Krancla – starinske poslastice prepoznatljivog ukusa

U njihovim kolačima nema aditiva, a sastojci koje koriste su iz domaće proizvodnje. Zahvaljujući tome, poslastice iz ove radionice izlaze u izvornom starinskom izdanju i prepoznatljivog su ukusa. Predstavljamo vam Kranclu iz Čuruga, kompaniju koja se bavi proizvodnjom tradicionalnih domaćih štrudli s makom i orasima, a u ponudi su i vanilice, bakin kolač, šapice, baklave, krempite i još mnogo sitnih kolača.

Sve je, kažu, počelo 1988. godine skromnom proizvodnjom u porodičnoj kući u mirnom vojvođanskom selu, naravno, iz ljubavi prema kolačima koje su naše prabake i bake spremale i iznosile na trpezu. „Ideja je bila da uživanje u slatkim zalogajima i kvalitetnim kolačima prenesemo na mlađe generacije, kao i da podelimo sa svima ostalima koji su željni dobrih starinskih poslastica pravljenih na tradicionalan način”, počinju priču iz ove kompanije za magazin Pekar i Poslastičar. Krancla je svoj novi izgled dobila 2014. godine, a njihovi proizvodi se danas nalaze na trpezama i u vitrinama širom naše zemlje.

U proizvodnji na više od 500 m2, osim članova porodice, rade i zaposleni koji svakodnevno proizvode više od 50 različitih vrsta kolača. Kako kažu, posebno su ponosni na to što se svi kolači i poslastice prave ručno po starim recepturama, uvek su sveži i nikada se ne zamrzavaju. „Izdvojili bismo posebno naše štrudle koje proizvodimo s makom, lešnicima, orasima i višnjama. Štrudle su bogato punjene nadevom i umotane u specifično testo koje nakon pečenja postaje rumeno. Sve štrudle koje stignu do kupaca su sveže pečene noć pre slanja.

Trenutno imamo tri lokala u Novom Sadu i jedan štand u tržnom centru ‘Stadion’ u Beogradu”, kažu u ovoj kompaniji. Na pitanje otkud ovako interesantno ime Krancla, koje je već prepoznatljivo među kupcima, naši sagovornici kažu da naziv dolazi iz nemačkog jezika, što znači „venac” ili „krug”. „Takođe, krancla je naziv za starinski kolač od prhkog testa, često punjen voćem ili orasima, koji se pravio na svečanostima i predstavljao važan deo tradicije u mnogim evropskim zemljama. Ovaj kolač i njegov oblik venca povezuju nas s dugom porodičnom tradicijom pravljenja domaćih kolača”, objašnjavaju naši sagovornici. Asortiman im obuhvata štrudle s makom i orasima, ali povremeno, kako kažu, uvode i druge ukuse u zavisnosti od sezonskih namirnica i potražnje, kao što su štrudle s višnjama, čokoladom i slično.

Takođe, nude i različite sitne kolače poput vanilica, bakinih kolača, šapica, baklava i krempita. Ono što je posebno za pohvalu, ne samo za kupce nego i za lokalnu zajednicu, jeste to da u proizvodnji koriste kvalitetna brašna iz lokalnih mlinova. Proces proizvodnje podrazumeva, kako kažu, kombinaciju tradicionalnih metoda i moderne opreme, što im omogućava da održe autentičnost i visoku produktivnost. Do kupaca se danas najčešće dolazi preko društvenih mreža i interneta, pa smo pitali naše sagovornike da li su više orijentisani na maloprodaju ili onlajn prodaju. „Trenutno smo više fokusirani na maloprodaju s našim lokalima i štandom, ali radimo na jačanju onlajn prisutnosti i mogućnosti naručivanja putem interneta”, kažu u Krancli. Oni dodaju da im se mreža prodaje širi u lokalnim zajednicama i velikim tržnim centrima. Takođe planiraju širenje kroz kombinaciju direktne prodaje u lokalima i jačanja prodaje preko interneta.

A kada se pomene prodaja, tu je i konkurencija koja, kako kažu, postoji, ali ovaj proizvođač smatra da se izdvaja po tradiciji i kvalitetu. „Početi ovakav biznis nije lako, posebno kada se teži autentičnosti i ručnoj izradi, ali verujemo da naša strast i posvećenost donose uspeh”, kažu oni. Pitamo da li ovi zanati poput njihovog opstaju i kakva je inače budućnost zanatskog pekarstva. „Verujemo da zanatsko pekarstvo ima budućnost, jer sve više potrošača traži proizvode visokog kvaliteta i domaće izrade. Tradicionalna kisela testa i domaća peciva ponovo postaju popularna zbog trenda povratka prirodnoj ishrani”, objašnjavaju oni. To znači da tradicionalni proizvodi poput štrudli koje nudi Krancla nalaze svoje mesto na tržištu jer kupci, objašnjavaju oni, sve više cene proizvode koji im pružaju osećaj nostalgije i povezanosti s prošlošću.

Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 53, oktobar/novembar 2024.
Foto: Krancla

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo