Tradicionalna receptura za ukus domaćih torti

Porodična kompanija Zebra sweets iz Kragujevca

Ukus domaćeg, visokokvalitetni sastojci, ručno rađeni s ljubavlju i strašću i dugogodišnji verni kupci najtačnije opisuju porodičnu kompaniju Zebra sweets iz Kragujevca, specijalizovanu za izradu torti, kolača i sladoleda.

Zebra je svoju delatnost otpočela davne 1991. godine kao prva privatna firma u Srbiji za proizvodnju i distribuciju sladoleda na veliko. Sve do 2000. godine proizvodnja sladoleda je bila jedina delatnost, po italijanskoj tehnologiji, sa bogatom paletom od 33 ukusa sladoleda koji su mogli da se degustiraju u preko 150 ugostiteljskih objekata širom Srbije i Crne Gore, među kojima je bio i hotel Hyatt. Nakon prvih 10 godina proizvodnje i usavršavanja tehnike izrade sladoleda asortiman su obogatili proizvodnjom ledenih torti i kolača, polako se okrećući ka novim tržištima snabdevanjem super, mega i hipermarketa, sarađujući sa vodećim trgovinskim lancima. Prvi maloprodajni objekat u Kragujevcu otvorili su 2010. godine, a danas su prisutni u svim delovima grada kroz direktne maloprodaje i franšize. Osnivač ove uspešne porodične firme je Zoran Milovanović – Šojka. U posao se kasnije uključuju i sinovi, Milan i Steva koji su se školovali u Americi i na Kipru. Milan koji je danas vlasnik ove firme završio je menadžment u ugostiteljstvu i hotelijerstvu na Interkoledžu u Nikoziji. U poslu mu pomaže i supruga Dragana koja se veoma predano, sa velikom strašću i kreativnošču bavi ukrašavanjem torti.

Tradicionalni pristup
Tehnologija u poslastičarstvu veoma brzo napreduje što, naravno, donosi puno benefita ali ne sme se zaboraviti tradicionalni pristup u određenim procesima jer upravo to im daje prepoznatljiv ukus –objašnjava Milovanović i dodaje da iako su trendovi da poslastičarstvo sve više ide u „instant” smeru gde većina sastojaka stiže polugotova, u Zebri kažu da su uspeli da zadrže tradicionalnu recepturu kako bi očuvali ukus domaćih torti. Neke procese, kao što su dekoracija ili izrada specifičnih sastojaka je, kako tvrde, nemoguće uraditi drugačije sem ručno, to jest, moguće je do određenog momenta, jer dečiju ili svadbenu tortu ne može dekorisati mašina.

Asortiman
U ponudi su dečije i svadbene torte, komadni kolači, slavski sitni kolači, slavsko žito, a u pripremi je i par novih proizvoda kao što su suvi kolači i razne vrste tartova. Kako kažu, s nestrpljenjem iščekuju reakcije kupaca kada se novi proizvodi budu našli na rafovima. Dve najprodavanije torte u 2022. su bile kinder i šumsko voće. Popularni su i ukusi plazma-malina, čoko-plazma, ali i ostali kao što su moskva, nugat, šerimania, belgijska pralina, zebrica, aurelio i esterhazi.

Dečije torte poseban izazov
Dečije torte predstavljaju poseban izazov za Zebrin kreativni tim, budući da je mališanima bitno da torta bude što vernija njihovim zamislima. I tu počinje magija. Posvećenost poslu, talenat, stalno unapređenje svojih sposobnosti i obraćanje pažnje na detalje su neki od elemenata koje poseduje naš kolektiv koji se trudi da uvek bude na visini zadatka kada su u pitanju sve vrste dekoracija, a posebno se obraća pažnja na dečije torte jer znamo koliko je to mališanima važno. Jeste spoljašnji izgled torte nešto što vas prvo privuče ali ne bih izostavio da napomenem da je za kompletan ugođaj bitan ceo lanac. Od osobe koja porudžbinu formira prema zahtevu kupca, preko kolega koji torti daju ukus i oblik, pa sve do pažljive isporuke – kaže Milan Milovanović, vlasnik Zebre. S obzirom na to da se najveći deo proizvoda prodaje upravo kroz njihove maloprodajne objekte, u Zebri ističu da su posebno ponosni na veliku i dugogodišnju bazu vernih kupaca kojima je Zebra neizostavni deo mnogobrojnih veselja, godišnjica i proslava. Istrajnost, kvalitet i vernost kupaca najveći su kapital ove porodične kompanije.

Piše: Jasna Dimitrijević, magazin Pekar&Posalastičar broj 43, februar/mart 2023.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije predstavljamo