Svi znamo da nema većeg uživanja od konzumiranja čokolade i slatkiša, ali da li ste znali da po istraživanju kompanije Barry Callebaut, postoje tri vrste uživanja koje će oblikovati tržište čokolade 2024? Više o ovome reći će nam Bojana Mihailović Mehandžić, marketing menadžer Barry Callebaut za Jugoistočnu Evropu.
Iako će uvek postojati potreba za čokoladnim iskustvima tipa intenzivno uživanje, očekujemo da će potrošači sve više usvajati zdrav pristup životu, povećavajući prostor za svesno uživanje. U međuvremenu, dok je zdravo uživanje u čokoladi još uvek u povojima, iz našeg istraživanja potrošača znamo da interesovanje raste. Dakle, ovo je svakako trend koji treba posmatrati u segmentu konditorskih proizvoda u godinama koje dolaze.
1.Intenzivno uživanje
Potrošači traže Intenzivno uživanje kada žele da uživaju u životu u potpunosti. Oni žele vrhunska i impresivna iskustva, čokoladu koja je pravi praznik, kako za oči, tako i za nepce. Ovakvi konzumenti žele da žive punim plućima i stoga traže intenzivno uživanje. Oni traže iskustva koja su ekskluzivna, jedinstvena, multi-senzorijalna i kada su u pitanju slavlja, čokolada je obavezan sastojak! Postoje 3 ključna načina da se postigne više senzorijalnosti: nov i uzbudljiv ukus, neodoljivost za oko ili iznenađujuća tekstura.
2. Svesno uživanje
Potrošači žele da uživaju bez ugrožavanja svog (fizičkog i mentalnog) blagostanja, zdravlja drugih ili planete. Čokolada koja nije samo ukusna, već je dobra za mene i dobra za planetu, to je ono što mi zovemo, Triple Play. Dok je smanjenje šećera sada uspostavljeni normativ, interesovanje raste za poslasticama na biljnoj bazi, sa što više delova iz same kakao mahune. Prirodna i čista deklaracija proizvoda, sa što manje aditiva, je ono čemu treba stremiti u budućnosti.
3. Zdravo uživanje
Oni koji traže zdravo uživanje aktivno i svesno donose odluke koje imaju pozitivan uticaj na njihovo zdravlje. Proizvodi za zdravo uživanje bogati su makro i mikro nutrijentima koji aktivno i pozitivno utiču na fizičko i mentalno blagostanje potrošača. Radi se o pozitivnim nutritivnim proizvodima koji sadrže sastojke sa dokazanim prednostima kao što su vitamini, minerali, vlakna i flavanoli. Još bolje ako hranljivi sastojci prirodno potiču iz celovite hrane, direktno iz prirode. Čokolada je hrana prirodno bogata hranljivim materijama, na primer flavanolima. Iako je to još uvek tržišna niša, skoro 70% globalnih potrošača bi želeo da proba ovakvu čokoladu (na primer sa makro/mikronutrijentima).
magazin Pekar&Poslastičar broj 49, februar/mart 2024.