U današnjem ubrzanom svetu, konzumacija sadržaja na društvenim mrežama postala je slična brzom odabiru i konzumiranju proizvoda, gde je ušteda vremena ključna. Kako većina potrošača informacije o proizvodima pronalazi putem pretraživača i društvenih mreža, važno je pružiti im lako dostupne, precizne i jasne informacije. Zbog toga je marketing sektor Skroz dobre pekare usmeren na vizuelno i sadržajno prilagođavanje noviteta, akcija i dešavanja u kompaniji, kako bi postojeći i potencijalni kupci dobili sve relevantne informacije putem različitih digitalnih platformi. Trenutno smo aktivni na Instagramu, Facebooku, X mreži (bivšem Twitteru), YouTube-u, LinkedIn-u, kao i na platformi Google My Business, koja ima ključnu ulogu u promociji lokalnih biznisa poput pekara, restorana i drugih ugostiteljskih objekata.
Skroz dobre reakcije na obrok akcije
Kao kompanija koja posvećeno prati analitiku i podatke u svim sektorima, kroz testiranje različitih ponuda došli smo do zaključka da potrošači najpozitivnije reaguju na obrok ponude koje kombinuju jedan slatki, jedan slani proizvod i napitak. Naše popularne obrok ponude – „Sarajevska pita obrok“ (sarajevska pita, buhtla i jogurt) i „Maxi viršla obrok“ (maxi viršla, rol krem i limunada) – omiljeni su izbor među širokom publikom, uključujući školarce, studente, zaposlene i penzionere. Pored standardnih print i lightbox postera, koji služe za informisanje kupaca na licu mesta, izuzetno je važno promovisati ove ponude i kroz digitalne kanale.
Za ovakve kampanje najčešće koristimo Brand Awareness strategiju na društvenim mrežama, s ciljem da što širem krugu potencijalnih potrošača predstavimo naše aktuelne akcije. Da se radi o proizvodima koji se kupuju onlajn, pristup kampanji bi bio drugačiji, s fokusom na klikove i posete veb-stranici. S obzirom na to da je naša branša zasnovana na instant odabiru proizvoda u objektu, kroz Brand Awareness kampanje trudimo se da potrošačima u podsvest usadimo naše obrok ponude i druge aktuelnosti. Ključnu ulogu imaju i naši prodavci, koji kroz sugestivnu prodaju, kao poslednji korak promocije, pored postera i digitalnih kanala, pomažu kupcima da donesu konačnu odluku.
Proteinski i rustik hleb – uspešna promocija novih proizvoda
Društvene mreže danas pružaju daleko više mogućnosti u poređenju sa tradicionalnim marketinškim kanalima poput TV-a, radija i bilborda, i to po znatno povoljnijim cenama. Njihova najveća prednost leži u preciznom targetiranju publike, ne samo prema lokaciji i demografskim karakteristikama, već i prema potrošačkim navikama. U našem slučaju, sa 96 objekata u 27 različitih gradova, ovo je od presudnog značaja jer nam omogućava da oglašavanje usmerimo isključivo na gradove u kojima poslujemo, čime se marketinški budžet troši racionalno i efikasno. Još jedna ključna prednost oglašavanja na društvenim mrežama je mogućnost detaljne analitike, koja nam daje uvid u veličinu potencijalne publike, broj pregleda reklame i rezultate postignute za postavljeni budžet. Prilikom promocije proteinskog hleba, znali smo da je važno ciljati specifičnu publiku kojoj je potreban veći unos proteina – osobe koje treniraju i vode aktivan život. Kreirali smo landing stranicu s detaljnim opisom proizvoda, njegovim prednostima i atraktivnim fotografijama, a zatim smo pokrenuli dve kampanje.
Prva je bila Brand Awareness kampanja kako bi što više potrošača saznalo za novi proizvod, dok je druga, Traffic kampanja, bila usmerena ka usko targetiranoj publici koja praktikuje zdrav način života. Ova publika je preusmerena na landing stranicu, gde su mogli da se detaljnije informišu o proteinskom hlebu. Rustik hleb, s druge strane, bio je namenjen ljubiteljima tradicionalnih, prirodnih ukusa, gde smo želeli da probudimo emociju i sećanje na topao i mekan rustični hleb koji su naše bake pripremale. U promociji ovog proizvoda koristili smo sličan pristup, ali smo ciljali publiku koja uživa u rustičnoj, domaćoj hrani. Ova kampanja bila je usmerena ka potrošačima koji vrednuju autentičnost i kvalitet, kao i prema onima koji traže proizvode inspirisane starinskim receptima. Korišćenjem Google i Meta analitike, imali smo precizan uvid u broj potencijalnih potrošača koji su posetili stranice za oba proizvoda.
Implementacijom Google Tag koda, mogli smo da pratimo koliko je korisnika pregledalo više od 50% sadržaja stranica i koliko ih je stiglo do kraja. Na ovaj način procenili smo koliko su tekstovi i prezentacije kvalitetni, kao i koliko uspevaju da zadrže pažnju posetilaca i potencijalnih kupaca.
Humanitarna akcija i najbolja interakcija
U septembru smo sproveli još jednu, 47. po redu, humanitarnu akciju s limunadom, koja je već postala tradicionalna, i već se polako pripremamo za sledeću, 48. akciju, koja se održava svakog 15. u mesecu. Na ovaj dan, svi naši sektori, posebno maloprodaja, fokusiraju se na pomoć deci koja se bore s teškim bolestima. Tokom prethodnih 47 akcija, zahvaljujući nesebičnoj podršci ljudi velikog srca, donirali smo ukupno 49.776.880 dinara. Pripreme za svaku humanitarnu akciju počinju objavom na društvenim mrežama, uz podršku plaćenih kampanja, ali ključ uspeha leži u našim vernim pratiocima. Njihova spremnost da podele objave sa prijateljima i dalje šire svest o akciji značajno doprinosi uspehu svake akcije. Pored onlajn aktivnosti, postavljamo i postere u našim objektima, a veliki deo posla obavljaju naše motivisane kolege iz maloprodaje, koje svakog kupca informišu o humanitarnoj akciji i podstiču ih da se pridruže.
Zanimljiva animacija koju smo osmislili doprinosi aktivnom učestvovanju naših pratilaca. Kroz preseke stanja na svakih sat vremena informišemo pratioce o broju prodatih limunada i sakupljenom iznosu, sve do ponoći, kada se akcija završava. Animacija na Instagram i Facebook Story-u prikazuje providnu čašu koja se postepeno puni limunadom, pokazujući koliko je ostalo do dostizanja našeg primarnog cilja od milion dinara. Ova dinamična animacija motiviše naše kupce da se uključe i pomognu da se čaša napuni do vrha. Naši potrošači aktivno učestvuju u akciji, deleći svoje fotografije, tagujući nas i pozivajući svoje pratioce da se priključe. Mi te objave rado delimo na našim profilima, šireći duh zajedništva i humanosti. Kako se bliži 50. jubilarna akcija, sa ponosom ističemo da su sve dosadašnje akcije bile izuzetno uspešne, dokazavši da u ovoj zemlji žive humani i skroz dobri ljudi, spremni da pomognu onima kojima je pomoć najpotrebnija.
Piše: Dušan Pranj Marketing menadžer Skroz dobra pekara, magazin Pekar&Poslastičar broj 53, oktobar/novembar 2024.