Doživljaj, to je više od ukusa

Ukus je složeni mehanizam zasnovan na pet čula: vid, dodir, ukus, miris, sluh. Emocije koje se bude prilikom potrošačevog ulaska u pekaru su ono što inicira kupovinu. Potrošač ocenjuje hleb i pekarske proizvode percepcijom koja je formirana kompletnim iskustvom, od spoljašnjeg izgleda do čulnog doživljaja kroz dodir, miris, ukus, čak i zvuk koji inicira hrskavost, na primer. Stoga slika koju prenosi proizvod i specifičnost ukusa neraskidivo su povezani.

Zašto kiselo testo
Sve vrednosti važne za doživljaj hleba kiselo testo je u mogućnosti da prenese na finalni proizvod. Do 17. veka hlebovi su se upravo pravili od kiselog testa. Samo ta činjenica dovoljna je da dočara umirujući utisak prirodnosti za kojom traga savremeni potrošač. Trendovi u ishrani jasno upućuju na činjenicu da osim što traga za novim ukusima, potrošač želi i tradicionalne vrednosti, za koje veruje da su u skladu sa prirodom kojoj smo počeli da se vraćamo. Takođe, kiselo testo omogućava
da kreirate svoj autentični ukus hleba, svojstven samo hlebu u vašoj pekari. Davno su prošla vremena kada je svaki hleb bio isti. Borba za potrošača nametnula je ambiciju da u svojoj ponudi budemo jedinstveni i prepoznatljivi, kako bi se potrošači koji su jednom probali naše proizvode ponovo vraćali. Ovaj lični potpis u izradi hleba predstavlja odraz pekarskog znanja i kreativnosti i biće podrška za diferenciranje u odnosu na ponudu drugih pekara. Današnji potrošač traga za zanatskim proizvodima i bez obzira koliko brzo živi, voli da ima „svoju pekaru“, „svoj hleb“, ceni neindustrijski izgled, autentičnost, kao i sporu fermentaciju, u skladu sa slow food trendovima u ishrani generalno. Odavanjem utiska da je u pitanju zanatski proizvod, nepravilne teksture, manje mrvljivosti, sa posebnim osećajem svežine na nepcu, hleb na bazi kiselog testa jasno će se izdvojiti u odnosu na ostatak ponude.

Sigurnost na prvom mestu
Današnji potrošač je zahvaljujući internetu i socijalnim mrežama prvenstveno, u mogućnosti da podeli i proveri bilo koju informaciju. Dobar glas daleko se čuje, zbog toga je važno da proizvodi na bazi kiselog testa imaju uvek isti kvalitet. Sa novim, Livendo konceptom kiselih testa pekari mogu biti spokojni jer će proizvodi biti uvek istog kvaliteta, a tehnološki postupak jе jednoоbrazan i ne zavisi od sirovina. Samim tim zadovoljstvo potrošača je zagarantovano i svoje utiske rado će moći da podele sa prijateljima. Nudeći uvek isti kvalitet i ukus, pekar može biti siguran u sebe, jer će svaki potrošač, svaki put dobiti istovetni proizvod, prepoznatljiv baš za pekaru u kojoj se snabdeva, jer Livendo proizvodi koji se dodaju u zames omogućavaju proizvodnju hleba i peciva bez oscilacija u ukusu, a samim tim redovne kupce svakoga dana.

Piše: Milena Obradović, marketing menadžerka Lesaffre Srbija, Orientl&Central Europe Zone, magazin Pekar&Poslastičar, broj 31 februar/mart

Pogledaj i ostale članke iz kategorije pR