Četiri načina da vaša pekara postane još popularnija
Bilo da ste upravo otvorili pekaru ili želite da pojačate postojeće poslovanje, tri su glavne aktivnosti na koje treba da računate: privlačenje novih kupaca, zadržavanje postojećih i pružanje besprekorne usluge. Nije tajna da je pekarska industrija izuzetno konkurentna, i ako želite da opstanete, potrebno je pronaći različite strategije za privlačenje kupaca. U nastavku vam predlažemo neke od njih.
AROMA PRODAJE
Dobro je neprestano izazivati i privlačiti kupce, a da biste to uradili treba da počnete da koristite moć mirisa. Čulo mirisa se direktno povezuje sa memorijskim i emocionalnim centrima mozga, pa vas zato miris toplih kolača podseća na detinjstvo. Marketing mirisa koristi i prirodne i veštačke mirise da privuče kupce, poboljša njihovo iskustvo i stvori ambijent. Pravo je vreme da premestite pećnicu bliže prednjem delu pekare, kako bi miris pogodio mušterije čim kroče u lokal. Razmislite i o strategiji pečenja nekih proizvoda u određeno doba dana, kako biste privukli gladne kupce. Takođe, zagrevanje listova smeđeg šećera pomešanih sa cimetom zadržaće slatku aromu u vazduhu.
PRISTUPAČNOST
Kvalitetna hrana jeste od vitalnog značaja za privlačenje i zadržavanje kupaca, ali treba imati na umu da je iskustvo sa vama, vašom pekarom i članovima vašeg tima takođe veoma važno. Učinite, stoga, da se vaše mušterije osećaju dobrodošlo, to je važna komponenta pozitivnog korisničkog iskustva. Lično upoznavanje vaših redovnih gostiju značajno će vam koristiti. Oslovljavanje kupaca po imenu ili odvajanje vremena za ćaskanje s njima pomoći će vam da uspostavite bliskije odnose i da ih animirate da se vrate. Uspostavite kontakt očima, nasmejte se, tretirajte svoje mušterije kao prinčeve i princeze. Nuđenje personalizovane usluge je ključ odlične usluge. Pitajte ih za datume rođenja ili godišnjice i iznenadite ih njihovim omiljenim proizvodima. Obavezno zahvalite kupcu na kraju posete vašoj radnji… Ovakve sitnice će povećati šansu da se o vašoj pekari šire pozitivni komentari.
DIZAJN, PREZENTACIJA I AMBIJENT
Počnimo od velikog natpisa na otvorenom. Želite da budete viđeni pa je bitno da izaberete uzbudljiv brendirani dizajn, koji će vas razlikovati od drugih. Sve vaše oznake treba da budu standardizovane i da dopunjuju imidž i brend vaše pekare. Ne prekrivajte izloge ogromnim posterima jer posetioci treba da vide unutra. Kada kupci uđu u pekaru, treba da primete boje, osvetljenje, prezentaciju hrane, raspored nameštaja, uniforme, čistoću… Razmislite o ažuriranju menija za predstojeću jesenju sezonu. Proverite da li su stolovi i stolice udobni. Da li je vaša pekara otvorena ili je pretrpana i skučena? Kakve su vam police – da li su uredne i pune proizvoda? Da li pozivaju kupce da kupuju?Pronađite nešto jedinstveno i posebno o svojoj pekari i to naglasite u marketingu, kako bi kupci prepoznali i zapamtili vaš brend.
PUTOKAZI ZA PRONALAŽENJE I PREPOZNAVANJE
Od ključne je važnosti da pomognete kupcima da pronađu vašu pekaru. Koristite kombinaciju oflajn i onlajn marketinških taktika kako biste doprli do svojih klijenata. Ne potcenjujte moć interneta i društvenih medija. Postavite zanimljive i šarene fotografije sa gomilom heštegova, uz ime i lokaciju vaše pekare. Podstičite svoje klijente da objave postove o vašoj pekari. Napravite profile na Guglu, TripAdvisor-u, Fejsbuku… Popunite ih fotografijama pekare, opisima menija i drugim relevantnim informacijama. Investirajte u optimizaciju pretraživača (SEO) kako biste bili visoko u rezultatima pretrage za relevantne upite. Koristite odgovarajuće ključne reči, kreirajte jedinstven sadržaj koji će ponuditi vrednost vašim klijentima, optimizujte svoju veb lokaciju za mobilne uređaje, unapredite onlajn naručivanje…
Piše: Anđelija Lazić, magazin Pekar&Poslastičar broj 43, februar/mart 2023.