Kako se trgovci u svojim pekarama bore za lojalnost kupaca
Trgovci se na različite načine bore da zadrže kupce – svake nedelje nude popuste, „happy hour“, posebne popuste za korisnike aplikacija, jeftiniji hleb pečen juče, sniženja posle 18 časova…
Bez obzira na ekonomske prilike jedna stvar se u Srbiji ne menja – potrošači vole hleb i peciva. Na to su računali i veliki trgovinski lanci kada su odlučili da svojim kupcima ponude ove proizvode sveže ispečene u pekarama koje su otvorili u većini prodavnica. Miris vrućeg hleba i peciva pokazao se kao odličan recept, pre svega jer se kupcima omogućava da svoju dnevnu nabavku završe na jednom mestu. A sa druge strane u trgovinama se nude najrazličitije vrste ovih proizvoda koje prate potrebe kupaca. Kako bi zadržali svoje kupce i pokazali im lojalnost trgovci iz nedelje u nedelju nude različite akcije.
Akcije trgovinskih lanaca
Kompanija Lidl tako je uvela praksu da svake nedelje uz ostale proizvode na sniženju bude jedan hleb i jedan pekarski proizvod. Oni su pokrenuli i projekat „Hleb pečen juče“, pa je već skoro godinu dana potrošačima omogućeno da kupe određene vrste hleba pečenog dan ranije sa 30 odsto popusta. Ovo je inače važno kako bi se smanjilo bacanje hrane sa čime se suočava cela Evropa, pa i naša zemlja. I ostali trgovinski lanci vrlo inovativno prate trendove, pa kada je reč o akcijama i pogodnostima, i Delez Srbija je za kupce Maxi pekare uveo svakodnevni „happy hour“ koji u svim njihovim prodavnicama donosi popust pri kupovini za sva peciva pečena u radnji. Tako Maxi i Shop and Go kupce svakog dana posle 18 sati očekuje 30 odsto sniženje na ove artikle, dok je za kupce u Tempo radnjama popust 50 odsto. „U ovom trenutku obezbedili smo posebne pogodnosti i za korisnike Moj Maxi aplikacije lojanosti koja im donosi besplatan durum hleb na svaku petu kupovinu hleba koji je deo akcijske ponude. Ovakav mehanizam koji je dostupan samo korisnicima aplikacija organizuje se u kontinuitetu za različite proizvode sa Maxi pekare. Proizvodi koje kupci najviše traže, kao što su pite, somuni, baltički ili rustični hleb svake druge nedelje su deo akcijskih sniženja. Period koji je pred nama doneće brojna tradicionalna slavlja za naše sugrađane, ali i sniženja do 50 odsto na proizvodima Maxi pekare”, kažu za magazin Pekar & Poslastičar u našem najvećem trgovinskom lancu Delez Srbija. Mercator S je, kako kažu, osim raznovrsnog asortimana i svežine proizvoda, takođe odlučio da svojim kupcima obezbede nabavku pekarskih proizvoda po nižim cenama.
„Na ovaj način potrošačima omogućavamo dodatnu vrednost kupovine, jer sniženjima pokrivamo različite grupe proizvoda. Prema njihovim pozitivnim reakcijama shvatamo da je to pravi potez i način da im uvek pružimo više, kažu u ovoj kompaniji. Vodeći trgovinski lanci su i za ovaj broj magazina Pekar &Poslastičar otvorili vrata svojih pekara i ispričali originalne priče i iskustva. Inače prema poslednjem GFK istraživanju za 2023. godinu potrošači, pored pijace i asortimana svežeg mesa, ocenili su Lidlovu pekaru najboljom i u kategorijama čistoće, fer cena, akcija, prezentacije proizvoda i najboljeg odnosa cene i kvaliteta. Kako kažu iz ove kompanije, u skladu sa tim, pekara će se naći i u svim prodavnicama koje se ubuduće budu otvorile u našoj zemlji.„Kako bi celokupna ponuda bila sveža, zaposleni iz Lidla na osnovu rezultata analize potražnje prave šemu pečenja i prema njoj planiraju dopunu asortimana. Zahvaljujući tome, u ovim pekarama se hleb i peciva peku više puta dnevno, pa su sveži, hrskavi i neodoljivo mirisni proizvodi dostupni Lidlu. Kako bi se obezbedila higijena, bezbednost i ispravnost proizvoda, kao i mogućnost da potrošači sami odaberu proizvod, uspostavljen je sistem samoposluživanja bez kontakta, pa se pecivo ne uzima rukama već za to postoje hvataljke kojima se proizvodi direktno stavljaju u papirne kese, a potrošači mogu da koriste i jednokratne rukavice. U ponudi je više od 10 vrsta vrsta hleba, među kojima su, pored običnog belog i tamnog, bela vekna sa susamom, ćabata, ražani, beskvasni, kukuruzni. „Posebno zanimljivi našim potrošačima su hleb sa krompirom i vekna sa više vrsta semenki, koji su brzo postali omiljeni hlebovi među našim potrošačima”, navode u Lidlu.
Sveže pečeni pekarski proizvodi
Kao što smo već pisali u našem magazinu, prve pekare u trgovinama na domaćm tržištu je otvorila kompanija Delta Maxi sa prvom Maxi pekarom još 2002. godine. Nudeći bogatu ponudu peciva i hleba, svi pekarski proizvodi peku se u samim prodavnicama kako bi se osigurala njihova svežina. „U okviru ponude posebno se ističe asortiman odnosno čak 19 vrsta hlebova pečenih u radnji kao i 14 vrsta koje se prave i peku na licu mesta – u produkcionim pekarama određenih prodavnica. Potrošači prepoznaju kvalitet ovih proizvoda, te su Maxi pekare postale prepoznatljive po ukusnim hlebovima pravljenim po interno razvijenim recepturama kao što su ’durum hleb’, ’hleb rustični beli’ i ’hleb baltički’, mešano-ražani koji se mogu pronaći ekskluzivno samo u našim pekarama. Osim toga, kupci posebno dobro reaguju na proizvode iz asortimana produkcionih pekara zahvaljujući kojima mogu da isprate i ceo proces pravljenja svežih i ukusnih hlebova, pečenih i napravljenih na licu mesta, od strane iskusnih pekara po tradicionalnoj recepturi”, kažu za naš magazin u kompaniji Delez Srbija. Marko Matić, menadžer kategorije za pekarski program u Mercator-u S kaže da je ova kompanija 2019. godine pokrenula projekat uz pomoć koga su potrošačima ponudili i sveže pečene pekarske proizvode. Projekat je zahtevao totalno preuređenje pekarskih odeljenja, a opremom koja se bazirala na rustičnom izgledu, stvorena je , kako kažu, toplija atmosfera, sigurnost samih proizvoda i zadržavanje svežine pripremljenih artikala. Inače pekare sada postoje u 220 objekata u našoj zemlji, kaže naš sagovornik
iz kompanije Mercator S. U ponudi su specijalne vrste hlebova, a, kako dodaju, tu su sveže pečene ražane, proteinske, beskvasne, kukuruzne i rustične vekne, kao i pakovani proizvodi produžene svežine.
Piše: Jelica Antelj, magazin Pekar&Poslastičar broj 47, oktobat/novembar 2023.