Fastfudovi, pekare i supermarketi utiču na prodaju u kafeterijama u Velikoj Britaniji

Prodaja u kafićima i kafeterijama je sve manja zbog nespecijalističkih trgovinskih objekata.

Godišnja prodaja u kafeterijama je opala od 9 procenata u 2015. godini do svega 3 odsto 2019. godine.

Istraživanje koje je prošlog leta obavljeno nad dve hiljade ispitanika u Velikoj Britaniji otkrilo je da 26 odsto potrošača kupuje tople napitke u fastfud restoranima (kao što je McDonald’s), 22 odsto u pekarama, supermarketima i kafeima unutar prodavnica, 19 procenata ispitanih nikada nije kupilo topli napitak van kuće, a 16 odsto ispitanika kupuje u tradicionalnim kafeterijama.

Kafeterije su doživele snažan rast u poslednjih pet godina, što utiče na sposobnost brendova da zadovolje potražnju kupaca zbog pogodnosti napitaka za poneti i pojavljivanja specijalnih kafa – navodi se u saopštenju kompanije Mintel koja je vodila pomenuto istraživanje.

Ipak, tržište se suočava sa jakom konkurencijom takozvanih nespecijalizovanih trgovina, kao što su pekare, supermarketi i fast-fud restorani koji se fokusiraju na praktičnost i cenu toplih napitaka. Uz više trgovina koje uz hranu prodaju i povoljnu kafu, kafeterije sa slabom ponudom hrane lako zaostaju.

Istraživanje je otkrilo i da, iako je kafa i dalje najpopularniji topli napitak kupljen van kuće, čajevi doživljavaju preporod. Trenutno čak 43 odsto potrošača pije čajeve za poneti, što je porast u odnosu na prošlogodišnjih 39 odsto.

Kompanija Mintel saopštila je i da 50 odsto milenijalaca (uzrast 20-39 godina) konzumira čajeve za poneti, dok je taj procenat manji u starijim generacijama – 40 odsto bejbi-bumera (uzrast 55-73) uživa u ovoj vrsti napitka van kuće.

Smatra se da je popularnost čajeva među mlađima verovatno odraz rastuće popularnosti alternativa nad tradicionalnim čajevima. Crni, zeleni, voćni/biljni/začinski čajevi veoma su popularni među ispitanicima uzrasta od 16 do 34 godine.

Izvor: Mintel

Pogledaj i ostale članke iz kategorije vesti