porodična tradicija kao stožer savremenog poslovanja
Pekara „Zorić”, koja radi u sklopu doo „Zorić”, najveći je snabdevač hlebom opštine Temerin, a proizvode plasira i u svojim maloprodajnim objektima. Među njihovim potrošačima, pored stanovništva, nalaze se i državne institucije i javna preduzeća.
Firma je počela sa radom 1992. godine, u sektoru trgovine životnim namirnicama, kada je osnivač i direktor Vojin Zorić, otvorio prvi maloprodajni objekat. „Polako smo se razvijali, otvarajući jednu po jednu prodavnicu, a u pravcu veleprodaje životnih namirnica”, priča nam Vojinov sin Mirko Zorić. Maloprodajnu mrežu Zorić većim delom su vezali za teritoriju opštine Temerin.
Novo poglavlje poslovanja otvaraju 2012. godine, kada ulaze u svet pekarstva, što čini prekretnicu u istoriji firme. „Otvorili smo tada pekaru u ulici Petefi Šandora 19, gde se nalazilo i sedište firme. Do sada smo uspešno razvili i dalje razvijamo veleprodajni pekarski sistem, ali pored toga ulažemo i u naš maloprodajni objekat.” Kako se posao razvijao, objekat u kome je smeštena proizvodnja u centru Temerina postao je tesan, te su se odlučili na veću investiciju – izgradnju pogona na ulazu u Bački Jarak.
Asortiman proizvoda i vrste hleba
Trenutno u asortimanu imaju oko 180 proizvoda, od hlebova, peciva, lisnatog peciva, sendviča, pita, bureka, preko smrznutog do slatkog programa. Nemoguće je pobrojati ni mali deo ovako bogate ponude, a na fotografijama se vide najzanimljiviji proizvodi kao i oni najprodavaniji. Nama je bilo posebno zanimljivo da u ponudi vidimo široku lepezu od oko 30 vrsta hleba, različitog sastava, načina pečenja i cenovnih kategorija. Tu su kako standardni beli, tako i hlebovi od heljde, raži, prosa, hrono varijante kao i one od kiselog testa.
Kiselo testo kao izbor
Industrijalizacijom i primenom konvencionalnog kvasca izgubili smo hleb kakav su pravile naše bake, što je, kako nam priča Mirko Zorić, bio razlog da uvedu u ponudu i proizvode od kiselog testa. „Imamo posebnu vrstu hleba koji vraća ukus tih dana kada se hleb radio na starinski način, bez upotrebe industrijskog kvasca. Tako proizveden, hleb ima produženu svežinu, kao i pozitivne efekte na varenje.” Planiraju da proizvodi od kiselog testa i u budućnost zauzimaju posebno mesto u izlogu njihovih prodavnica.
Proizvodnja u centralnom pogonu
Većina proizvoda se priprema centralnom pogonu i odatle šalje krajnjim kupcima. Proizvode namenjene maloprodaji distribuiraju do prodajnih mesta u polupečenom stanju, da bi se na licu mesta vršilo završno pečenje.„Time smo obezbedili da proizvodi u našem maloprodajnom objektu mušterijama uvek budu dostupni u svežem stanju”, kaže Mirko. Proces proizvodnje je automatizovan, a oprema je poreklom iz inostranstva (Italija) ili domaće proizvodnje.
Planovi za budućnost
Osposobljavanjem centralnog pogona u Bačkom Jarku ostvaren je jedan od njihovih glavnih poslovnih ciljeva, a sada rade na usavršavanju proizvodnog ciklusa i osavremenjavanju prodajnog objekta. „Dugoročno, težimo podizanju kvaliteta naših proizvoda, kao i proširivanju prodajne mreže. Što se tiče pekarstva, želimo da kvalitetnim i cenovno povoljnim proizvodima zadovoljimo veliki broj klijenata”, zaključuje Mirko Zorić, a mi dodajemo da im sadašnje reference to svakako garantuju.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslasičar broj 43, februar/mart 2023.