Don Don grupa za proizvodnju industrijskih peciva i meksička Bimbo grupa nedavno su zaključili strateški sporazum kojim će slovenačka kompanija, koja posluje i u Srbiji, postati deo jednog od najvećih svetskih pekarskih sistema. Kako je zvanično saopšteno, ujedinjena pekarska grupacija će jačati regionalno prisustvo i nastaviti ulaganja u visokotehnološke fabrike, strateška povezivanja i akvizicije na ključnim tržištima. Za stručnu javnost, strateško partnerstvo između kompanija Don Don i Bimbo označava novu eru u pekarskoj industriji, jer se smatra da ova saradnja jača pozicije obe kompanije na globalnom tržištu, a obećava i značajne inovacije i unapređenja u proizvodnji i distribuciji pekarskih proizvoda širom sveta. Bimbo je meksička multinacionalna prehrambena kompanija s prisustvom u više od 30 zemalja u Americi, Evropi, Aziji i Africi, s godišnjim obimom prodaje od 19 milijardi dolara. O daljim planovima i ovoj saradnji govori Srđan Starčević, izvršni direktor kompanije Don Don Srbija, u intervjuu za magazin Pekar i Poslastičar.
P&P: Postajete deo najveće svetske pekarske grupacije Bimbo. Šta podrazumeva ova saradnja?
Prvo želimo da napomenemo da nam je čast što se najveća svetska grupacija u ovoj kategoriji odlučila na saradnju s našom kompanijom. Ovo je potvrda da je strategija koju smo postavili, naša vizija razvoja i internacionalizacija poslovanja prepoznata na globalnom nivou, a na kraju krunisana potpisivanjem ugovora s globalnim liderom. Za nas ovo znači da ćemo nastaviti s našom vizijom i da ćemo s još većom snagom preuzeti vodeću ulogu u razvoju poslovanja i prodajnog asortimana u srednjoj, istočnoj i južnoj Evropi, gde Bimbo grupa do sada nije bila prisutna.
Postajete deo najveće svetske pekarske grupacije Bimbo. Šta podrazumeva ova saradnja?
Prvo želimo da napomenemo da nam je čast što se najveća svetska grupacija u ovoj kategoriji odlučila na saradnju s našom kompanijom. Ovo je potvrda da je strategija koju smo postavili, naša vizija razvoja i internacionalizacija poslovanja prepoznata na globalnom nivou, a na kraju krunisana potpisivanjem ugovora s globalnim liderom. Za nas ovo znači da ćemo nastaviti s našom vizijom i da ćemo s još većom snagom preuzeti vodeću ulogu u razvoju poslovanja i prodajnog asortimana u srednjoj, istočnoj i južnoj Evropi, gde Bimbo grupa do sada nije bila prisutna.
P&P: Kada se očekuje konačna realizacija ove akvizicije i šta sve od uslova morate da ispunite?
Pre konačnog sprovođenja prenosa potrebno je ispuniti sve predviđene uslove, a taj proces se očekuje u narednih pet meseci.
P&P: S obzirom na to da je Don Don vodeći pekarski lanac u ovom delu Evrope, šta saradnja s Bimbo grupom donosi kompaniji i kako će se dalje odvijati poslovanje?
Don Don će nastaviti da jača tržišni udeo na svih petnaest tržišta na kojima već uspešno posluje. Uz to, naši pekarski proizvodi dobijaju jedinstvenu priliku za promociju i plasman na globalnim tržištima putem Bimbo grupe. Ovo partnerstvo pruža mogućnost za dalji razvoj i unapređenje poslovanja, jer će našim timovima biti dostupna najbolja globalna znanja i iskustva.
P&P: Da li se nešto menja kada je reč o Srbiji, gde poslujete od 2008. godine?
Kao što smo već napomenuli, nastavljamo sa strategijom poslovanja na svim tržištima, pa tako i u Srbiji. Planiramo dalja ulaganja u proizvodne kapacitete i automatizovane pogone kako bismo podržali planirani rast na lokalnom tržištu, ali i podstakli izvoz. Bimbo grupa je poznata po visokom stepenu društvene odgovornosti i saradnji s lokalnim zajednicama, tako da na tim poljima očekujemo brojne inovativne projekte.
P&P: Kako vidite trenutno tržište pekarskih proizvoda u Srbiji i očekujete li promene u bliskoj budućnosti?
Uočljiv je trend pada potrošnje pekarskih proizvoda po glavi stanovnika, ali je pozitivno to što se potrošnja prebacuje na proizvode manjeg obima i veće vrednosti. Verujemo da će se ubrzati rast prodajnih objekata koji nude pečenje pekarskih proizvoda na licu mesta, kao i razvoj kategorija pakovanih proizvoda s dodatnom vrednošću, poput dužeg roka trajanja, jedinstvenih receptura i dodatnih benefita.
P&P: Hoće li se asortiman menjati i biti obogaćen proizvodima Bimbo grupe?
Plan je da se u potpunosti iskoristi sinergija između dve grupacije, tako da očekujemo brojne asortimanske inovacije.
P&P: Da li su u planu nova ulaganja, poput novih fabrika i akvizicija?
Apsolutno. Već imamo trogodišnje razvojne planove i očekujemo značajnu podršku pod okriljem Bimbo grupe.
P&P: Da li su finansijski detalji ove saradnje i dalje tajna?
Jesu, naročito jer proces još nije završen.
P&P: Don Don na nivou grupe zapošljava oko 2.500 ljudi. Da li će biti novih radnih mesta?
Nova ulaganja donose i prilike za nova radna mesta. Uz to, očekujemo da naši zaposleni kroz pristup globalnim znanjima steknu nova iskustva i veštine.
P&P: U pekarskoj industriji često se ističe problem logistike. Da li će iskustva Bimbo grupe doprineti unapređenju ovog segmenta?
Troškovi logistike rastu brže od prihoda, što je identifikovano kao oblast u kojoj nam Bimbo grupa može pomoći svojim iskustvima s drugih tržišta.
P&P: Kako ocenjujete konkurenciju u pekarskoj industriji Srbije?
Tržišta se razlikuju. U Srbiji proizvođači nisu ravnomerno zastupljeni u svim segmentima, već su specijalizovani za određene grupe proizvoda. Ovo ih čini konkurentnim u tim segmentima, a vidimo i pomake, posebno u oblasti zamrznutih pekarskih proizvoda. Verujemo da će akteri na tržištu prepoznati nove prilike i prilagoditi se promenama.
Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 54, decembar 2024.
Foto Kompanija Don Don