Brendovi planiraju lansiranje novih proizvoda – pomoću veštačke inteligencije!

Sada je pravo vreme za prehrambene brendove da unaprede svoju igru inovacija, prema nedavnom istraživanju globalne platforme za sastojke TraceGains. U istraživanju su učestvovali menadžeri 261 malog i velikog brenda hrane širom sveta i u svojim odgovorima otkrili su da, uprkos izazovima zastarelih ručnih procesa, više od tri četvrtine (76%) planira ulaganje u razvoj novih proizvoda u 2024. godini – što je povećanje od 12% u odnosu na prošlogodišnju cifru. Rezultati dalje kažu da je dve trećine (60%) brendova izjavilo da misle da formulacije „bolje za vas” imaju najveći potencijal da pokrenu promene u industriji u 2024. godini, dok je 36% ispitanih otkrilo da testira veštačku inteligenciju (AI) u svojim naporima u razvoju novih proizvoda.

Pokazalo se i da brendovi vode računa kada su u pitanju ESG inicijative (ekološki, socijalni i korporativni menadžment), pri čemu 44% ispitanika navodi da prioritetno obraćaju pažnju na transparentnost u lancu snabdevanja, 42% koristi održive sastojke, dok 48% veruje da će održivo pakovanje biti veliki pokretač inovacija u narednim mesecima. Izveštaj ukazuje na napredak nakon nekoliko izazovnih godina. Tri glavna razloga zbog kojih brendovi planiraju da pojačaju napore u inovacijama uključuju – pobeđivanje konkurencije(51% ispitanika), suočavanje sa porastom troškova (46%) i zadovoljenje zahteva potrošača (42%). Međutim, 56% brendova prijavilo je nedostatak internih alata za upravljanje formulacijama proizvoda i receptima, što jasno ukazuje na potrebu za rešenjima koja će pomoći da se procesi automatizuju i optimizuju.

Kompanije su istakle nekoliko makroekonomskih faktora koji bi mogli da utiču na njihova planirana ulaganja – porast proizvodnih i radnih troškova (58% ispitanika), fluktuirajuća tražnja i cene komoditeta (53%), dostupnost sastojaka i materijala (46%), izazovi u pronalaženju talenata (36%) i nedostatak jasnoće u regulativi (28%). Kada je reč o upravljanju formulama proizvoda i receptima, preko trećine (37%) brendova i dalje se oslanja na ručne procese, četvrtina je izrazila poteškoće sa zapošljavanjem osoblja, a 23% priznaje da radi na zastarelim tehnološkim platformama.

magazin Pekar&Poslastičar broj 50, april/maj 2024.

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti

Iskustva kupaca

Boško Prpa, Brake4cake Bački Jarak„Pre nabavke temperirke, kolače smo pravili i ukrašavali ručno. Svaki kolač umakali smo u...

Pročitaj