Lakim koracima do unapređenja prodaje

Da biste svoje poslovanje podigli na adekvatan nivo i izdvojili svoj objekat tako da bude na dobrom glasu, morate prethodno učiniti dosta toga.Danas je dovoljna i jedna sitna greška,pa da zauvek izgubite kupca, a svi smo svesni koliko ga je teško privući i zadržati i, sa druge strane, i te kako lako izgubiti.

Na neke stvari nemamo uticaj ili jednostavno ne zavise od nas. Zato, ono što je do nas, treba držati u okvirima jasno postavljenih granica. Smernica je puno. Na vama je da ih odabrete, prilagodite i prihvatite.Da biste prodaju svojih proizvoda pospešili, morate znati da su neke od najvažnijih stvari takozvane zone zapažanja. (slika 1).
Uvek pođite od sebe i svoje svakodnevne kupovine. Ukoliko nemate jasno definisan cilj, podsvesno ćete se uglavnom latiti artikala koji se nalaze u visini očiju. To će raditi i vaši kupci. Držite svoje najbolje proizvode u vidnom polju i jasno ih istaknite. Izgled vitrine je takođe i te kako značajan faktor prilikom izbora željenog proizvoda. U trendu su ravne vitrine sa elegantim linijama i ravnim staklenim površinama. Samo osvetljenje vitrine je izuzetno važno. Celokupna površina proizvoda treba da je ravnomerno osvetljena, bez senki koje bi mogle da daju pogrešan utisak o obliku, izgledu i kvalitetu proizvoda. Osvetljenje treba da bude kristalno jasno da bi istaklo zlatnožute boje vaših pekarskih proizvoda. (slika 2)
Nemojte dozvoliti da osvetljenje obasjava poluprazne vitirne ili nasumično razbacano pecivo. Igrajte se bojama i oblicima, ali vodite računa i o kontrastu. Nemojte bežati od toga da od 17 časova promenite koncept svojoj vitrini, tako što ćete umesto svežeg dnevnog peciva naređati suva dugotrajna koktel peciva, kao što su štapići, mini perece, vanilice i sl. (slika 3 i slika 4)

Police u pozadini su takođe bitne. Veći proizvodi zahtevaju višu poziciju. Istaknite svoje premium proizvode u zasebnom delu police ili vitrine.(slika 5)
Utisak koji odaje vaš prodavac,mušterije će zapaziti pri samom ulasku u objekat. Higijena prostorija u celom objektu, kao i zaposlenih koji moraju biti uredno odeveni smatra se obavezom, te nepoštovanje propisanih standarda može doneti samo negativne poene kod kupaca. Informišite i obučite svoje radnike o proizvodima koje prodaju, kako bi tu istu informaciju mogli da prenesu kupcima. Nije isto reći za postan proizvod da je „možda postan“ ili na pitanje „šta sve ide u kiš?“, dati odgovore kao što je „ne znam tačno“ i sl. Posavetujte zaposlene kako da budu proaktivni, ali ne i napadni. Insistirajte na tome i ubrzo će se iznos na vašem fiskalnom računu uvećati. (slika 6)
Svi ponekad imamo dobar ili manje dobar dan i možda nismo u najboljem raspoloženju, ali ljubaznost i pristojnost u prodaji ne sme izostati.Osmeh ne košta ništa, ali daje mnogo. On obogaćuje one koji osmeh primaju, a ne siromaši one koji osmeh daju!

magazin Pekar&Poslastičar broj 15, april/maj 2018.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije reč stručnjaka