Poslastičarnica Plum patisserie sa radom je počela pre samo nepuna dva meseca, oktobra ove godine. Plum se nalazi u naselju Durlan, u Nišu. Na turskom, durlan znači „zastani“. Na tom lokalitetu, tačnije u podnožju brda, Turci su se tokom boja na Čegru odmarali od bitke. Odatle potiče naziv ovog dela grada, u kome se danas gradi neverovanom brzinom. Razna dešavanja na nivou opštine Pantelej naselje čine jos atraktivnijim. Zbog toga su se, prema rečima Magdalene Kecman, vlasnice Pluma i odlučili baš ovde da otvore poslastičarnicu, da Nišlije zastanu i oslade se baš kod njih: „Delimično smo se i zbog mlade populacije koja živi u ovom naselju i odlučili da i mi kao lokalci otvorimo poslastičarnicu u lokalu.“
Ideja za otvaranje ove poslastičarnice proizašla je iz saradnje brata i sestre, Veljka Spasića i Magdalene Kecman. Veljko, inače po struci veoma uspešan tekstilni dizajner, imao je svoju poizvodnju, VS patisserie u Nišu, u kojoj je ovaj vrsni samouki poslastičar proizvodio svoje reinterpretacije tradicionalnih srpskih poslastica, poznatih po tome što su oblikovane poput raznih vrsta voća. Kako se posao proširivao i zahtevao sve veću Veljkovu angažovanost, njegova sestra Magdalena, inače prosvetni radnik, uključila se da mu pomogne u ovom, sada već obećavajućem zajedničkom poduhvatu.
Magdalena Kecman ističe da je veliki broj zadovoljnih mušterija prepoznao nešto drugačije u gradu, kao i da je interesovanje veliko i u samom naselju, ali i na teritoriji celog Niša i van grada. S obzirom na to da su na početku, kako kažu, gledaju da ostvare svaki vid saradnje, koliko im to trenutna situacija u zemlji omogućava.
„Zadovoljni smo prometom, uzimajući u obzir celu ovu situaciju u ugostiteljstvu i zemlji uopšte. S obzirom na to da smo krenuli u vreme pandemije, poslujemo sa rastom prihoda i smatramo da je to odlično za firmu koja je na početku, ali se svakako nadamo još boljim rezultatima kada sve ovo prođe. Imaćemo mnogo više mogućnosti za saradnju u struci, ali i načina da privučemo još veći broj gostiju. Naša parola je „Probajte nešto drugačije“ i mi se toga dosledno držimo. Nudimo drugačiji asortiman, drugačije pristupamo poslu i imamo drugačije stavove. Pre svega – pozitivne. I to mušterije prepoznaju.“
Asortiman
„Kolače u tehnici realističnih oblika voća imaćemo samo u našoj poslastičarnici. Imamo i proizvodnju torti, koje isporučujemo redovno našim mušterijama. U pregovorima smo da počnemo da radimo i za druge, ali će to biti potpuno drugačija linija proizvoda, naravno, istog kvaliteta“, ističe gospođa Kecman.
Asortiman obuhvata kolače izrađene od Callebaut belgijske čokolade, realistično voće i torte. Zastupljeno je nekoliko vrsta torti i kolača, ali su u fokusu premijum proizvodi kolači u obliku voća, koji savršenom tehnikom glavnog poslastičara Veljka Spasića, izgledaju potpuno realistično kao pravo voće. Za sada su sve vrste voća aktuelne, a od kolača su se izdvojili pekan i rubin, oni su privukli najveće interesovanje kupaca. Kada su sirovine u pitanju, 90% je poreklom iz Belgije, a nabavljaju ih od lokalnih distributera sa kojima posluju.
Dostava
Lepo je čuti kada neko s početka ima toliko posla, da jedva može da opsluži sve zainteresovane kupce. To je slučaj u poslastičarnici Plum, pa dostavu rade u manjem obimu, jer su još većim
delom usredsređeni na preuzimanje u poslastičarnici, kako Magdalena kaže: „Jednostavno ne postižemo da izbacimo tražene količine, pa se zbog toga držimo one stare izreke „Ko pre devojci….“,
u našem slučaju „… njemu kolači.“
Razvoj i planovi
U početku je uglavnom Veljko birao asortiman, a sada već to rade zajedno, osluškujući potrebe i interesovanja i kupaca i tržišta. „Bila bih neskromna da se ne pohvalim da već dobro baratam marketingom. Često anketiram goste. Pažljivo analiziram njihove komentare, želje, potrebe i kada sve to sklopite u jedno – uspeh je nesporan. Retko nam se žale – i to je problem. Ne možete napredovati ako vas ne kritikuju. Sami sebi morate zadavati više ciljeve, kada mušterije to traze“,
zaključuje Magdalena Kecman. U planu imaju da na tržište uskoro plasiraju potpuno novu sirovinu za poslastičare pod brendom Magic Star, koja za sada ne postoji na našem tržištu. Osim toga, planiraju proširenje proizvodnje koje je već u toku, kao i pregovori za otvaranje još jednog
objekta u drugom delu grada.
Poslastičarnica deluje veoma privlačno i spolja, naročito zbog toga što su je povodom predstojećih praznika bogato i upadljivo ukrasili da privuku poglede najmlađih, ali i sve one druge romantičarske duše. U novogodišnji izlog ubaciće sve voće koje prave, kao i aktuelne
vrste kolača, ali će ga i dekorisati u novogodišnjem ruhu, jer, kako kažu: „Volimo da menjamo često taj vizuelni doživljaj kod kupca. Kvalitet je uvek isti – na najvišem nivou, to ne menjamo. Jedino gde Veljko može da se poigra, jeste dekoracija. Ostalo – zna se kako se radi.“
Piše: Irina Maksimović, Pekar&Poslastičar, br.30, decembar 2020 god.