Pravili smo nešto naše i postali smo „Mi”

Mi hleb je priča o tome kako strast prema pekarstvu može da preraste u ozbiljan biznis. Časlav i Teodora Ljubičić su hleb od kiselog testa počeli da mese 2019. godine, tražeći zdraviju alternativu kupovnom hlebu za lične potrebe. Kiselo testo je tada bilo veoma popularno na internetu, i upravo tamo su, kako kažu, pronašli veliku zajednicu koja je nesebično delila recepte i savete. Brzo su se uigrali i redovno pekli hleb sa domaćim kvascem, a onda su igrom slučaja ostvarili kontakt sa mlinom iz Šuljma, koji proizvodi brašno koje je njihovom starteru najviše odgovaralo. U tome su videli priliku da od kućne navike naprave mali porodični biznis.„Krenuli smo polako, praveći prvo hleb za porodicu i prijatelje, da bismo prošle godine kreirali telegram kanal preko koga smo dva puta nedeljno primali porudžbine za linijsku dostavu hleba.

Vest o našem poduhvatu brzo se raširila od usta do usta, pa smo prešli i na Instagram kao kanal prodaje, a odnedavno porudžbine za dostavu primamo preko sajta. Svakako smo od početka imali ideju o oflajn prodaji, odnosno otvaranju lokala i širenju asortimana, u čemu smo i uspeli u maju ove godine. Naša vizija je da mi ostanemo „Mi”, da se igramo kreirajući proizvode koji su kvalitetni i zabavni, drugačiji od svega što tržište trenutno može da ponudi”, pričaju naši sagovornici. Krenuli su od proizvodnje i dostave, a danas su to podigli na viši nivo. Na pitanje ima li budućnosti u poslu sa kiselim testom, kažu da su sigurni da ima.
„Verujemo da je na nama da širimo znanje o benefitima kiselog testa, ali takođe da kreiramo trendove u pekarstvu i zajedno sa mušterijama isprobavamo nove sastojke i ukuse. Beograd je uvek gladan novih stvari.” Sve je više pekara koje proizvode ove vrste hleba, pa smo ih pitali i otkud zanimanje potrošača za ovom namirnicom. Da li je ključ samo nutritivna i zdravstvena prednost, ili ima i malo onoga, „u trendu je”?

„Trenutno veliki deo naših mušterija čine ljudi koji brinu o sebi i svom zdravlju, a upoznati su sa dobrobitima kiselog testa. Zdravlje je definitivno u trendu, što nam je drago, i nadamo se da se to neće menjati. Ipak, nama su još draži slučajni prolaznici i komšije koji mu daju šansu i puste da ih ukus oduševi – oni se stalno vraćaju. Mlađa publika uglavnom upoređuje proizvod sa hlebovima iz evropskih gradova, gde nam se čini da je ‘sourdough’ scena mnogo jača nego kod nas. Sa druge strane, starija publika često komentariše kako ih hleb podseća na detinjstvo, kada su bake mesile vekne sa majom.” Kada je reč o hlebu, objašnjavaju
da se drže proverene recepture – mešavine speltinog, integralnog i belog pšeničnog brašna. Od nje nastaje njihov „Mokroluški” hleb. Drugi hlebovi se razlikuju u tome imaju li semenke, masline ili suvo voće.

„U vitrini se više igramo. Od kiselog testa pravimo banove – slatke i slane. Naš prvenac i najpopularniji je kardamom ban sa glazurom od soka od pomorandže, jedinstven na tržištu. Pored toga, pravimo kukije, brauni, kiševe. Vikendom od našeg hleba pravimo sendviče i ne zadržavamo nijedan u stalnoj ponudi, već planiramo da stalno isprobavamo nove ukuse”, kažu naši sagovornici iz Mi hleba. Kada je reč o asortimanu, oni ga polako i pažljivo šire, kako kažu, osluškujući šta se mušterijama jede. Trenutno usavršavaju recepturu za baget, a planiraju u bliskoj budućnosti da kreiraju i ražani starter da bi proverili kako se on ponaša. Volimo da pitamo mušterije na društvenim mrežama šta se njima jede. Publika jako pozitivno reaguje na takav vid komunikacije, tako da slobodno možemo da kažemo da i oni učestvuju u kreiranju novih filova banova, kiševa i sendviča.”

Ova proizvodnja imala je iskustvo i u dostavi i sada u maloprodaji, pa smo ih pitali šta je prednost jedne i druge vrste prodaje. „Naš model dostave je linijski model, i veoma zastupljen u inostranstvu. Deluje nam da našem gradu još uvek treba vremena da se sa njom upozna. Koncept je takav da se tokom cele nedelje primaju porudžbine, petkom sve ispečemo, zapakujemo, potom dostavljač putuje od adrese do adrese i dostavlja hleb. Veliki uticaj na to ima način života i stanje u saobraćaju. Oni koji znaju, koriste prednost da im se svež hleb dostavi na kućni prag, a odskoro i druge stvari iz našeg asortimana. U Novom Sadu ovaj tip dostave je više razvijen, a deluje nam i da je tamo ‘sourdough’ scena veća. Nadamo se da će mu se Beograd u tome uskoro pridružiti”, objašnjavaju. Inače, ova pekara je maloprodaju koncipirala na malo drugačiji način od klasične pekare. Imaju dosta prostora za sedenje gde kupci mogu sa prijateljem popiti kafu ili limunadu uz ban, a kući poneti veknu hleba. „Naš veseli enterijer dodatno privlači ljude koji cene autentičnost. Po odazivu deluje da je takav vid prodaje nedostajao Vračaru, a imamo ambicije da i u drugim delovima grada kreiramo slično iskustvo”, zaključuju.

Preporuka za serviranje
Za doručak uz domaći džem i puter, možda baš i on sporofermentisani, kao naš hleb. Za ručak uz punjene paprike. Za večeru uz meze, sirne namaze i pršutu. Jučerašnji da se podgreje na tiganju, pa da se kombinuje sa avokadom i poširanim jajetom, ili da se pretvori u krutone za potaž. Neki ga jedu i bez ičega, i ne mislimo da greše.

Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 52, avgust/septembar 2024.
Foto: Pekara MI Hleb

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo