U objektu DIS-a koji se nalazi u Ritejl parku u Borči, 24. avgusta ove godine otvorena je prva Skroz dobra pekara
u ovom trgovinskom lancu. Samo dve nedelje kasnije, otvorena je i druga u Ritejl parku u Rakovici.
Prema rečima komercijalng direktora DIS-a Miloša Milića, ideja je nastala početkom ovog leta, a s obzirom na to da direktori obe kompanije imaju dugogodišnje iskustvo u marketing i prodaji, sve je išlo jednostavno. „Mi smo već dugo razmišljali o tome da otvorimo pekare u svojim marketima.
Znajući da postoji kompanija koja je u svom poslu odlična, nije bilo potrebe da to radimo sami, već smo želeli da napravimo spoj koji će svima odgovarati”, ističe gospodin Milić. „Odluka o otvaranju pekare u okviru DIS marketa je nastala iz potrebe i želje da unapredimo svoja poslovanja.
Ovim projektom DIS je proširio svoju ponudu na sveže pečena peciva i hleb, a Skroz dobra pekara je dobila kupce koji svoju nabavku obavljaju isključivo u velikim trgovinskim lancima. Svedoci smo činjenice da se navike kupaca menjaju i zadatak preduzetnika je da te promene primete i blagovremeno odgovore na njih”, naglašava Žarko Stanojlović i dodaje da je njihov cilj bio da ove pekare što više podsećaju na njihov lanac, tako da su pored prepoznatljivog logotipa, enterijer uredili po svojim standardima. Pekara se nalazi pored polica sa hlebovima, tako da kupci od sada mogu da kupe sveže pečen hleb i neke od najprodavanijih proizvoda Skroz dobre pekare.
Obostrani cilj bio je da kupcima tokom celog radnog vremena supermarket ponudi svež i vruć hleb i pecivo, a to se moglo izvesti samo ukoliko se ceo proces obavlja na licu mesta, u objektu.
Organizacija
Što se tiče organizacije rada same pekare, ona se obavlja na isti način kao u ostalim malopodajnim objektima Skroz dobre pekare.
Proizvodi stižu u DIS-ov market smrznuti, a process odmrzavanja, fermentacije i pečenja se obavlja neposredno pored vitrine gde se izlažu, tako da kupci mogu videti ceo ovaj proces pripreme i osetiti miris proizvoda. A o tome kako su reagovali kupci, Miloš Milić kaže: „Reakcije su fantastične, miris vrućeg hleba i peciva je jako nedostajao našim marketima, a pritom proizveden od renomirane kompanije kao što je Skroz dobra pekara je pravi pogodak”.
U pekari su zaposleni radnici Skrozdobre pekare i čitav proces se nalazi pod nadzorom i upravljanjem ove pekare, osim naplate proizvoda na kasi. Naplata se obavlja očitavanjem bar koda koji prodavačica u pekari zalepi na kesu u kojoj je zapakovan proizvod. Kako gospodin Stanojlović objašnjava: „Organizacijski, pekara u okviru DIS-a posmatramo kao deo našeg maloprodajnog lanca, tako da nadzor, kontrolu i podršku u radu dobijaju na isti način kao sve druge naše radnje. Svoje dugogodišnje iskustvo smo uneli u DIS-ove markete.“
Asortiman
U okviru ponude u DIS-u, izdvojili su svoje najprodavanije proizvode, tako da kupci, između ostalog, imaju priliku da kupe Skroz dobre pite, peciva, kroasane i popularne torte u čaši. Kada je hleb u pitanju, kompletan proces pečenja odvija se na licu mesta, u maloprodaji. Ovo je specijalno urađeno za pekare u DIS-ovom trgovinskom lancu, ali je Skroz dobra pekara, od septembra ovaj postupak uvela i u maloprodajne objekte svog lanca pekara koji se nalaze van Beograda (one koji ne mogu dobijati hleb više puta tokom dana). „Skroz dobra pekara stalno pravi probe novih proizvoda i samo one za koje smo sigurni da će naši kupci prihvatiti uvodimo u asortiman. Uskoro ubacujemo mediteranski hleb, hleb od speltinog brašna, kao i novu recepturu heljdinog hleba“, kaže Žarko Stanojlović. U supermarketima se već organizuju unakrsne promocije proizvoda, pa su tako za početak krenuli sa zajedničkim nedeljnim akcijama za doručak, uparivanjem proizvoda poput pite i jogurta.
Ulaganja
Investicija za uređenje i opremanje ovih objekata bila je partnerski podeljena tako što je DIS imao obavezu da uradi sve građevinske i instalacijske radove, a Skroz dobra pekara da obezbedi opremu. Na taj način, kako ističu, obezbedili su da ovaj projekat funkcioniše kao zajednički, kako u podeli interesa, tako i u ulaganjima i time stvorili partnerski odnos i za buduće projekte. Sa jednim od takvih projekata su već pred kraj završne faze, a to je proizvodnja PL-a za DIS, pa bi već tokom narednih nedelja proizvodi trebalo da se nađu u zamrzivačima DIS-ovih marketa.
Planovi
Kada su planovi DIS-a u pitanju, gospodin Milić zaključuje: „Idemo korak po korak, a pošto imamo slične ciljeve, očekujemo da će se naša saradnja proširiti na većinu naših marketa.” A o tome kako se ovaj poslovni poduhvat odrazio na poslovanje našeg najvećeg maloprodajnog pekarskog lanca i šta oni imaju u planu, gospodin Stanojlović zaključuje: „Naši proizvodni kapaciteti, i to bez novih ulaganja, dovoljni su za rast Skroz dobre pekara za više od 30%. Prethodnih godina smo izgradili dodatni proizvodni prostor i time dobili novih 5000m2. Nov prostor će biti aktiviran postepeno kako bude rasla proizvodnja, kao uvođenje novih tehnologija. Već imamo neke ideje koje ćemo sprovoditi tokom 2021. godine.“
Izvor: magazin Pekar & Poslastičar