Pripreme za praznične dane uveliko su u toku. Najefikasniji marketinški alat svakog uspešnog biznisa svakako je isproban proizvod, ali je dobro uvesti i nove ideje, koje će doprineti da osvežite svoju ponudu tokom praznika. U tu svrhu podsećamo o čemu bi valjalo razmišljati.
Statistika prošlogodišnje sezonske prodaje
Pregledajte svoju statistiku prodaje tokom prošlogodišnje praznične sezone. Razmislite o tome koliko ste, šta, kako i kada prodali i iskoristite to da predvidite šta ćete morati da obezbedite unapred, kao npr. sastojke, ali i dodatno osoblje.
Jedinstveni, kreativni specijaliteti
Kupci koji nisu okrenuti samo tradicionalnim oblicima praznovanja, mogu biti vaša posebna ciljna grupa. Pripremite za njih jedinstvene i kreativne praznične specijalitete. Neka istraživanja pokazuju da su potrošači spremniji da eksperimentišu nego što mislite. Pokušajte da se igrate sa različitim ukusima i nesvakidašnjim teksturama, ili možda smislite potpuno novi i osvežavajući vizuelni izgled. Razmislite o pripremi pića na temu Nove godine i Božića, zabavnih bezalkoholnih koktela i jedinstvenih napitaka od kafe i tople čokolade.
Tradicionalno je uvek u modi
I mušterije koje su sklone novim ukusima jedan deo praznične trpeze vole da ispune tradicionalnim delicijama. Naglasite da su vaši kolači ili peciva pripremljeni po starinskim receptima ali sa ličnim pečatom. Žele u kalupima, marcipan u obliku voća, uvek prisutna čokolada i orasi, uz ponekog starinskog anđela od medenjaka…
Ne zaboravite da zadovoljite svačije potrebe, uključivanjem vegetarijanskih i varijanti bez glutena. I mlađe generacije danas vole da zavire u bakine kuvare. Iznenadite ih.
Home baking: „Mi pravimo, vi pečete!”
Toplina porodičnog doma za mnoge je najlepši praznični ambijent. Jedna od zabavnih aktivnosti može biti priprema polugotovih peciva i kolača – trend koji je sve više u usponu. Od pita do keksa i kolača, biće zabavno napraviti ih u svojoj kuhinji. Deca vole da mešaju, valjaju i seku testo za kolače. Ovo takođe omogućava vašim mušterijama da završno ukrašavanje kreiraju po svom ukusu.
Praznične dekoracije
Praznična atmosfera ne može se zamisliti bez crvenih ili zelenih traka i mašni, lampiona, šišarki sa crvenim bobicama, i sankama – iscrtanim na izlogu ili „parkiranim” ispred radnje. Budite kreativni, a ako ste u mogućnosti – potražite pomoć profesionalaca.
Poklon kartice i popusti
Kupcima koji dolaze u vaš lokal možete ponuditi da za vreme praznika obraduju svoje najdraže ili poslovne partnere – poklon karticom. Budući da se skoro 90% ovih kartica iskoristi u prvih 60 dana nakon što su primljene, njihova prodaja će vašem poslovanju dati dobar podsticaj u prometu tokom prva dva meseca nove godine. Postavite vidljivu reklamu, kako biste povećali prodaju poklon kartica. Pobrinite se da budu na istaknutom mestu na vašoj veb stranici. Personalizovani pokloni postaju sve popularniji poslednjih godina. Ponuda kurseva, radionica ili personalizovanih proizvoda je odličan način da iskoristite ovaj trend. Praznici su i vreme za popuste na određene artikle, kao što su besplatna pića ili deserti.
„Instagramabilni” trenutak
U doba društvenih mreža, nezaboravan trenutak koji se mora „uhvatiti i podeliti” je odličan način da se
poveća interesovanje za vaš brend, bilo da se radi o dekoraciji, zabavi ili prezentaciji proizvoda. Ovo ne znači uvek nešto veliko, preterano ili skupo. „Instagramabilni” trenutak koji će mušterije želeti da podele na društvenim mrežama odlična je promocija.
Cena može biti presudna
U vremenima krize, kupci moraju steći utisak da brinete o njima. Razmislite o stvaranju proizvoda po nižoj ceni ili ponudite akcije
koje će kupcima omogućiti da dane praznika dočekaju kako dolikuje. Nagradite stalne mušterije dodatnim popustima i personalizovanim poklonima. Želimo vam zadovoljne mušterije i praznični osmeh na vašem i licima vaših zaposlenih.
Priredila: Jasma Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 42, decembar/januar 2022/2023.