Piše Tihana Vučković
Inoviran dizajn, proširenje kapaciteta pogona, neprestano istraživanje tržišta, potreba potrošača, posledično dopuna asortimana, Morsal čini se nikad ne odmara. Ne tako davno, pre deset godina, počevši od male porodične radionice kolača, uz malo sreće, puno truda, rada i odricanja, do ozbiljne proizvodnje torti i dezertnih specijaliteta, sa nama je razgovarao gospodin Davor Grgić, vlasnik firme, i predstavio nam novitete iz prethodnog perioda. Jednu od liderskih pozicija na domaćem tržištu, Morsal je obezbedio lasiranjem torti i kolača proizvedenih po porodičnoj recepturi. Ne možemo da ne izdvojimo kotorsku krempitu, koja je među potrošačima postala sinonim za Morsal, zatim mini princes krofne, čupavci, šampita, torte „Fantazija”, „kraljica Marija”, samo su neki od proizvoda. U novu avanturu, Morsal kreće sa tortom „Reforma”, iako receptura potiče iz domaće kuhinje, unapređena je sirovinama koje pored kvaliteta odlikuje i briga o životnoj sredini i održivom rastu. Upravo sa „Reformom” i svim novitetima koji će se plasirati prvo kroz ovu recepturu, kreće nova era poslovanja Morsal-a. Ono što su kupci u prethodnom periodu već mogli da primete na rafovima poznatih marketa kao što su Maxi, Aroma, Merkator, Lidl, odnedavno i Gomex, preko kojih Morsal plasira svoje proizvode, jeste redizajn, kako ambalaže, tako i prepoznatljivog logoa firme.
U toku je proširenje proizvodnih kapaciteta izmeštanjem dela proizvodnje u novu halu. Proces izrade pekarskih poluproizvoda, kao što su biskviti za čupavce, kore za krempite i torte, biće izmešten na novu lokaciju, a u planu je i prostorno izmeštanje operacija razmeravanja sirovina. Time će celokupna proizvodnja biti raspoređena u tri zasebne, ali usko povezane celine, sve u cilju preciznije i veće kontrole, efikasnosti i efektivnosti svakog pojedinačnog procesa. U planu je izdvajanje dela pogona specijalno za liniju koja će biti prilagođena samo za izradu čupavaca, koji su jedan od nosilaca robne marke Morsala, čime će se bitno ubrzati proizvodni proces istih, uz očuvanje kvaliteta i tradicionalnog ukusa samog proizvoda. U saradnji sa poznatim trgovačkim lanacem Lidl, u vidu njihove robne marke, Morsal je pripremio prošireni asortiman, koji podrazumeva osam novih ukusa torti, koje se od nedavno mogu naći u ponudi.
Ozbiljnost i doprinos uspešnosti poslovanju, kao i kvalitetu konačnog proizvoda jednog brenda, delom određuje i poštovanje globalno usvojenih standarda. Standard koji bitno usmerava način poslovanja Morsal-a jeste IFS (International Food Standard), koji za svaki proces i segment poslovanja propisuje određene procedure i pravila, sa naglaskom na bezbednosti i kvalitetu samog proizvoda, ali i politike poslovanja entiteta. Novina kojom će se odlikovati proizvodi jeste i Rainforest Alliance standard, čime se Morsal priključuje lancu koji garantuje održivu proizvodnju kakaoa i čokolada, kao i bolje uslove rada zaposlenih na farmama. Još jedan važan standard jeste RSPO koji vodi računa o poreklu palmine masnoće iz obnovljivih izvora, koja je jedan od osnovnih sirovinskih sastava npr. margarina, biljne pavlake, koji se koriste u proizvodnji Morsalovih kolača. Sledeći, ali sigurno ne i poslednji cilj kojem ova prepoznatljiva porodična kompanija teži u periodu pred nama jeste osvajanje tržišta regiona.
Piše: Tihana Vučković, magazin Pekar&Poslastičar broj 48, decembar/januar 2023/2024.