odziv mušterija i nas je zatekao, pa smo prvo morali da odjavimo dostavu a sad se teška srca odlučujem da skratimo radno vreme. Vidite i sami koliko je ljudi u 14h zateklo praznu vitrinu, a zvanično radimo do 15h. Sve što se pripremi za jednu smenu plane vrlo brzo i to je jedini način da ne varamo mušterije a zadržimo kvalitet kakav želimo”, kaže nam Srđan i uz osmeh dodaje da se sve odvilo toliko brzo da ni svečano otvaranje nisu uspeli da upriliče. „Balone spremljene za tu priliku delimo deci koja dođu u radnju sa starijima, zahvalni i srećni zbog ovakvog odziva mušterija.”

Drugačiji od drugih
Tajna uspeha svakako na prvom mestu leži u kvalitetu, podržanom dobrom lokacijom (Cara Dušana 82a), kao i odabirom klasičnih ukusa i mere od četvrt kilograma: prazan, sa sirom, mesom i jabukama, kakve je svaka pekara u prošlosti morala da ima,
ali i one „modernije” – sa šunkom i kačkavaljem, kao i sa višnjama. Ono što Beogradsku buregdžinicu čini drugačijom od drugih jesu dve inovacije: pakovanje i jogurt na točenje.„Kada vruć burek umotate u masan papir on se potpari, izgubi prozračnost između kora i izvornu strukturu i volumen, dok gornja kora gubi hrskavost. Razmišljali smo kako to da izbegnemo i čvrsta kartonska kutija sa lufterima pokazala se kao odlično rešenje. Zgodna je za transport ali i konzumaciju bureka usput, a kad ga kod kuće izručite na tanjir, isti je kao da je tek izašao iz peći. Dizajnirana u našoj prepoznatljivoj plavoj boji, ova kutija je ujedno deo brendiranja.” Mora se primetiti da je to jedna vrsta poštovanja proizvoda i potrebe da se isporuči u savršenom stanju, kakva se retko sreće.

Brend Beogradska buregdžinica izdvaja i zanimljiva saradnja sa Imlekom: „Sigurno je svakom ljubitelju bureka barem jednom ponestalo jogurta uz poslednji zalogaj. Ovaj ’problem’ rešili smo uz pomoć Imleka koji je za nas kreirao specijalni jogurt, uparen
sa našim burekom. Točimo ga iz dispanzera koji u isto vreme vrti i hladi jogurt, zadržavajući tako stalno istu strukturu. Čaša našeg jogurta je oko 50% skuplja od standardne, ali je broj točenja za jednog kupca neograničen. Razmišljamo da uvedemo opciju točenja jogurta i ’za poneti’, u ambalažu koju mušterija donese. Ovo je još jedan naš zaštitni znak čija se suština ne svodi na zaradu nego zadovoljstvo mušterija.”

Nutritivna preporuka
Srđan Đorđević u svojoj radnji radi sve – od nabavke, preko marketinga, menadžmenta i prodaje, čak do zamesa i pečenja, kad je majstorima potrebna pomoć. Otkriva nam da je po struci košarkaški kondicioni trener, ali od malih nogu, zahvaljujući prijateljima koji su držali pekaru, ima kontakt sa pekarskim zanatom. U poslu mu sad pomaže i otac, Nemanja Đorđević,
koji takođe nije iz struke ali se odlično snalazi u komunikaciji s mušterijama. Kao neko ko je kroz svoju profesiju edukovan na temu zdrave ishrane, naš sagovornik preporučuje svoj proizvod i iz tog ugla: „Burek kao proizvod od brašna, vode, soli, svinjske masti i punjenja je sve ono što nam je nekad, i količinski i nutritivno, bilo dovoljno kao jedan obrok. Kada se njegovoj izradi pristupi odgovorno, tj. biraju kvalitetni sastojci, može da se tretira kao zdrav obrok.” Na kraju ovog upoznavanja sa novim sinonimom za dobar burek u Beogradu zaključujemo da kada se udruže dobar kvalitet, lokacija, brendiranje i inovacije – i najsmelija očekivanja budu nadmašena.

Pitamo Srđana koliko njegova prva ljubav, košarka, trpi otkako je krenuo da razvija svoj pekarski brend. „Uspevam da održim termine u teretani i na terenima, proređeno, ali prisutan sam. Ono što povezuje košarku i pekaru su svakako moji drugari i poznanici košarkaši i drugi sportisti koji rado svrate da podrže ovo što smo napravili, a mnogi se vraćaju zadovoljni kvalitetom bureka. Tako je odbojkaška reprezentativka Mina Popović nedavno na pripreme ponela zavidnu količinu kutija bureka za sebe i svoju ekipu. Gost nam je bio i naš čuveni preponaš Emir Bekrić, a posetu nam je najavio i kapiten košarkaške reprezentacije Bogdan Bogdanović – videćemo koji je burek njemu omiljen”, s osmehom zaključuje Srđan.

Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 58, avgust/septembar 2025.
Foto: Beogradska buregdžinica i P&P

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo

Citron Barry tart

Recept za slatko testo900 g brašna450 g putera360 g šećera u rahu4 jaja Način rada:U posudi mikserom pomešati...

Pročitaj