Od klasike do najnovijih trendova – „Mama Goca” je poslastičarski kutak na granici Novog Beograda i Zemuna koji garantuje kvalitetan slatki zalogaj svim generacijama, uz širok raspon ukusa.
Pastry šef i suvlasnik Miloš Miladinović, nakon desetogodišnje profesionalne prakse prihvata poziv dotadašnjeg vlasnika Bojana Popovića, po čijoj majci ovaj brend nosi ime, i od 2024. zajedno kreću u novu fazu. Pričaju nam o prvim koracima, razvoju i preseljenju na trenutnu lokaciju. „Prve kolače iz mamine radionice počeli smo da prodajemo davne 1993, dok 2006. beležimo kao godinu kada smo proširili proizvodnju i okrenuli se prodaji trećim licima – ugostiteljskim objektima kao što su Bahus, Biblioteka, Kalemegdanska terasa… 2012. godine otvaramo prvu poslastičarnicu, na Dorćolu, koja je bila bazirana na klasičnom pastry programu, da bismo se jula ove godine preselili na sadašnju adresu i zahvaljujući Milošu, znatno proširili asortiman”, kaže nam Bojan.
Asortiman
U novoj Mama Goca vitrini mesto su našli trendi komadni kolači ali i klasične torte iz starog asortimana ovog brenda. „Nismo želeli da razočaramo stare mušterije koje nas, iako smo preselili u drugi deo grada, i dalje posećuju”, kaže Miloš i dodaje da je taj spoj savremenog i tradicionalnog dobitna kombinacija. „Mlađi vole da probaju novo, najmlađe privlače sjajne glazure i jarke boje, dok se oni stariji drže ukusa koje su ceo život voleli, a mi smo tu da svima napravimo ono što žele.” Veliki izbor komadnih kolača koji se mogu konzumirati u poslastičarnici može se naručiti i u formi torte: od Reforme i Moskva šnita, čokoladnog tarta ili Esterhazi torte, do kinderbuena, donatela, twista ili bele dame, amarene, Jafa torte, row cake-a ili čizkejka… Izbor je zavidan, i za oko i za nepca. Tu su i sitni kolači pogodni za slavlja ili druge važne događaje, a iz ponude se izdvajaju male torte od kilograma, koje se u svakom trenutku mogu naći u lokalu ali i poručiti, što je posebno zgodno kada zatreba neplaniran poklon. Za doručak se najčešće biraju kroasani.
Razvoj i planovi za budućnost
Mama Goca radionica trenutno u punom kapacitetu radi za potrebe nove poslastičarnice, jer je asortiman proširen a ima i više porudžbina, dok je saradnja sa trećim licima uvek dobrodošla. „Ambicije su velike, a želja nam je da se ne zaustavimo samo na ovom lokalu u kom trenutno sedimo”, u glas najavljuju naši sagovornici. „Kvalitetni, ručno rađeni kolači i torte imaju svoje mušterije, jer naši sugrađani su već navikli na standard koji se poslednjih desetak godina u srpskom poslastičarstvu podiže na ozbiljan nivo. Belgijska čokolada, kvalitetan puter ili pavlaka, voće i orašasti plodovi proverenih proizvođača – sve je to garant standardnog ukusa i izgleda naših proizvoda i nešto što kupci od nas očekuju”, kaže Bojan. Podvlače da je novi lokal „bez dima”, kao i „pet friendly”. „Iako u lokalu služimo kafu, cigareta je isključena.
Mislimo da je vreme da se takav standard ustali, posebno u poslastičarnicama”, jasni su u Mama Goci. Uz kafu zato dobro ide limunada sa raznim ukusima, ceđeni sokovi, ledeni čajevi… Dotakli smo u razgovoru i jedan od glavnih problema vlasnika objekata koji se bave ugostiteljskim delatnostima, a to je radna snaga. „Neophodno je osloniti se na sopstvene snage, jer je ovaj deficit a moram reći i neozbiljnost sa kojom se danas pristupa poslu, izgleda nerešiv. Nama koji radimo ili vodimo posao ostaje samo da se naoružamo strpljenjem i gradimo uporno sopstvenu priču, a svi znamo da je velika sreća sastaviti i sačuvati dobar tim”, zaključuju oba naša sagovornika. Želimo im da nastave da razvijaju ovaj kvalitetan brend – do novih lokala i novih mušterija.
Saradnja sa komšijskim sladolednim brendom
Na pitanje da li planiraju uvođenje sladoleda u ponudu, odgovaraju da im je odlična komšijska saradnja sa Luffom, koji ima lokal pored njihovog, rešila tu dilemu. „Luff je poznati brend vrhunskog sladoleda, mi na deset metara od njih prodajemo vrhunske kolače i tako smo – zajedno – zaokružili slatku ponudu. Ako i uđemo u sopstvenu proizvodnju sladoleda, biće to u saradnji sa njima. Drago nam je što smo našli zajednički jezik sa dragim komšijama”, zaključuje Bojan a mi dodajemo da je to pravi primer dobre saradnje dva kompatibilna brenda.
Piše: Jasna Žarković, magazin Pekar&Poslastičar broj 53, oktobar/novembar 2024.
Foto: Mama Goca